רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 8 באפריל 2015

יום שלישי ברציפות שהמשטרה מתישה את העולים להר הבית ומחריפה את התנאים נגדם


מאת מקדשער

הכבדה משטרתית קשה על העולים לרגל להר הבי, בימי החג

כבר מן היום הראשון של חול המועד המשטרה אוסרת כניסת יהודים חופשית להר הבית.

המשטרה מקבצת את העולים לשיירות, בתואנה של אבטחה, מפצלת אותם לקבוצות קטנות בנות 13 יהודים בכל אחת, ומאלצת את העולים להיפרד גם מבני משפחה ואפילו מילדים.

המשטרה לא מאפשרת לאף יהודי נוסף להכנס להר הבית, לאחר שהיא מכניסה קבוצת בודדת של יהודים לאתר. בכך מקילה המשטרה באופן אבסורדי על המתפרעים להתמקד ביהודים ולהתפרע נגדם. במקום לפזר ולבזר את המתנפלים.

היהודים שזוכים להיכנס, מובלים על ידי המשטרה ב"מסלול לחץ" ברוב שעות הפתיחה, המצומצמות גם כך ליהודים. הם נדרשים להתקדם במרוצה ליציאה מיידית. "מסלול הלחץ" כולל כניסה, הצצה, ויציאה מיידית מהשער הסמוך. המשטרה אינה מאפשרת את מסלול הביקורים הרגילים בימות השנה, בטענה של מתיחות בשטח.

אמש, מנעה המשטרה את כניסת היהודים הרגילה לאורך כל שעות הכניסה. המשטרה איפשרה ליהודים רק את "מסלול הלחץ" בגלל לחצי אבטחה שגורם ברכת הכהנים שהתקיימה אמש מחוץ להר הבית.

בנוסף, מנעה המשטרה כניסת ילדים יהודים במשך למעלה משעה. לטענת המשטרה היו בהר כמה מוסלמים רעולי פנים המתנגדים לעליית יהודים להר הבית, והיא מנועה מלעוצרם או אפילו להוציאם מרחבת ההר. 
להמשך ולגרלרייה כנסו כאן:

אחד העולים שהתכתב במכשיר הטלפון, אויים היום על ידי שוטר במקום, שהוא יסולק מההר, אם לא יכניס מיד את המכשיר לכיסו. לדברי השוטר הטלפון עלול לשמש כמכשיר תפילה האסורה ליהודים בהר הבית.

בחג עצמו הר הבית היה סגור כליל בפני יהודים. לדברי המשטרה היא לא יכולה לפתוח את הר הבית ליהודים בימי שישי ושבתות ללא אישור הדרג המדיני. אי לכך גם ביום החג האחרון של פסח הר הבית יהיה סגור בפני יהודים.

כל העולים בחג חוו חוייות קשות מצידם של מטילי אימה מוסלמים ורעולות פנים. הללו מתגודדים בשטח תמורת שכר, ומתנפלים בצעקות, גידופים, נאצות וקריאות הסתה נגד כל יהודי העולה להר. השוטרים הרבים הפרוסים במקום טוענים שלמרות החוק, הדרג המדיני מונע את מעצר מטילי האימה, והמשטרה מנסה להתמודד מולם באמצעים אחרים.

אימתם של המתפרעים המוסלמים מתרחב גם מחוץ להר הבית. לראשונה המשטרה אינה מאפשרת ליהודים לשיר או אפילו לשהות ביציאה מהר הבית מחוץ לשער. המשטרה מגרשת את היהודים מרחוב השלשלת כליל, עד לרחוב שער הגיא, לא פעם גם באמצעות אלימות נגד היהודים.

במטה ארגוני המקדש קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו להפסיק את ההתנכרות להר הבית, את אפליית היהודים לרעה במקום, ואת מסירתו לידיהם של מתפרעי הוואקף המוסלמים תוך כניעה לדרישות הירדנים. חובה לאפשר כניסת יהודים חלקה ומהירה להר הבית, ללא הצקות וגידופים של מוסלמים מוסתים, לפחות בחגי ומועדי ישראל.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.