רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 2 באפריל 2015

הבטיח "תשואה חלומית של 36% בשנה" - יישב 5.5 שנים בכלא - אילן מורגן הונה משקיעים חרדים ■ בנוסף, נגזר עליו גם קנס של 25 אלף שקל ופיצוי בסך שלושה מיליון שקל לקורבנותיו

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב, אישר בצהריים (ד') הסדר טיעון שבו נגזר עונש של 68 חודשי מאסר בפועל על אילן מורגן שהונה משקיעים מהמגזר החרדי. בנוסף, נגזר עליו גם קנס של 25 אלף שקל ופיצוי בסך שלושה מיליון שקל לקורבנותיו.
"מעשי המרמה מלמדים על נאשם חסר עכבות מוסריות שאינו בוחל במעשי מרמה כלפי יחידים מהמגזר החרדי שהולכו שולל על ידו, לאחר שהבטיח להם הבטחות שווא קוסמות בדבר תשואה חלומית של 24%-36% בשנה", כתב השופט כבוב. "עוד הציג להם כי הכספים מושקעים באפיקים פיננסיים בפיקוח של רואי חשבון ועורכי דין באופן שהשקעתם היא נעדרת כל סיכון, ותוך שהוא מציג את עצמו בפני אותם לקוחות כאשף וגאון פיננסי, כחבר של מפכ"ל המשטרה, כבעל כישורים וקשרים".
כבוב הוסיף בהחלטתו: "מי שפועל כך, לאחר שהסתבך בעבירות תרמית בחו"ל, ריצה עונש מאסר שם, חזר לארץ ומיד לאחר מכן שינה את שמו על מנת להקשות על כל מי שבא איתו במגע לברר פרטים לגבי עברו הפלילי, אינו יכול להסתתר מאחורי מסך של מסכנות ודלות כפי שמורגן הציג את עצמו". 
מורגן ריצה בעבר עונש מאסר בארה"ב בגין עבירות הקשורות לשוק ההון ומיד לאחר שהגיע לארץ שינה את שמו, והחל בתוכנית הלוואות למגזר החרדי מתוך משרדי בית השקעות, כאשר הוא מבטיח למלווים תשואות דמיוניות ומובטחות של 24-36% בחודש. כל זאת, תוך שאינו מגלה דבר על עברו הפלילי.
לאחר שנתפס ובזמן שמתנהל נגדו הליך פלילי בגין המעשים האלה, המשיך מורגן בדרכיו, ופתח חברות פיקטיביות בקנדה, שאותן רשם למסחר בפרנקפורט, והמשיך לגזול כספים. כך גזל את כספם של לקוחות בית ההשקעות אפולו, אשר נתנו כספם לניהול תיקי השקעות, ולא ידעו כי רוכשים עבורם מניות של חברות בבעלותו, שהוא נושא משרה בהם ושלמעשה חסרות כל תוכן של ממש.
הסדר הטיעון שנחתם עם מורגן כלל את שני התיקים הפליליים, הראשון בגין הונאת החרדים והשני שמתייחס לחברת ההשקעות אפולו. בהסדר הטיעון הודה והורשע מורגן בעשרות עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שלוש עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירת מרמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירת גניבה בידי מורשה, שלוש עבירות של הנעה בדרכי תרמית לפי חוק ניירות ערך ועשרות עבירות על חוק איסור הלבנת הון.
שני התיקים נוהלו על ידי עורכי הדין מאור ברדיצ'בסקי ויוני לבני מפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) ונחקרו על ידי מחלקת מודיעין, חקירות ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.