רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 5 במאי 2015

בסערט-ויזניץ מכינים תרגיל לעירית ירושלים

מאת סערעטער

זה כמה חודשים שעסקני החסידות הקטנה סערט-ויזניץ נאבקים לקבל הקצאה לבניית ישיבה על גג בית המדרש שלהם בשכונת גוש 80 בירושלים. בתחילה חשבו הסערטים שחברי העיריה החרדיים יסלולו להם הדרך בקלות. אך התוכנית שלהם נתקלה בקשיים.
מסתבר שבסמוך לביהמ"ד המרווח של סערט, יש בית כנסת של אברכים 'בני תיירה' מיסודו של הרב ברכיה שינקר, ראש ישיבת תפארת התלמוד. קהילה הזאת גדולה וצעירה, ונמצאת בשטח צר ששימש בעבר כצרכנייה. הקהילה מחפשת לעצמה משכן קבע במשך שנים רבות, אך ללא הצלחה. כשנודע לקהילה של הרב שינקר כי בכוונת הסערטים להקים ישיבה על גג בית מדרשם, הגישו האברכים בקשה לעיריית ירושלים להקצאת גג להם, בתור בית כנסת שכונתי למתפללי נוסח אשכנז.
צעד זה של האברכים הכניס את הסערטים ללחץ אדיר.  אסור להם להצהיר מפורשות שבאמת בכוונתם להקים ישיבה במקום, שהרי מבחינה חוקי, ההקצאה במקום הינה אך ורק לבית כנסת, ואסור להקים ישיבה במקום. ידעו הסערטים שבהתמודדות על תקן הקצאה לבית כנסת, קלושים מאד סיכוייהם, שהרי לאברכים יש לפחות פי שנים מתפללים ממה שיש לסערט,עדי ראיה מספרים שבשבת רגילה, בבית המדרש של סערט מתפללים קומץ של אנשים בלבד, כשבבית הכנסת הסמוכה של האברכים מתפללים כמתאיים איש (מה עוד שלסערט יש כבר בית מדרש ולברכים של שינקר אין בכלל).
כאן נולד תרגיל גאוני על ידי יהושע פולק, סגן ראש העיר לשעבר, ומי שמוביל את המאבק של סערט בעירית ירושלים. בחסידות הודיעו על 'ביקור היסטורי' של הרה"צ יענקל הגר, בנו של כ"ק האדמו"ר מסערט-ויזניץ שליט"א ואיש החזק בחצר היום. לרב יתלווה לשבת עשרות בחורי ישיבה וחסידים מחיפה ומערים נוספים, כאשר, אם יצליחו לארגן מספיק משתתפים, אף ייבנה אהל גדול בסמוך לבית המדרש.  בחסידות מקווים למלא עד אפס מקום את הבית מדרש שבדרך כלל חצי ריק בשבתות.
חברי ועדת ההקצאת של עיריית ירושלים יוזמנו ב'מיקריות' לבקר בבית המדרש דווקא בשבת זו, ויראו במו עיניהם את הצפיפות במקום...... האם עיריית ירושלים יפול בפך?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.