רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 7 במאי 2015

הח"כים זועמים על הביקורת; "נימה אנטישמית"

מאת חיים לב

דברי הביקורת בכלי התקשורת נגד ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם ש"ס ויהדות התורה אינם נופלים על אוזניים ערלות.
על רקע המאמר ב'הארץ' שהאשים את הסיעות החרדיות בכך שהן מכריחות את הממשלה הבאה לקצץ 15 מיליארד ש"ח כדי למנוע הידרדרות ל"גירעון גדול ומסוכן", טוענים חברי כנסת ביהדות התורה כי מדובר בלא פחות מאנטישמיות.
"עוד בטרם קמה הממשלה הצרה, שבה יהדות התורה הצילה טיפה מן הים מכספי המסים שמשלמים אזרחי הארץ, לשלטון האליטה העשירה ממדינת צפון תל-אביב, כבר החלו זעקות השבר. יהדות התורה השיגה ביטוח סיעודי לכל הקשישים בארץ, טיפולי שיניים לילדי ישראל כולם וקצבאות ילדים לכל אזרחי הארץ. במקום שכל 400 מיליארד השקלים של תקציב המדינה בכל שנה יהיו רק לשירות בוחרי יש עתיד וחבריהם, הפעם גם אזרחים אחרים ייהנו מכספי המסים שלהם.
"לכן הכריזו היום ביש עתיד על "כיבוש המדינה בידי החרדים". יאיר לפיד יצא בזעקה גדולה ומרה: "מוכרים את המדינה לחרדים"; "בוחר הליכוד באשקלון ובאשדוד ובקרית שמונה בחר בליכוד ולוקחים לו את כל הכסף ליהדות התורה". זה תרגום הקריאה: "די יודען נעמען צו, דאס גאנצע געלט. די יודען זענען אונזער אונגליק".
לדבריו, זאת הסתה אנטישמית סטריאוטיפית עתיקת יומין. אסור לנו לאפשר להם את זה. כואב להם שהם הפסידו את הממשלה. אין בכך שום בעיה. בגין בשעתו היה תמים. הוא אמר: "רוב הוא רוב אפילו עם קול אחד". הוא לא ידע שזה נכון, רק כאשר לשמאל יש ממשלה עם רוב של קול אחד והיא מעבירה את הסכמי אוסלו. אבל כאשר הימין, מקבל 61 מנדטים, זה לא חוקי? ומה כבר עשו החרדים לעצמם? לא הוסיפו פרוטה מעבר למה שהיה לפני שנתיים. ביטלו כמה גזירות מרושעות שרשעי "יש עתיד" סימנו וחיסלו סעיפים מיוחדים לקפח את זכויותיהם הבסיסיות של ילדים, זקנים וקשישים חרדים ונשים עובדות. על הסרת גזירות כאלה, אומרים שכבשנו את המדינה? אסור לנו לאפשר להם להרעיל את האוירה ולהמשיך בהסתה. מותר להם לבקר, מותר להם לצעוק על הפסדם. אבל הנימה האנטישמית הזאת היא פסולה. אנחנו נילחם נגד זה עד חורמה".
גם ח"כ מנחם אליעזר מוזס הגיב בחריפות לדברי ההסתה הפרועה שמשמיעים חברי סיעת יש עתיד נגד ההסכם הקואליציוני שחתמה יהדות התורה. הוא תקף את ח"כ גרמן ואמר "את וחבריך מדברים על מחיר הכניעה לחרדים. אתם מתבכיינים שרוקנו לכם את הקופה. 2.6 מיליארד לקיצבאות ילדים זה תקציב לחרדים? זה כסף חרדי? הרי 82% מהנהנים מקצבאות הילדים הם משפחות עם עד 3 ילדים. עליהם נמנים רוב רובם של המשפחות החילוניות. המפלגה שלך החליטה לרושש את המשפחות שלנו. למה לילדים שלי לא מגיע מה שמגיע לילדים שלך? החרדים בסך הכל עמדו על זכותם לבטל את כל הגזירות והפגיעות שפגעו בהם ממשלת לפיד וחבריו".
בהתייחס למאמר ב'הארץ' אמר מוזס כי "העיתון לאנשים חשוכים כתב כי משלמי המיסים יממנו את ההסכם איתנו. כן! אשמח לממן בכספי המיסים שלי את הפטור ממע"מ על מוצרי יסוד ואת מימוש דו"ח אלאלוף לטיפול בעוני. דבריו של שי פירון לפיהם החרדים מנצלים סיטואציה פוליטית לשינוי תרבותי מגוחכים. זה בדיוק מה שעשתה יש עתיד בממשלה היוצאת. ואנחנו בסך הכל פועלים להשיב את הגזילה ואת המצב לקדמותו כפי שהיה מאז ומתמיד".
ואילו ח"כ מאיר פרוש אמר כי "המאמר הראשי בעיתון הארץ מוסר נתונים חלקיים ומעוות מספרים", לדברי פרוש, "כדי להשניא את הציבור החרדי בפני הציבור הרחב.. עיתונאי הארץ, היזהרו בדבריכם", קרא.
מאמר המערכת של עיתון "הארץ" שפורסם היום (שלישי) האשים את הסיעות החרדיות בכך שהן מכריחות את הממשלה הבאה לקצץ 15 מיליארד ש"ח כדי למנוע הידרדרות ל"גירעון גדול ומסוכן".
"המצב הזה נוצר משום שהחרדים נטלו את הקופה כולה", נכתב בעיתון. ''הקיצוץ בקצבאות הילדים שנעשה ב-2013 בוטל, והקצבאות יחזרו לגודלן הקודם (2.6 מיליארד שקל). תקציבי הישיבות ודמי הכולל לאברכים יעלו בכחצי מיליארד שקל, והקצבאות להבטחת הכנסה לאברכים יוחזרו''.
ב"הארץ" תוקפים גם את ההחלטה לחוקק מחדש את "חוק נהרי", שמתקצב מוסדות חינוך חרדים שלא מלמדים את לימודי הליב"ה ואינם עומדים בשום פיקוח, כאילו היו חלק מהחינוך הממלכתי הממוסד.
בעיתון נטען כי הצלחת המפלגות החרדיות במו"מ הקואליציוני יוצרת, מלבד בעיה תקציבית, גם בעיה חברתית ותרבותית. "כאשר קצבאות הילדים ודמי הכולל קוצצו, לגברים חרדים היתה מוטיבציה לצאת לשוק עבודה, במטרה לחלץ את משפחותיהם ממעגל העוני.
"עכשיו, כאשר הוחלט לשנות כיוון ולתת יותר לכל מי שאינו עובד אלא מבלה את עיתותיו בכולל — הרצון לעבוד יירד וכוח המשיכה של הישיבות והכוללים יעלה. ביטול הסנקציה הפלילית על צעירים חרדים שישתמטו משירות צבאי, בעוד שחילונים שישתמטו ייכנסו מיד לכלא, מוסיף עוולה חברתית, ויוצר אפליה בין צעירי ישראל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.