רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 17 במאי 2015

במחשבה שנייה - ראש לשועלים

מאת ז. יוספי

אחד המשלים הפחות ידועים על עלילות השועל והדגים, התרחש בערב רגיל של ספירת העומר. זה היה יום חם והשועל החליט לצאת, לנסות את מזלו ליד הנהר. הבעיה הייתה שגם בחושך, למרות שלא רואים טוב ויש אנשים שמתבלבלים בחשכה, את השועל הזה זיהו מיד. וכל כך למה? משום שהשועל הזה, לא טוב לו. לא טוב לו בשועליות שלו, לא טוב בזנבו העבות הקשור אליו בכל חייו, לא טוב לו. הבעיה היא, שכאשר למישהו הגון לא טוב, הוא משתדל להתרחק מאחרים, כדי שלא להשפיע עליהם ממצב רוחו השפוף. אבל השועל הזה, מנסה למשוך אחרים אל מצבו.
תשמעו, דגים. פוצח השועל המדוכה את משאו הלילי. זה נכון שאתם דגים ואני שועל, וזה נכון שאתם חיים במים ואני חי בין סלעים ועצים. אבל בואו נחשוב על המכנה המשותף שלנו, למה לא? תראו למשל אתכם, הדגים. אחד אומר בעומר, השני אומר לעומר, זה מפריע לכם? זה משנה לכם? אתם מעריכים פחות את זה שנוהג כפי שנהגו אבותיו? וודאי שלא. אז הנה, גם אנחנו, אני ואתם, יכולים להיות ידידים קרובים.
בימים הקרובים נפתחים מסלולים מיוחדים לדגים שמעוניינים להיות שועלים, ואומר לכם משהו, אבל זה חייב להישאר בינינו. אני לא מציע לכם סתם להיות שועלי בר, אני מדבר על להיות שועלים בכירים ממש, כאלו עם דרגות גבוהות וכל החבילה. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להשתלב בטבעיות. לא יותר מדי מים, פשוט תשתלבו. מי יודע, אולי פעם תהיו ראש לשועלים וכל הדגים ידברו בשקשוק סנפירים על הדג ההוא שיצא מהמים והלך להיות ראש, כמובן בלי כל החלק הזה שהתייבש בדרך אבל זה לא מה שחשוב. מה שחשוב זה שאני מציע לכם להתקדם בחיים, להשתלב, להיות חלק מהחברה המקובלת. אל תהיו פנאטים שמרנים, צאו, צאו.
אומרים מושלי המשלים ומספרי הסיפורים, שאת אותו צחוק שצחקו הדגים באותו היום, אפשר היה לשמוע עד קטמנדו. וזה למרות רעידת האדמה שם שוודאי השפיעה. אתה רוצה שבאמת נגיד לך מה הבעיה, אדון שועל? נסביר לך את זה ממש פשוט, כדי שגם אתה תבין. דבר ראשון, כשדג יוצא מהמים והולך להיות שועל, הוא לא דג עם תחפושת של שועל, הוא שועל. זה הוא. אין כזה דבר דג שועל, או דג או שועל. רוצה להיות שועל? לך. אבל אל תספר לנו שאתה דג שועל. דבר שני, אנחנו באמת בימי הספירה ולא רוצים לפגוע בך. בכל זאת, נוהגים בך בכבוד. אבל אתה באמת חושב שזה מרשים אותנו הזנב העבות, התחפושת הזאת. אתה באמת חושב שדג רוצה להיות שועל, זה הרי בדיוק להיפך.
אפילו לא במסלול מיוחד לדגים? - לא. אפילו לא עם דגים שיהיו אחראים על כל התהליך? אמרנו לך, פעם הם היו דגים היום הם שועלים. דגים אמיתיים לא שורדים בלי מים. גם אם נציע לכם ממש מסלול ממש טוב, שהרבה שועלים בטוחים שהוא מוסיף להם כבוד?
גם במסלול כזה. לא ברור למה אומרים עליכם שאתם שועלים חכמים. אם כל העיסוק שלכם יום ולילה הוא לשכנע עוד כמה דגים להצטרף אליכם. אה, ועוד משהו חשוב כדאי לך להבין, אדוני השועל. שועלים שמגיעים עם כל התלבושת לתוך המים? לא חכם במיוחד. אפשר להניח את כל התלבושת הזאת לפני שמגיעים ולפחות להבין. אנחנו מעדיפים להיות זנבות ללוקוס ולא ראש לשועלים כמותכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.