רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 22 במאי 2015

דיני חג השבועות שחל במוצאי שבת

חלק ראשון

השנה כידוע יחול חג השבועות במוצאי שבת ויום ראשון. הדבר מחייב תשומת לב והערכות מוקדמת. להלן ההלכות המיוחדות לצירוף זמנים מיוחד זה, בתוספת כמה עצות מועילות.
א. כיון שאין לשטוח בבית עשבים או ענפי אילן ביום השבת, הרי שמי שנוהג להניחם בחג השבועות יעשה כן ביום שישי.
ב. יש להדליק מערב יום שבת נר נשמה גדול, על מנת שיוכלו להעביר ממנו אש לצורך הדלקת אש ביום טוב (למי שמשתמש בגז), ובמיוחד לצורך הדלקת נרות של יום טוב במוצאי שבת.
ג. מלבד הכנת נרות שבת יש לשים לב להכנה להדלקה במוצאי שבת, הן מבחינת שאריות נרות השבת והן בחשיבה על נר ההבדלה, כדלקמן.
ד. ככלל, אסור להכין שום דבר משבת למוצאי שבת. לפיכך:
1. אסור להוציא אוכל קפוא מהמקפיא ביום שבת בכדי שיופשר לסעודת יום טוב.
2. אין היתר לערוך את השולחן ביום שבת לצורך החג, וכן אין לחתוך סלט או להכין שאר מאכלים משבת לצורך החג. וכן אין היתר להכין בשבת כמות מוגדלת לסעודה שלישית על מנת שתישאר לסעודת החג.
3. אסור לומר בשבת: "אני הולך לישון כדי שיהיה לי כוח להשאר ער בליל שבועות", אבל מותר לחשוב כך.
ה. ביום שבת זה יש להשתדל ולאכול סעודה שלישית בשעה מוקדמת, לפני זמן מנחה קטנה (שלוש שעות זמניות לפני השקיעה, דהיינו עד 16:00 ), בכדי שיאכל את סעודת ליל החג בתיאבון. אם עבר הזמן הזה ולא הספיק לאכול, יאכל בסעודה שלישית פת עד שיעור כ"ביצה" (פרוסה לאשכנזים ושתיים לספרדים...). זאת ועוד, סעודה שלישית יש לקיים לכתחילה אחרי תפילת המנחה.
מהדברים הללו עולה שלכתחילה רצוי לאכול סעודה שלישית אחרי מנחה גדולה, ומכל מקום אם קשה לו לאכול סעודה שלישית מייד אחרי תפילת מנחה גדולה, ורוצה להתפלל במניין של מנחה קטנה, אפשר לקיים מצותסעודה שלישית קודם תפילת מנחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.