רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 1 במאי 2015

הרב שך היה במהותו איש המזרחי ולכן נלחם בגדולי תלמידי החזו"א ובריסק

לכבוד ר' חיים שאולזון
 
ראיתי בשבועות האחרונים את המאמרים הנפלאים שכתבת על המלחמה הלא טהורה שניהל הרב שך נגד מאור העולם מרן הגר"ח גריינמן זצוק"ל, ואני מודה לך על כך שאתה לא מאפשר ללבלרים לשכתב את ההיסטוריה ואת האמת ורק משום כך היה שווה כל הבלוג שלך.
 
לעצם העניין ברצוני הסביר משהו שהדור הצעיר שטוף התעמולה לא מבין מדוע הרב שך בחר להלחם עם כל גדולי התורה הן בפוניבז', סלבודקא, חברון בריסק תלמידי החזו"א. כמובן שעל כל מלחמה הוא הלביש ק"נ טעמים לטהר את השרץ, אבל בכל זאת השאלה נשאלת וצריך בשביל זה להבין מי זה הרב שך ומדוע כל חייו חי בנחיתות שזה היה הגורם שנלחם בכולם.
 
הרב שך במהותו היא מזרוחניק שם לימד וגם ביתו, למי שיודע התנהל בצורה פשרנית מאד, ולא לחינם ילדיו ואשתו ובניו נראו כפי שנראו. הרב שך היה חייב כל הזמן להוכיח שהוא לא נטע זר אלא הוא הוא מעתיק השמועה האמיתי, וזה הסיבה שכל הזמן מצא סיבה למסיבה להלחם עם כולם ולהוכיח שהוא הגדול האמיתי.
 
בגלל חטא הדור הצליח מעשה שטן והרב שך בעזרת אלימות מילולית ופיזית הצליח להשתלט ולגרום נזקים חמורים לעולם התורה והציבור החרדי בכלל. אדרבה קח את כל ההיסטוריונים ולא יראו דבר אחד טוב שיצא מהרב שך. וכולנו רואים מה נשאר מהמורשת המפוארת שלו.
 
זכינו ובתקופה האחרונה הציבור מבין יותר ויותר את רמת הנזק החינוכי שגרם הרב שך ומנסים לתקן את הדברים ולהחזיר את הגלגל אחורנית. נקווה שאכן עולם התורה יחזור לשפיות ולתקופה הזוהרת שהציבור הליטאי היה דוגמא ומופת לכולם עם גדולי תורה אמיתיים שטובת הכלל לנגד עיניהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.