רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 4 במאי 2015

השוטרים המכים צריכים להכנס למעצר

מאת ישראל גרינהויז

שני שוטרים היכו בחור אתיופי, על לא עוול בכפו, או לפחות באלימות שאינה מוצדקת. האירוע הצטרף לתחושה מתמשכת בעדה של רדיפת המשטרה, שגם באופן כללי מתנהגת לעיתים קרובות כמו הפושעת, ולא כמו המבוגר האחראי.
(מיותר להזכיר. רק מהשנה האחרונה, מצעד הניצבים, שימוש מיותר באקדחי טייזר, מחיקת סרטוני תיעוד, ועוד. ובאופן ספיציפי כלפי עולי אתיופיה, פרשת יוסף סלמסה, ועוד.)
עכשיו, כשהם באים להפגין, אותה המשטרה עומדת "לשמור על הסדר". הבעיה היא, שהמשטרה היא לא גוף נייטרלי שיכול לשמור על הסדר. היא היא הנאשמת, וההפגנה מכוונת נגדה. אין שום דרך שבה סיטואציה כזו לא תתלהט, ותצא משליטה. כל פעולה שהמשטרה תעשה, ויהי מה, תתפרש כחיזוק לטענות המפגינים, ותגרום להפגנה להיות אלימה יותר נגד השוטרים, וחוזר חלילה.
הבעיה היא, שאין לנו משטרה חילופית, וקשה מאוד לייבא כמה מאות שוטרים מבלגיה באופן זמני...
אז מה צריך לעשות?
א. השוטרים המכים את החייל דמאס סיקאדה, צריכים להכנס למעצר. הסרטון מוכר, ואין שום ספק שהופעלה נגדו אלימות לא חוקית. בכל מקרה שאזרח אחר היה מבצע פשע כזה, הוא היה נעצר במקום. כל זמן שהם מתהלכים חופשי, ואין אפילו מראית עין של חשבון נפש רציני במשטרה, אין מה לצפות להרגעת הרוחות.
ב. המשטרה, שאיננה צד נייטרלי בעניין, חייבת להסכים על גוף אחר שיבדוק את האירועים. המפגינים והמשטרה צריכים לדעת מראש, שאזור ההפגנה כולו מרושת במצלמות, והסרטים כולם, יעברו, בשלמותם, לידי מח"ש, שם יצפו בהם יחדיו חוקרי מח"ש עם נציגים מהעדה.
לא בטוח שמח"ש, גוף שמתנהג כמו שפוט של המשטרה, ונראה בדרך כלל כמו דחליל, יכול לפתור את הבעיה. דבר אחד ברור, המשטרה לא יכולה לפתור את הבעיה בעצמה. שני הצעדים דלעיל יהיו לפחות התחלה סבירה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.