רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 1 במרץ 2015

מי יהיה ראש המדינה: ביבי או נוני

מאת יואב יצחק

הבחירות הקרובות יכריעו לא רק את גודלן של המפלגות שיאיישו את מליאת הכנסת, ומי מבין חברי הכנסת יקים את הממשלה הבאה. בבחירות הקרובות יכריעו אזרחי ישראל מי יעמוד באמת בראש המדינה: האם האיש החזק בישראל יהיה ראש הליכוד, בנימין נתניהו, שירכיב את הממשלה הבאה מטעם הליכוד; או ארנון (נוני) מוזס, העומד בראש ידיעות אחרונות ("הארגון") - אם יצליח במעלליו ובבחישותיו בניסיונו להטות את תוצאות הבחירות ולהשתלט מחדש על מוקדי כוח. אם חלילה יצליח, יוכל מוזס לחדש את מעמדו כקדם: להשפיע ואף להכריע בהחלטות ממשלה וגופים ציבוריים, ולהיות מעורב ואף להטות הליכים המתנהלים ברשויות האכיפה והמשפט.


הקרב הגדול עוד לפנינו. נסביר זאת: לכאורה, נראה כי דרכו של נתניהו לראשות הממשלה גם בכנסת ה-20, מובטחת. שכן, על-פי הסקרים האחרונים, גוש הימין, בראשו עומד נתניהו, מצליח לגייס לפחות 65 מנדטים, בעוד שגוש השמאל מגייס, יחד עם המפלגה הערבית, כ-55 בלבד. למעשה, המשחק האמיתי עתיד להתחיל למחרת הבחירות.

מוזס, יחד עם כמה גורמים פוליטיים בכירים, טומן מארב לנתניהו. מטרתו: להוביל מהלך פוליטי גדול, שיערבב מחדש את הקלפים ואת המפלגות מיד לאחר הבחירות, ויביא לסילוקו של נתניהו. הרעיון הוא לשכנע/ללחוץ על כמה מראשי המפלגות להציע לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, להפקיד את מלאכת הרכבת הממשלה בידי חבר כנסת אחר, זולת נתניהו.

נעלה מכל ספק: מוזס מנצל לרעה את כוחו הדורסני באמצעות עיתונו, ידיעות אחרונות ובאמצעות ynet, וכן את האינטרסים הצרים של כמה מראשי המפלגות. הוא משתמש בהם, בראש וראשונה, לתועלתו הפרטית והעסקית. למוזס יש קשרים בעייתיים גם עם עיתונאים בכלי תקשורת אחרים, שנוהגים "ליישר קו" עם ידיעות אחרונות. ל-News1 ידוע היטב על שרים שסרו למרותו האישית של מוזס, כולל בהצבעות בישיבות הממשלה, וכן על חברי כנסת שהצביעו בוועדות ובמליאה כרצונו, בעקבות לחציו. חלק מהם נהג כך גם עקב חשש ממוזס ומעיתונו. לח"מ ידוע גם אפילו על שרים שבחרו להימנע מהשתתפות בישיבת ממשלה מסוימת, ואפילו "להתחלות", כדי להימנע מהשתתפות בהצבעה מסוימת בישיבת הממשלה שבה היה לנוני עניין מיוחד. 

להמשך כנסו כאן:


מוזס מתכנן את מהלכיו קדימה. לשנים הקרובות. ל-News1 נודע, כי הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, הגיע לאחרונה מספר פעמים לבית ידיעות אחרונות לפגישות עם בכירים. כולל עם מוזס. התוכנית היא להריצו בבחירות הבאות, היה ואלה ייערכו בעוד כשנתיים.

פרופגנדה מגמתית ונכלולית

בשנים האחרונות הפעיל ארנון מוזס את תותחיו הכבדים ביותר. לאחר שנחל תבוסה מוחצת - גם מ-News1 - בניסיונו להריץ מחדש את אהוד אולמרט (גם לאחר שזה הורשע בבית המשפט המחוזי בירושלים), החל מוזס לפעול בלא עכבות. קודים בסיסיים בעיתונאות, נדחקו הצידה. חובת האמונים לציבור הקוראים, לדבוק באמת, נזנחה. עמודי החדשות שימשו ככלי משחית במטרה כמעט מוצהרת: להפליל את נתניהו ואנשיו, בכל מחיר, ולהביא להחלפת השלטון. מוזס לא נמנע מפרסום דברי רכילות נגד נתניהו ולהציגם בכותרות מפלילות משל נתפס ראש הממשלה בהסגרת סוכנים ישראלים.

מוזס, שהגן בלהט על אולמרט במשך שנים רבות, יחד עם כתבי חצר בכירים בידיעות אחרונות (בהם: נחום ברנע, שמעון שיפר, סימה קדמון ואח'), למרות פשעיו החמורים של אולמרט בפרשות רבות וגדולות (כרמיה, לאומי, מרכז ההשקעות, טלנסקי, ראשונטורס, הולילנד וכו' וכו', שמרביתן נחשפו ב-News1), בחר לפרסם בכותרות ראשויות בידיעות אחרונות אפילו זוטי דברים נגד נתניהו ורעייתו, ולהציגם כעדות לעבירות פליליות הטעונות חקירה, גירוש ואולי גם צליבה.

