רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 21 ביוני 2015

משרד החינוך הבריטי פותח במלחמה נגד המוסדות החרדיים, ואומר: לפחות 800 תלמידים חרדים אינם רשומים כלל!

מאת יעקב יוסופוביץ

מבדיקת המשרד באזורים חרדיים ברובע האקני שבבריטניה על מספר התלמידים נמצא שלפחות 800 מהם אינם רשומים כלל במערכת החינוך, דהיינו, שהם רשומים רק בחיידר או ישיבה שלהם ולא דרך הממשלה.
הבעיה המדוברת היא בעיקר לגבי בנים, כך נמצא שאצל הבנות שכן רשומות המספרים הם פי 7. כך למשל מספר הבנות הרשומות באחת המחוזות היא 721 לעומת 104 בנים, ובגיל 13, נמצאו 274 בנות רשומות ורק 49 בנים.
ההנחה היא שהתביעות הרבות שהוגשו ע"י תלמידים שעברו את מערכת החינוך החרדית ולא למדו לימודי חול, וזה קורה ברחבי העולם נגד כמה מדינות, ביניהם ניו יורק, קנדה, בלגיה וישראל, הוא הגורם לזה שבריטניה התעוררה, מפני שהיא לא רוצה להיות חשופה לתביעות כאלו בעתיד.
באזורים חרדיים אחרים בבריטניה כגון במנצ'סטר, סלפורד ובורי, נמצא כי ההבדל בין בנים ובנות במספר התלמידים אינו כה גבוה כמו באזורים המוזכרים.
זאת ועוד מגלה הדו"ח, שבשנתיים האחרונות לא נרשם פתיחה של אף מוסד חרדי, למרות הילודה המוגברת.
"זוהי עבירה על החוק לפתוח מוסד ולא לרשות אותו במשרד החינוך" אומר דובר משרד החינוך בהודעתו, וממשיך, "אנו פועלים יחד עם המשטרה והרשות המקומית בכדי להגיע לכל אותם מוסודות ולדאוג לכך שכל ילדי המדינה יהיו רשומים במוסדות כחוק ויקבלו חינוך ראוי".
ברשימה ישנם 23 מוסדות חרדיים החשודים שיש אצלם תלמידים שאינם רשומים, ומשרד החינוך תתחיל לפעות נגדם באופן יזום לאכוף את החוק, זאת בשונה מהשנים האחרונות שבהן הם פעלו בשיתוף פעולה עם החרדים בשביל להכניס אותם למערכות, כעת הם עוברים לאכיפה.
המוסד היחיד שבינתיים ענה למשרד החינוך היא ישיבת סאטמר, במכתב הם טוענים שהתלמידים מבלים את רוב שעות היום בתפילה דתית ולכן אין להם את הזמן ללמוד לימודי חול.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.