רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 15 באפריל 2015

בלי בושה: המשטרה מערערת באופן חריג נגד הפיצויים שביהמ"ש פסק ליהודה גליק

מאת מקדשער

המשטרה שוב חוזרת להתעמת עם איש הר הבית יהודה גליק, הפעם בערעור חריג לבית המשפט. כניסתו של גליק להר הבית ממשיך להיחסם על ידה גם בימים אלו.

כזכור, לפני כחודש וחצי הורה בית משפט השלום למשטרה לפצות את גליק בגין מניעת כניסתו להר הבית במשך כשנתיים רצופות. לאחר שנים של משיכות ועיכובים מצד המשטרה, בהם המשטרה הפרה את זכויותיו ופגעה במשלח ידו של יהודה גליק, נדרשה המשטרה לשלם לו סך של 500 אלף ש"ח עבור הנזקים שגרמה לו.

אולם, המשטרה החליטה לערער ואף לבקש עיכוב ביצוע לחיובה. זאת למרות שמדובר בצעד חריג כפי שהיא עצמה מציינת בכתב הבקשה. "על אף שפסק הדין הוא פסק דין כספי, אשר רק במקרים חריגים יעוכב ביצועו, מקרה זה הוא אחד מאותם מקרים חריגים", טוענת המערערת בבקשתה.

למרות דבר בית המשפט על הנזיקין שנגרמו לגליק במשך השנתיים שכניסתו להר הבית נחסמה על ידי המשטרה, ובכך פגעה גם במשלח ידו ופרנסתו מהדרכת יהודים במקום, טוענת המשטרה כי סכומי הפיצויים נפסקו לגליק "מבלי שנגרם לו נזק ממוני כלשהו", "ולמעשה מבלי שנגרם לו נזק כלל".

עוד טוענת המשטרה "כי אף אם יתקבלו כל טענותיו של גליק, בניגוד לעמדתה, הרי שהפיצוי צריך להסתכם בסכום סמלי לכל היותר". מסתבר שעינה של המערערת כנראה צרה בגובה הסכום, והיא מתלוננת ש"פסק בית משפט קמא לתובע, פיצוי בסך חצי מיליון שקל, לא פחות". כלשונה התמוהה.

בערעורה עומדת המשטרה על זכותה להעניש את גליק ולמנוע ממנו את העליה למקום, בגלל שתפילתו בהר הבית צולמה ושודרה על ידי כתב טלוויזיה. לדבריה, פרסום כתבה לפיה הוא נוהג להתפלל בהר הבית, מצדיק את הרחקתו מהר הבית.

לעומת זאת המשטרה מדגישה כי היא מאפשרת ליהודים להתפלל בהר הבית. אלא שלדבריה רק תפילות ללא "סממנים חיצוניים ומופגנים". מסתבר שהמשטרה פוחדת לומר זאת בדרך החיוב, ומנסחת זאת בדרך השלילה כשהיא מציינת ש"טעה בית משפט קמא כאשר ייחס למשטרה טענה כאילו מדיניותה אינה מרשה גם תפילה נעדרת סממנים חיצוניים ומופגנים". 

המשטרה אף מבקשת מבית המשפט לחייב את גליק בהוצאות משפט, ובשכר טרחת עורך דינה.

יצויין, שגליק ממשיך להיות מורחק מהר הבית לבקשת המשטרה, בעתירה שהגישה נגדו בטענה שאחת המתנפלות המוסלמיות נהדפה על ידו, נפלה ונחבלה.


תגובת יהודה גליק על ערעור המשטרה

אין למשטרת ישראל גבולות בהיתר שהיא מרשה לעצמה לשקר!! המשטרה הגישה בקשה לבית המשפט לעיכוב הליכים ביחס לפסק הדין של השופטת מלכה אביב. בבקשה המשטרה מציינת כי השופטת פסקה לי סך של חצי מיליון ש"ח רק בגלל עוגמת נפש, וללא שנגרמו לי נזקים כלשהן. זאת בניגוד חמור לעובדות, כאשר גם בכתב התביעה וגם בפסק הדין מפורט במפורש, שהסכום הוא בגין נזקים שנגרמו בפגיעה בפרנסתי במשך שנתיים.

האם המשטרה יוצאת מהנחה שהערכה המערערת לא תקרא את פסק הדין? האם המשטרה מנסה לסבן את עצמה? כך או כך, אין מנוס מהקביעה שהמשטרה אינה רואה כל בעיה בלשקר במצח נחושה!
לכל היתר כנסו כאן:









































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.