בד-בבד עם-כך הריץ מוזס לפחות שלושה אישים פוליטיים: ציפי לבני, יאיר לפיד ומשה כחלון. שלושתם לא הצליחו להעפיל למעמד אלקטוראלי שיסכן את מעמדו של נתניהו כראש הממשלה הבא. מוזס יודע זאת היטב. בלטה גם ההגנה שסיפק לאביגדור ליברמן, כשזה האחרון תקע את המסמר האחרון לפירוק הממשלה הנוכחית. לכן אין פלא, כי מוזס בוחר - ביודעין, לשקר שוב ושוב לציבור הרחב, לפרסם בדותות, לנפח שטויות (על בקבוקים, רהיטי גן ושאר מצרכי מכולת), ומאוחר יותר להסתיר מהקוראים מידע קריטי על החלטות שיפוטיות שהפריכו את הפרסומים בידיעות אחרונות.

מוזס פועל באופן מגמתי ומעוות, המזנה את העיתון ואת עיתונאיו. כל זאת משיקולים מסחריים ועסקיים ונוכח ניסיונו לכפות את מרותו ועמדותיו של "הארגון". המטרה מקדשת את האמצעים. עיתונאים בכירים מטעמו, כמו נחום ברנע, הפכו לספסרי שקר. הם מגויסים במטרה להפליל את נתניהו או לפגוע במעמדו, בכל מחיר, גם מדובר בפגישה באינטרסים החיוניים ביותר של ישראל - כמו פרויקט הגרעין האירני.

דוגמה מיום שישי (27.02.15) להצגה מעוותת ומופקרת של הליך משפטי בעניין נתניהו:

  • הפרסום המעוות - בעמודו הראשון פרסם ידיעות אחרונות כותרת ענקית, בהתייחסו להודעת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין מיום 26.02.15: "וינשטיין: המשטרה תבדוק פרשות נתניהו רק אחרי הבחירות". ובכותרת מישנה: "היועץ המשפטי קבע אמש: הראיות לגבי ההוצאות וההתנהלות הבעייתית במעונות רה"מ מעלות חשד לפלילים ומצדיקות בדיקה משטרתית, אך בגלל העיתוי הרגיש היא לא תתחיל מיד".

  • האמת שהוכחה - היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין אומנם הורה, לאחר שנועץ בפרקליט המדינה שי ניצן, ולאחר שהובאו בפניו ממצאי בדיקה משטרתית, על המשך בדיקה משטרתית (לאחר הבחירות) לגבי כמה אישים בבית ראש הממשלה, אך קבע, וזה העיקר, באופן ברור ונחרץ, באותה הודעה רשמית ומיוחדת מטעמו, כי אין ראיות לעבירות מצד בנימין נתניהו. וינשטיין ציין זאת פעמיים בהודעתו הרשמית לעיתונות/לציבור: "כאן המקום לציין כי בחומר שנאסף עד כה אין ראיות המעלות חשד למעורבות של ראש הממשלה עצמו במעשים האמורים; ועוד: "לכך יש להוסיף כי כאמור, בחומר שנאסף עד כה אין ראיות המעלות חשד למעורבות של ראש הממשלה עצמו במעשים האמורים". למרות זאת, כאמור, בעמודו הראשון של ידיעות אחרונות לא ניתן ביטוי להחלטה מהותית זו.

אופן התנהלותו המופקרת של מוזס מקוממת ועולה כדי ניסיון להטעות באופן חמור את הציבור בכלל ואת מנויי העיתון בפרט (המשלמים כסף כדמי מנוי ומקבלים שקרים, מה שחושף את נוני מוזס לתביעות אישיות וייצוגיות), ערב הבחירות לכנסת ה-20. הדבר בולט דווקא מחמת זאת שמוזס, באמצעות עיתונו, נמנע מדיווח על ההחלטה המטהרת, וזאת לאחר שהאשים את נתניהו במשך חודשים באופן מובלט וסנסציוני בעבירות פליליות חמורות באותן פרשות - חשדות שהופרכו, כאמור, בהודעת היועמ"ש.

מוזס: עבירות פליליות

נעלה מכל ספק כי חובת העיתון לעדכן את קוראיו, כדבעי, בהתפתחויות, קל וחומר בנושאים בהם הוא לקח צד התקפי ברור. מדוע מוזס מסתיר ו/או מעוות את האמת? הסיבה המרכזית לכך: התחרות מצד עיתון ישראל היום (ובעליו שלדון אדלסון), המזוהה עם נתניהו - שפוגעים במעמדו הדורסני של ידיעות אחרונות, מעבירה את מוזס על דעתו. הפגיעה באה-לידי ביטוי לאוו-דווקא מהשפעתו הזניחה יחסית של ישראל היום על מקבלי החלטות בישראל, אלא בעיקר בירידה במספר הקוראים של ידיעות אחרונות ובהכנסותיו מפרסום.

יודגש: מוזס נודע בעצמו במעשיו הפליליים הרבים. האזנות סתר, עבירות מס, שיבוש מהלכי חקירה ומשפט, עבירות בניה בחוילתו בסביון ועוד. הוא נחלץ בעבר, בעור שיניו, בזכות עוצמת ידיעות אחרונות ועקב מידע בעייתי ורגיש שהחזיק על בכירים מקרב גורמי האכיפה. סחיטה ואיומים, פשוטו כמשמעו. עמדנו על-כך רבות ב-News1. גם בתקופה האחרונה ביצע מוזס עבירות מס, הטעונות חקירה, ורישומים בעייתיים בספרי ידיעות אחרונות הטעונים אף הם חקירה מקיפה (מ'). כולל בעניינים הקשורים לאינטרסים כספיים של עובדי ידיעות אחרונות. סחיטה באיומים, כולל של מפרסמים, הפכו לדבר שבשיגרה מצד האיש המתנהל כאילו חסינותו הידועה היא זכות אבות וכאילו לא ניתן יהא להביא לבטלותה. קשוט עצמך תחילה, מר ארנון מוזס, בטרם יבולע לך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.