רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 6 במאי 2015

בסוד שיח - בהר

מאת שאול שיף

ובכל ארץ אחוזתכם גאולה תתנו לארץ - הרב יהושע ליב דיסקין, הסביר את הפסוק באופן הבא: גם אם תתחייבו חובת גלות, ואפילו אם תאחזו בארץ העמים ויאפשרו לכם לרכוש אחוזות בארצותיהם ,הוזהרנו כי "גאולה תתנו לארץ" – שלא נבקש להאחז בארצות הגלות, אלא עלינו להשתדל לגאול את ארץ אבותינו ולקיים "וירשתה וישבת בה‎".
הקשה עליו אחד השומעים – הלא בעל "מגילת אסתר" כתב שמעלת ישוב ארץ ישראל היא רק בזמן שבית המקדש קיים, והביא ראיה לדבריו מדברי התוספות בכתובות ק"י ע"ב ! ענה הרב: דברי בעל "מגילת אסתר" נסתרים מחז"ל, שיעקב אבינו פחד מעשו משום שאמר "כל השנים הללו הוא,עשו, יושב בארץ ישראל, תאמר שהוא בא עלי מכח ישיבת ארץ ישראל, כל אותם שנים הוא יושב ומכבד את הוריו, תאמר שהוא בא עלי מכל כיבוד אב ואם" (בר"ר ע"ו).הרי לנו שחז"ל הפליגו במעלת ישוב ארץ ישראל, גם טרם שבית המקדש  נבנה וישראל טרם ירשו את הארץ, ועוד השוו בינה לבין כיבוד אב ואם בה חייבים גם בני נח (כפי שכתב הר"ן בהקדמתו לש"ס). ודברי התוספות גם נדחו ע"י הגר"א בביאורו ליורה דעה הלכות עבדים. (ממאסף של ר' משה הררי )
יום ל"ג בעומר הוא יום הישועות, - שזה היום נקרא יומא דרשב"י, כי כל היום הזה עומד לרשותו, וברשותיה דמריה קיימא, והוא אדון ובעל הבית על יום ל"ג בעומר, וכמו שאמר רשב"י בעצמו קודם הסתלקותו (זוהר חלק ג' פרשת האזינו, אדרא זוטא, דף רצ"א ע"ב) "כל יומא דא ברשותי קיימא" - ומדי שנה בשנה, מתעוררים הכוחות הגדולים הקדושים של רשב"י שניתנו לו ביום פטירתו - וכל מי שצריך לאיזו ישועה, וביום ל"ג בעומר הוא מתפלל, שזכותו דרשב"י יעמוד לו,  ובודאי ותגזור אומר ויקם לך, ובוודאי יוושע בכל מיני הישועות, בזכותו הגדול דרשב"י.(שבחין דרשב"י, הקדמה ד"ה שבחין אלי)
 יום נשגב זה מסוגל לרפואת הנפש ולרפואת הגוף, (כמו שכתב מו"ר הגה"ק מהרא"ש הורביץ ז"ל אבדק"ק בארניב בספרו אורה ושמחה ס"ק כ"ח) אשר בזכותו של רשב"י נמשכת רפואה, ורומז שם, כי תיבת "ורפואתיו" עולה: "שמעון בר יוחאי" וכן רפואת הנפש בתשובה שלימה נמשך בזכותו דרשב"י, שכן "שמעון בר יוחאי" גימטריא "יבין ושב ורפא לו".
"וכדאי הוא רשב"י לסמוך עליו בשעת הדחק" ושעה זו היא שעת הדחק  לעם ישראל בארץ ישראל  מכל היבט שהוא ותפילתנו, שזכותו תגן  עלינו ויהי נועם ה' עלינו  והכל בחסד ורחמים.  שבת שלום ומבורך. שאול שיף
תודה מיוחדת שלוחה לסופר והעיתונאי  משה מיכאל צורן הי"ו, על הסיפורים היחודיים  מבית מדרשו של הפוסק הנודע , הגר"י זילברשטיין שליט"א.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.