רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 1 במאי 2015

שרת המשפטים בארה"ב מאשרת: האדמו"ר הרב פינטו דיווח ל-FBI על סיוע כספי שנתן לברכה

מאת יואב יצחק

הדיווח נמסר בשנת 2011 וגם ב-2012, תקופה ארוכה לפני שנפתחה החקירה נגד הרב פינטו בחשד למתן שוחד לברכה על-פי הדיווח לסוכן ה-FBI, הכספים לברכה ניתנו במסגרת הקשרים המשפחתיים וכסיוע כלכלי ואישי לתנ"צ ברכה למרות העדויות נגדו מכחיש תנ"צ ברכה שקיבל כספים הפרקליטות והיועמ"ש העניקו לברכה גיבוי וחיפוי והם מסרבים לחוקרו בחשד לקבלת כספים אסורים

▪  ▪  ▪

שרת המשפטים החדשה של ארה"ב, לורטה לינץ', שכיהנה עד לאחרונה כתובעת הפדרלית הכללית במחוז מזרח ניו-יורק, מאשרת בכתב, את גירסתו של הרב יאשיהו פינטו, לפיה הוא דיווח עוד בשנת 2011 לסוכן ה-FBI על יחסיו האישיים הקרובים ביותר עם תת-ניצב אפרים ברכה. כמו-כן היא מאשרת, כי הרב פינטו מסר ב-2012 לסוכן ה-FBI, כי במסגרת החברות בינו לבין ברכה הוא העניק לברכה מספר פעמים סיוע כספי, על-בסיס אישי.

המכתב התבקש על-ידי פינטו בניסיונו להדוף את הטענות נגדו, שנכללו בכתב האישום, וכדי להוכיח כי אכן לא הייתה לו כוונה פלילית במתת לברכה (בגינו הורשע בשוחד), ולראיה: הוא דיווח על-כך לסוכן ה-FBI. הרב פינטו מסר, כי הכספים ניתנו לברכה כסיוע אישי, כפי שהרב נוהג עם רבים אחרים, ולראיה: סכומי הכסף העצומים שגייס מבעלי הון, שאותם שחילק לאנשים שפנו לקבל את עזרתו וסיועו בפתרון מצוקותיהם.

ל-News1 נודע, כי עותק מהמכתב שוגר גם לפרקליטות המדינה. אולם למרות זאת, מסתירה הפרקליטות את המידע הכלול בו הן מהציבור הרחב והן מבית המשפט המחוזי בתל אביב. מידע זה עשוי לסייע בבירור הפרשה ולעשות צדק: מצד אחד, לסייע לפינטו לשפוך אור על נסיבות מתת הכספים לברכה, ולהביא להקלה בעונשו; ומצד שני, להוכיח כי ברכה אכן קיבל כספים אסורים במשך שנים, ועל-כן, ומחמת זאת שהכחיש ושיבש מהלכי חקירה ומשפט, הוא אינו ראוי להמשיך בתפקידו כראש היחידה הארצית לחקירות הונאה. 


להמשך כנסו כאן:


שרת המשפטים מאשרת את המידע שמסר פינטו - בעניין כספים שנתן אישית לברכה במשך שנים וזאת לאחר שבדקה נושא זה באופן אישי עם סוכן ה-FBI מריו פיזאנו. האישור ניתן במיוחד לאחר שבית המשפט העליון בישראל קיבל לפני מספר חודשים את עמדת הפרקליטות, ודחה את העתירה שדרשה לחקור את תנ"צ ברכה בחשד שקיבל כספים במשך שנים מהרב פינטו.

דיווח נמסר גם למנשה ארביב

מכתבה של שרת המשפטים, שחלקים ממנו מובאים בהמשך, מאשש את עדותו וגרסתו של פינטו, לפיה הוא קיים מערכת יחסים אישית קרובה ועמוקה עם ברכה, שכללה גם מתן כספים בסכומי כסף משמעותיים. פינטו מסר בעדותו במשטרה, כי הוא דיווח לסוכן ה-FBI, וזה ביקשו לדווח גם לגורם בכיר בישראל. פינטו קיבל את עצתו של סוכן ה-FBI ודיווח לנציג המשטרה דאז בארה"ב, ניצב (בדימ.) מנשה ארביב, על הכספים שניתנו כסיוע לאישי לברכה.

לינץ' התערבה בנושא זה בשל מעמדו של פינטו - שהוא אזרח אמריקני, נוסף להיותו אזרח ישראל. מכתבה יוצא למעשה נגד התנהלות התביעה בישראל ומפנה כלפיה אצבע מאשימה, בכך שעיוותה את הדין נגד הרב פינטו וכללה בכתב האישום נגדו - שבו הורשע במסגרת הסדר טיעון - פרטים שאינם אמת ו/או החסירה מכתב האישום פרטים שגרמו וגורמים לעיוות דין חמור כלפי פינטו.

המטרה: הפללת הרב פינטו

מכתבה של לינץ' מ-19.2.15 שוגר לעו"ד ארתור ל. אידאלה, בא-כוחו של הרב פינטו בארה"ב, וזאת בהתאם לבקשתו: לאשר, לאחר בדיקה עם סוכני ה-FBI, כי אכן הרב דיווח - כפי שמסר גם בישראל בעת חקירתו - על הכספים שניתנו בעבר לברכה. הדיווח נמסר כאמור תקופה ארוכה קודם לחקירה נגד פינטו בפרשת חזון ישעיה, שנפתחה באוגוסט 2012.

