רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 3 באפריל 2015

המשטרה למבקשים: נאפשר לכם להקריב את הפסח בהר הבית רק אם הממשלה תסיר את התנגדותה. המבקשים יעתרו לבג"צ



מאת מקדשער

בישיבת דיון עם דורשי הקרבת זבח הפסח, הודיעה להם המשטרה, שהיא מנועה מלאפשר להם את בקשתם בהר הבית והציעה להם לעשות זאת במקום אחר. בנימוקים: ערב פסח חל ביום שישי

בשבוע שעבר פנו מאות אזרחים למשטרה בבקשה משותפת לאפשר להם את הקרבת זבח הפסח בהר הבית בערב החג. המבקשים מסתמכים על ההלכה שזבח הפסח דוחה את הטומאה, ומצוותה להיעשות גם כאשר בית המקדש אינו בנוי.

יוזמי הבקשה משה חכים ואלי יורב זכו להיענות ציבורית גדולה כאשר מאות יהודים חתמו על הבקשה, והקימו יחד את ארגון"במועדו - לחידוש קרבן הפסח". בין המצטרפים לבקשה נמנו גם הרב אבי גיסר, רב היישוב עופרה. הרב ישראל אריאל, יהודה גליק, האומן אריאל זילבר, הרב איתי אליצור, פרופ׳ אריה אלדד, הרב חיים ריצ׳מן, והרב ד״ר יואל אליצור.

הבוקר, זומנו יוזמי הבקשה לדיון במשטרה בבקשה שהגישו. לדיון הגיעו הרב ישראל אריאל, חכים ויורב יחד עם עוה"ד שמחה רוטמן.

לדברי המשטרה היא מנועה מלאפשר להם לממש את מצוות קרבן הפסח בהר הבית נוכח החלטת הממשלה לאסור על פולחן יהודי בהר הבית.

המשטרה טענה גם כי המועד שבו מבקשים לקיים את הארוע יוצא ביום שישי, יום שבו הר הבית פתוח רק לפני המוסלמים וסגור בפני יהודים. נציגי המשטרה בפגישה הסבירו שסירובה מגובה בהחלטותיה מן העבר. "כבר בשנים קודמות היו מי שדרשו לאפשר את קרבן פסח בהר הבית, ובקשותיהם נדחו על ידינו", אמרו במשטרה. לדבריהם, הדחיות הללו אף אושרו על ידי בית המשפט.

המשטרה הציעה ליוזמי הבקשה לקיים את הארוע במקום אחר, מחוץ לעיר העתיקה. לדברי המשטרה המציאות הביטחונית סביב הר הבית היא מציאות בעייתית שהובילה כבר לפגיעה בנפש בהר ומחוצה לו.

למרות זאת, קצין האג"ם אמר בדיון כי המשטרה כפופה להחלטת הממשלה בענין. אם הממשלה תאשר את הבקשה, המשטרה מסוגלת לבצע את המשימה, טען.
תנועת "במועדו - לחידוש קרבן הפסח" מצרה על החלטת המשטרה, והודיעה כי היא דוחה בתוקף את הרעיון המוזר להעביר את הארוע למקום אחר. "המקום היחיד בו אנו רשאים ומצווים להקריב את הקרבן הוא בהר הבית" מסבירים בתנועה ומסרו כי "אנו שוקלים הגשת בג"צ על החלטת המשטרה"

"קרבן הפסח הוא קיום הברית הציבורית בין ישראל לבורא עולם. מצווה זו חשובה בחומרתה היא חשובה כמו ברית מילה" הדגיש משה חכים, מראשי תנועת "במועדו" ומגישי בקשת האישור.

הרב ישראל אריאל ממכון המקדש הסביר שמגישי הבקשה הם שליחי העם היהודי לקיום המצווה החשובה. "180 לוחמים מחטיבת הצנחנים נתנו את חייהם למען הקמת המקדש במקום זה" אמר הרב.

הרב ישראל אריאל קורא לממשלה שלפחות יום אחד בשנה, בערב פסח, ייפתח ההר ליהודים בלבד כדי לקיים במקום את מצוות קרבן הפסח. "לא ייתכן שהמוסלמים והנוצרים יכולים לחגוג את חגיהם כמנהגם, ורק היהודים במדינת ישראל מופלים לרעה". טען הרב אריאל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.