רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 15 במרץ 2015

"אין רשות לרבנים ומשפיעים להביע בתקשורת את דעתם האישית כעמדת חב"ד"

ב"ה, מוצאי שבת  פר' פרה, כ"ג אדר תשע"ה

בימים האחרונים התפרסמו בעיתונות החרדית קריאות פומביות של "משפיעים" חב"דיים מסוימים לחסידי חב"ד להצביע עבור מפלגה מסוימת. מפלגה זו, שבעבר גרמו חלק מחבריה לנסיגה בפועל משטחי ארץ הקודש שהיא בכייה לדורות, סירבה לבקשות חוזרות ונשנות קונגרס הרבנים 'פיקוח נפש' להתחייב שלא תיתן את ידה שוב לנסיגות כאלו.

בתגובה לעניין זה מסר לרבני 'פיקוח נפש', הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי שליט"א, על-דעת כל חברי הבית-דין:

"בי"ד רבני חב"ד מביעים את פליאתם הגדולה על הפרסומים בימים האחרונים בתקשורת, בשם  אותם רבנים ו'משפיעים'.

הודענו פעמים רבות, וגם כמה פעמים בתקופה האחרונה שאין לאף אחד זכות לקבוע או להמליץ בפרסום לרבים כיצד על חסידי חב"ד לנהוג בהצבעה בבחירות – אלא אך ורק בהודעה משותפת של כלל חברי בית-דין רבני חב"ד. זאת, על-פי הוראות כ"ק אדמו"ר לאנ"ש באה"ק פעמים רבות, כידוע ומפורסם.

אנו קוראים לכל מי שנשאל בעניין זה על-ידי עיתונאים וכיו"ב, לענות באופן ברור כי דעתו האישית אינה נוגעת לכלל חסידי חב"ד, ובנוגע לעמדת חב"ד הכללית בנושא הבחירות בי"ד רבני חב"ד כבר פרסם כי יש להצביע על-פי הוראת הרבי למפלגה המתחייבת לעמוד בתוקף על שלושת השלמויות, כולל שלמות הארץ – להתנגד בתוקף למסירת שטחי ארץ הקודש, לנכרים.

אנו מבקשים ממי שפרסמו בשמו הצהרות והמלצות בנושא הבחירות, אף אם שלא מרצונו או שלא בידיעתו, לפרסם הכחשות על מה שהתפרסם בשמו".

ראשי רבני 'פיקוח נפש' תמהים על דעותיהם האישיות של אותם רבנים ומשפיעים, שמלבד היותה פגיעה בכבוד בית-דין רבני חב"ד, היא מנוגדת לחלוטין לרוח שיחות הרבי בנושא שלימות הארץ.

רבני 'פיקוח נפש' מזכירים שוב כי הצבעה למפלגה שלא התחייבה מראש שתתנגד לכל נסיגה – פירושה תמיכה, רח"ל, בכל מסירת שטחים שתיגרם בעתיד על-ידי ממשלה שמפלגה זו שותפה לה, שהיא סכנת נפשות למיליוני יהודים, כמבואר בשלחן ערוך אורח-חיים סימן שכ"ט. יש לבחור רק במפלגה שהתחייבה שלא תשב לעולם בממשלה שתמסור שטחי ישראל – "ובחרת בחיים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.