המכתב התבקש מלינץ', כאמור בתפקידה הקודם כתובעת בניו-יורק, לאחר שתנ"צ ברכה הכחיש שקיבל כספים, ולאחר שהתביעה בישראל, ובראשה היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה דאז משה לדור - שעשו מאמץ לחפות על תנ"צ ברכה - הדפו את גירסתו של פינטו, המעיטו בחשיבותה, ואף ניסו להטיל דופי בגירסת סוכני ה-FBI כאילו מדובר בגירסה "מבושלת" שזכתה לתמיכת סוכני ה-FBI. ל-News1 נודע, כי גורמי התביעה בארה"ב כועסים מאוד על התביעה בישראל ומאשימים, כי גורמים בישראל הם שרקחו ובישלו טענות-שווא, שלא היו ולא נבראו, והתכחשו לעובדות שהוצגו בפניהם, וכל זאת כדי להשיג את מטרתם: הפללת הרב פינטו.

המכתב, שחלקים ממנו מוצגים בלעדית ב-News1, מגלה כי התביעה בארה"ב רועמת נגד העמדת הרב פינטו לדין בישראל, ולכן היא מסייעת במאבקו של פינטו ליתן גושפנקא באשר לגירסתו בדבר הנסיבות המיוחדות במסגרתן ניתן סיוע כספי לברכה במשך שנים, וכי במסגרת זו אף הוצע לברכה סיוע כספי מאוחר יותר - דבר שתורגם על-ידי הפרקליטות בישראל כשוחד, בגינו הועמד פינטו לדין.

המכתב של שרת המשפטים

להלן כמה מהעיקרים של המכתב (ציטוט):

  • מחלקת המשפטים
    התובע הכללי של ארה"ב
    מחוז מזרח ניו-יורק

    אל: ארתור ל. אידאלה, עו"ד
    אידאלה וברטונה
    ניו-יורק


    הנדון: הרב יאשיהו יוסף פינטו

    מר אידאלה היקר,

    ממשלת ארה"ב כותבת לך בנוגע למכתבך נושא תאריך 15.1.15 ובו אתה מבקש מספר בקשות לאישוש מידע הנוגע למערכת היחסים שבין הרב יאשיהו יוסף פינטו ("רבי פינטו") ובין ה-FBI ומשרד התובע הכללי ("המכתב מ-15 לינואר"). ליתר דיוק, במכתב מ-15 לינואר הנך מבקש שממשלת ארה"ב "תאמת" מספר הצהרות, ממוספרות מס' 1 - עד מס' 7. ההצהרות שבמכתב מ-15 לינואר והתגובה של ממשלת ארה"ב לכל אחת מהן מפורטות בהמשך מכתב זה.

    הצהרה מס' 1

    שהן הרב פינטו והן אשתו גילו ל-FBI, לפני שהתחיל ההליך המשפטי המתנהל נגדם כעת בישראל, שהייתה להם מערכת יחסים קרובה עם אפרים ברכה, אשר התבססה בעיקרה על סיוע כספי שסיפק מרשנו מעת לעת למר ברכה עקב מצבו המשפחתי הסבוך.

    התייחסות והאישור מצד התביעה האמריקנית:


    • "הסוכן המיוחד מריו פיזאנו (הערת שוליים: הסוכן המיוחד מריו פיזאנו הוא הסוכן המיוחד המפקח על יחידה C-43 של סניף ניו-יורק של ה-FBI, אשר חוקרת פעילות פלילית, כולל הונאות בניירות ערך, הלבנת כספים ופשעים נוספים), מסר לחתומה מטה שבזמן כלשהו במהלך שנת 2011, נודע לו מהרב פינטו שברכה, אשר הסוכן פיזאנו הבין שהינו בעל תפקיד בכיר ברשויות אכיפת החוק בישראל, הינו חבר אישי קרוב של הרב פינטו מזה שנים רבות. מאוחר יותר, בסביבות מאי או יוני 2012, הרב פינטו אמר לסוכן המיוחד פיזאנו, שהרב פינטו העניק במספר מקרים בעבר כספים לברכה.

      "הסוכן המיוחד פיזאנו הודיע לרב פינטו של-FBI אין כל סמכות בישראל או אפשרות להתייחס לחוק בישראל, ולכן הוא לא ינקוט שום עמדה בקשר לתשלומים כאלו, מלבד להדגיש שעל הרב לוודא שתשלומים אלו לברכה היו חוקיים וראויים לפי החוק בישראל. הרב פינטו אמר לסוכן המיוחד פיזאנו שהתשלומים היו חוקיים".


    המכתב שלעיל והצילומים המוגשים בהמשך הם רק חלק קטן מהמכתב המחזיק חמישה עמודים. המכתב כולל התייחסות לעניינים נוספים בפרשה סבוכה זו, המצביעים על עבריינות חמורה מצד כמה גורמים כלפי הרב פינטו ובני משפחתו ועל ניסיונות סחיטה. חלק מעניינים אלה מטופלים בתקופה האחרונה גם על-ידי גורמי התביעה בארה"ב.


    למרות העובדות - נמשך החיפוי על תנ"צ ברכה

    כפי שחשפנו כאן, הפרקליטות, שמספקת עד עתה לברכה גיבוי וחיפוי, נמנעה - למרות המידע החמור ועל-אף עדויות סוכני ה-FBI, מלהורות על חקירתו של תנ"צ ברכה על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים. הפרקליטות נמנעת, במקביל מלהורות על קבלת עדות ממנשה ארביב, בשאלה הפשוטה: האם נכון שפינטו דיווח לך כבר בשנת 2012 על סיוע כספי שנתן בזמנו לברכה. חמור מכך: הפרקליטות מטעה, ממש בימים אלה, את בית המשפט המחוזי בתל אביב בפניו תלוי ועומד כתב האישום נגד הרב פינטו, ומסתירה את המידע שלעיל מהשופט עודד מודריק האמור לגזור בקרוב את דינו של פינטו. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.