רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 11 במרץ 2015

משיחת כבוד קדושת אדמו"ר פרשת ויקהל תשנ"ב

ב"ה הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א

שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כבוד קדושת אדמו"ר שבת פרשת ויקהל תשנ"ב

בקביעות כמה וכמה שנים פרשיות ויקהל פקודי הם מחוברות,ובקביעות שנה זו היא שפרשיות ויקהל פקודי הם פרשיות נפרדות,וביאור הענין בעבודת האדם,כללות עבודת האדם היא כמאמר חז"ל אני נבראתי לשמש את קוני, ולפעול גם בכל עניני העולם לשמש את קונם, אך בזה גופא ישנם ב' אופנים והם מרומזים בשמות הפרשיות ויקהל פקודי ,א' ויקהל- שמגלה בכל עניני העולם את העבודה הכללית [שלמעלה מפרטים] דלשמש את קונם ,ועל ידי זה פועל אחדות בכל עניני העולם,ועל אחת כמה וכמה בבני ישראל על ידי הענין דאהבת ישראל ואחדות ישראל,ב' פקודי [לאחרי העבודה הכללית המאחדת את כל הפרטים –הרי הוא ]מגלה בכל פרט ופרט את החידוש המיוחד בענינו הפרטי לשמש את קונו,וזהו החידוש בקביעות שנה זו שקוראים פרשת ויקהל בשבוע בפני עצמו- ופרשת פקודי בשבוע בפני עצמו - שבזה מודגש שישנה שלימות בעבודה דויקהל בפני עצמו- שמגלים את האחדות הכללית בבריאה ובבני ישראל,ולכן אין צריך לחכות עד שמגלה בכל פרט את העבודה דפקודי, ויש לקשר זה [ענין האחדות] עם פרשת שקלים שקוראים היום ,ידועה השאלה במה שכתוב עשרים גרה השקל מחצית השקל תרומה להשם, ולכאורה הואי ליה למימר שיש ליתן עשר גרה ,ומדוע מדגיש הכתוב שצריך ליתן דוקא מחצית מעשרים גרה? והביאור בזה, מחצית השקל מורה על עבודה דאחדות ישראל ,ולכן מדגישים שכאשר יהודי נמצא בפני עצמו הוא רק מחצית ,ובכדי להיות שקל הקודש עליו להתאחד עם יהודי שני,ועד להתאחד עם כל אחד ואחד מישראל ,וזהו קיום המצוה דואהבת לרעך כמוך,שפירוש רעך הוא לא רק יהודי שנמצא קרוב אליו אלא אפילו יהודי שמצא בקצוי תבל,והסיבה לזה היא ,כמו שכתב אדמו"ר הזקן בתניא, שכל אחד ואחד  מבני ישראל הוא חלק אלוק ממעל ממש, והרי העצם שאתה תופס במקצתו אתה תופס בכולו- ואם כן הרי כל בני ישראל הם מציאות אחת ,ואפילו במקרה שיש לשלול אצל חברו ענין בלתי רצוי- הרי הצורה הכי יעילה לפעול זאת הוא על ידי שמשפיע עליו בדרכי נועם ובדרכי שלום, והנה כהקדמה לפעול את האחדות [ויקהל] בעולם ובבני ישראל –יש להתחיל עם האחדות [ויקהל] בינו לבין קונו, וזהו גם אחד מהביאורים במה שכתוב עשרים גרה השקל מחצית השקל תרומה להשם –שכל אחד ואחד מבני ישראל מאוחד עם הקדוש ברוך הוא בתכלית ועד שהם חד ממש,ולכן כל אחד ואחד מישראל הוא רק חצי והקדוש ברוך הוא הוא [כביכול] החצי השני, ולכן הקדוש ברוך הוא – שנתלבש בעשר ספירות- הוא כמו עשר גרה,וכל אחד ואחד מישראל-הכלול מעשר כוחות הנפש –הוא עשר ,ודוקא על ידי איחודם יחד נעשים לעשרים גרה- שקל הקודש,וביאור הענין, הדבר הראשון שיהודי עושה מיד כשניעור משנתו אומר מודה אני, שזה מורה על התאחדותו עם הקדוש ברוך הוא בתכלית,וזהו עבודה כללית כפי שהוא לפני ולמעלה מפרטי העבודות דמשך היום [על דרך העבודה הכללית דויקהל כנזכר לעיל] וזהו גם הדיוק בהנוסח מודה אני לפניך ,שמתחיל עם ענין ההודאה, ולא עם אני לפניך-מכיון דזה שכל אחד ואחד מבני ישראל מאוחד בתכלית [אני לפניך] עם הקדוש ברוך הוא הרי זה דבר הפשוט, ואין צריך להדגיש זאת, ולכן מתחיל ומדגיש רק עם העבודה שלו-מודה, ויש להוסיף, שמיד כשניעור משנתו- כולל גם מה שכתב הרמב"ם ישנים בהבלי הזמן [לא עלינו ולא עליכם] שצריך להיות ניעור משינה זו, ותחילת העבודה היא שידע שהוא חד ממש עם עצמותו ומהותו ,שהרי הוא חלק אלוקה ממעל ממש, כל הנראה לעיל בהדגשה מיוחדת ,כשרואים בשנים האחרונות איך שנעשה הויקהל בפשטות-קיבוץ גלויות דבני ישראל מכל העולם ,שעולים לארץ הקודש ,והעליה היא בעין ערוך להעליות שהיו פעם בדורות שלפני זה,[ולהעיר שרבותינו נשיאנו לא היו בארץ הקודש ,ואפילו לא בביקור ,וגם נסיעת כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר היה מפני שנמנע ממנו לבקר בקברי אבות דראסטוב,וליובאוויטש וכיוצא בזה] ובמיוחד בעמדנו בשנה שהראשי תבות שלה נפלאות בכל מכל כל, וההוראה למעשה בפועל מפרשת שקלים,שיש להוסיף בנתינת הצדקה, שהרי בצדקה יש כמה דרגות ,מעשר ,חומש,כל אשר לאיש יתן בעד נפשו,ולהחליט בזה עוד בשבת זו, וגם להתחיל בזה כגון על ידי נתינת מאכל ומשקה וכיוצא בזה, וגם באופן הנתינה ישנה הוראה מפרשת שקלים ,נתינת מחצית השקל היתה בשביל קרבנות ציבור ,וידוע ביאור אדמו"ר הזקן בפירוש הפסוק אדם כי יקריב מכם קרבן להשם  שכדי שהאדם יתקרב להשם הוא שמכם קרבן להשם ,שנותן כל מציאותו להשם,ומזה מובנת ההוראה למעשה בפועל,שנתינת הצדקה וגמילות חסדים צריכה להיות באופן שמכניס בזה כל עשר כחות נפשו,שנוסף לעשיה בפועל, חושב ומדבר על דרך זה וכולהו, ועל ידי זה מזרזים את הגאולה שתבוא תיכף ומיד ממש ואז יעשה הקדוש ברוך הוא את צדקתו שמקבץ כל בני ישראל קהל גדול ישובו הנה,
בברכת התורה משולם צפניה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.