רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 13 באפריל 2015

על שבעת פשעי מרן הגר"ח גריינימן הרב שך לא מחל ולא סלח - כתבה שחובה לקרוא

מאת היסטוריון

הדור הצעיר לא מבין מדוע הרב שך נלחם במרן הגר"ח גריינמן זצ"ל. אז כדי לעשות סדר בדברים נסביר לכם איך הכל התחיל.

בשנת תשל"ד התקיימו בחירות בבני ברק בין מעומד המזרחי ישראל גוטליב למועמד פא"י שמואל ויינברג. מרן הגר"ח גריינמן תמך במועמד שמואל ויינברג ז"ל שהיה יהודי חרדי וכל בניו הם חרדים. עמדתו של הגר"ח נבע מחרדתו לצביון החרדי של בני ברק, (שנשלטה עד אז בידי המזרחי) כפי שכל מעשיו היו לשם שמיים ולמען המטרה.

אבל הרב שך שלא סלח שיש גדול תורה אמיתי שמאפיל עליו ושם אותו בכיס הקטן (סליחה על הביטוי אבל מה לעשות שזה נכון) החליט לפתוח נגד ר' חיים במלחמת חורמה. והפשע הגדול של ר' חיים גריינמן שאכן שמואל ויינברג מועמד פא"י בו הוא תמך הביס את ישראל גוטליב מהמזרחי ומאז ב"ה השתנה גם הצביון החרדי של בני ברק לטובה.

על "פשע" כזה הרב שך שאז בסך הכל נחשב בישיבת פוניב'ז כר"מ בינוני ונקרא בפי כל  ר' לייזר שך, לא סלח ולא מחל וחיכה לנקמה הגדולה.

את בית מדרשו של ר' חיים גריינמן  כינו השכיסטים בשם "מנזר".  בריוני הרב שך זרקו ביצים על ר' חיים ומאז החלו להתנכל אליו בצורה השפלה ביותר, לעגו לו השפילו אותו בכל מקום שרק יכלו. אבל לא איש כר' חיים גריינמן שיתייחס אל אותם פרחחים עלובים מבית מדרשו של הרב שך, והוא המשיך בלימוד תורה בעזרה ליהודים והחזרת רבבות אנשים לכור מחצבתם בעצה ובתושיה.

הפשע השני של ר' חיים שבבחירות תשד"מ תמך באגודת ישראל ולא בש"ס. הוא לא הסכים להרוס את אגודת ישראל שזאת הייתה משאת נפשו של הרב שך לנקום באדמו"ר מגור הרב שמחה בונים אלתר זצ"ל, למרות שר' חיים תמך מאד בספרדים ועזר להם בכל לבו ומאודו, והפך רבבות מהם לבני תורה אמיתיים, אבל לא הסכים להרוס את המפלגה האשכנזית שעמדה בפני קריסה.

הפשע השלישי של ר' חיים גריינמן שלא שיתף פעולה במלחמה ההזויה של הרב שך נגד הרב משה לנדא רב העיר בני ברק ולא הסכים להחרים את ההכשר שלו בגלל היותו חב"דניק. ואדרבה הקפיד לאכול בביתו רק הכשר הרב לנדא ומשחיטתו של הרב לנדא ובסיפור הזה אמר מה שאמר ר' חיים גריינמן על דרכו של הרב שך. מילים חריפות מאד שהתבררו לימים כנכונות.

הפשע הרביעי  שהעז לקבל את אנשי ש"ס רפאל פנחסי ואריה דרעי בביתו גם כאשר הרב שך נלחם בהם והפך את הרב עובדיה יוסף זצ"ל למוקצה מחמת מיאוס  וטען שיינו יין נסך. גם אז ר' חיים לא השתתף בפסטיבל של נתי גרוסמן עורך היתד דאז נגד הרב עובדיה יוסף זצ"ל ועשה הכל שלא ייהרס עולם התורה הספרדי.

הפשע החמישי שהחל הרב שך את מלחמתו בחב"ד גם אז התנגד ר' חיים גריינמן למלחמה של הרב שך והיה מהרבנים הליטאים הבודדים שלא הסכים להשתתף בקרנבל של הרב שך על האדמו"ר מלובביץ' וחסידות חב"ד.

הפשע השישי שר' חיים גריינמן התנגד להקמת דגל התורה ועיתון יתד נאמן שלדעתו הרסו את המהות האמיתית של בן תורה ועולם הישיבות ור' חיים בדרכו של דודו החזון איש, לא הסכים להיכנע לתכתיבי ההמונים ולשאהידים מכל סוג שהוא.  

הפשע השביעי והוא החמור מכולם שהרב גריינמן היה איש ענק תלמיד חכם עצום שדורות רבים לא ראו כמוהו,  גאון בחכמה ובמידות שרבבות אנשים מתייעצים עימו בכל דבר ועניין ועל פשע כזה, מבחינת הרב שך,  כמובן אין מחילה ואין סליחה.

ולכן הרב גריינמן שמסר את נפשו למען כלל ישראל וביצור חומות הקדושה והדת והתרחק כמטחווי קשת ממחלוקות ומפלגתיות כממשיך אמיתי של החזון איש, היה מבחינת הרב שך "טרייף" וביזה אותו בדרשה המפורסמת בישיבת ר' חיים עוזר לעיני רבים שלא ידעו איך לקבור את עצמם מבושה מדברי הרב שך.

זה כל הסיפור על רגל אחת. ולציבור הצעיר חשוב שידעו את האמת מי היה הרב גריינימן ומי היה האיש שנלחם בו.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה' וגדול מיתתם של צדיקים כחורבן בית המקדש כ"ש יהודי כמו ר' חיים גריינמן זצוק"ל שרבבות נושעו בזכותו ורבבות הולכים בדרכי התורה והיראה בגלל השפעתו הרבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.