רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 1 במרץ 2015

ראשי ש"ס ויהדות התורה יצטרכו לשקול מחדש את עמדותיהם אודות חבירה להרצוג לנוכח עמדותיו על הקונסרבטיבים, הגיור והקבורה

מאת שמעון כהן

פרשת השבוע נכנס השבת מתמודד חדש – חבר הכנסת הרצוג שפנה אל הציבור הדתי בקריאה לתמוך בו כמייצג ציונות אחראית ושפויה, אולם נראה כי הצהרותיו מימי ההתמודדות על ראשות 'העבודה' עשויים לעמוד לו לרועץ בדרך לליבו של המצביע הדתי.
בתשובות לשאלון שהציבו לו אנשי התנועה הקונסרבטיבית הביע עמדות הצפויות להיות קשות לעיכול עבור שתי המפלגות החרדיות שהרצוג חפץ לראות חברות שממשלתו – יהדות התורה וש"ס.
כשנשאל אודות עמדות סביב גירושים ונישואים אזרחיים הביע תמיכה בברית הזוגיות המורחבת. כשנשאל אודות קבורה אזרחית חלופית הביע הרצוג תמיכה בהשלמת יישום החקיקה בנושא, כלומר מתן אפשרות לקבורה אזרחית בכל עיר ועיר.
עוד נשאל הרצוג והשיב בחיוב על הצורך במתן הכרה ממסדית ושוויון מלא לכל הזרמים ביהדות וכשנשאל אם יתמוך בחקיקה שתאפשר קבלת שירותי דת במסגרת הזרמים השונים ביהדות השיב "בכפוף לנושא רישום זוגיות מורחב".
הרצוג גם הביע עמדה התומכת בחיוב לימודי ליב"ה בכל המסגרות אולם התנה את המהלך בביצועו "בהליך מושכל ונבון". באשר ליחס ללהט"בים הביע תמיכה במתן שוויון זכויות חוקי מלא לחברי הקהילה, לאפשר להם נישואין והקמת משפחה.
אתר 'בחדרי חרדים' שאיתר ופרסם את תשובותיו של הרצוג מתוך האתר 'על משמר הכנסת' מציין כי חברת הכנסת שלי יחימוביץ' שכזכור התמודדה מול הרצוג על כהונת יו"ר 'העבודה' התעלמה מהשאלון שהוגש גם לה.
נראה כי עמדות אלו שהועלו היום מחדש יקשו על ראשי המפלגות החרדיות להמשיך ולנקוט בטענה ולפיה הם אינם שוללים חברות בקואליציה של הרצוג שכעת מתברר כתומך בעמדות המנוגדות ביסודן לתפיסות הבסיס של המפלגות החרדיות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.