רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 16 במרץ 2015

מכתבים קצרצרים


הוראתו של שמואל אויערבך שלא להשתתף בבחירות היא כהוראה לחזק את לפיד
אם מדובר היה בענין של 'שיטה' הוויכוח שלי עמו היה אחר, מפני שאז לא לוקחים בחשבון את המציאות שבכך עוזרים לחילוני האנטי דתי. אבל כשמדובר במי שבכל השנים דגל והחזיק עם ה'השקפה' האומרת כי מחוייבים להשתתף בבחירות וכי מצוה לחזק את המפלגה החרדית, ואין זה משנה כרגע איזו מפלגה העיקר שהקול שלך יחזק את הצד החרדי בכנסת, וימנע כח מן החילוני הרוצה בכל מאודו שלא תצביע מפני שכך אוטומטית הוא יישב על כסא שלך, כאן נשאלת השאלה איך יסביר עתה שמואל אויערבך את הסתירה שבכל חייו כשזעק גיוואלד חייבים להצביע וכי מדובר בחוב קדוש, וכי על ידי זה מחזקים את הדת בישראל, ואילו עתה לא משתתפים בבחירות ובכך מחזקים את יאיר לפיד שיישב על כסא נוסף בכנסת בגלל שהמחיר למנדט יהיה קטן יותר

נניח ש'יהדות התורה' הם בעלי עבירה האם בשל כך מותר לחזק את האנטי חרדים?
דבריו של שמואל אויערבך חמורים מאוד ומהרבה בחינות, לקבוע כי מי שאינו מאמין בדרכו הוא בעל עבירה זו הרחקת לכת, מפני שאפשר לומר אותו דבר עליו כי דרכו שלו היא העבירה, וכאשר אנו לוקחים את רוב הרבנים הרי שמואל אויערבך במיעוט גדול, ראינו זאת אפילו בציבור כמה השתתפו בכינוס שלו וכמה בכינוס של הגראי"ל שטיינמן ואין עוד אפילו צל של וויכוח כי הרוב הגדול מאוד הוא בצד הסבור כי מצוה וחובה להשתתף בבחירות האלו, וכי דרכו של שמואל אויערבך היא העבירה. אבל אתעלם לרגע מן הענין הזה ואשאל, נניח שהם בעלי עבירה,  האם בשל כך מותר וצריך לחזק את האנטי חרדים המבקשים להשמיד להרוג ולאבד את כל ענין הדת בארץ ישראל ובמיוחד את הישיבות? האינו יודע כי אנו במערכה שעל חודו של קול יפול דבר, אם מתקנים את חוק הגיוס או לא

אי השתתפות בבחירות היא פגיעה קשה בגדולי הדורות הקודמים
כאן אני עובר לנקודה אחרת וחמורה אולי הרבה יותר, מפני ששמואל אויערבך הכריז ואמר כי גדולי הדורות טעו, כאשר קבעו כי חייבים להשתתף בבחירות וזה היה בזמנים שבכלל לא חוקקו חוקים וגזרו גזירות קשות בזמנים הרבה יותר קלים כשאי ההשתתפות לא היתה כל כך חמורה כפי שהיא עתה, האם הם טעו ולא ידעו מה הם מדברים? או שמא שמואל אויערבך כלל לא חושב על הענין עצמו אלא על החשבון האנוכי הפוליטי האגואיסטי הקובעת אצלו לעשות צעד של התאבדות. הטענה כי עלינו לסמוך על הקב"ה מציבה שאלה אחרת, האם בכל השנים כשהשתתפנו בבחירות לא סמכנו על הקב"ה, אלו דיבורים הם אלו?

הקטנת הכח החרדי תפגע בתקציב הישיבות
גם אם נניח שהוא לא מרוצה מכל המפלגות החרדיות, אף אחת לא טובה בשבילו. אבל ברור גלוי וידוע כי חלוקת התקציב נעשה בדרך כלל על פי סדר גודל האוכלוסיה, וכשהם צריכים לקבוע כמה לתת לישיבות הם לוקחים בחשבון כמה חכי"ם יש לחרדים, והנתח הוא יחסית, שפירושו שאם יהיו פחות חכי"ם יקבלו פחות, מפני שהכח הקואליציוני יהיה חלש יותר אז אוטוטמטית מקבלים פחות, האם שמואל אויערבך מכריז היום ואומר כי מעתה הוא לא יקח כסף מן הממשלה, או שמא הוא מבקש להקטין את הכח החרדי בכנסת ואף לתבוע את חלקו מכספי הממשלה?

הרב שך למרות המחלוקת מעולם לא ציוה להימנע מהצבעה
שאלה אחרת ומעיקה מאוד, שמואל אויערבך ובריוניו טוענים כי הם הולכים בדרכו של הרב שך, ידוע ומפורסם כי הרב שך לפני כל בחירות הסביר את חשיבות ונחיצות ההשתתפות בבחירות וביקש מכל יחיד שיעשה מאמץ, אפילו עד כדי לסגור את הגמרא וללכת להצביע, מפני שגופי תורה תלויים בזה, וגם כשהרב שך גרר מחלוקת קשה באגודת ישראל ופרש ממנה, הוא לא העיז להעלות על הדעת אי השתתפות בבחירות, הוא ישב עם אגודת ישראל ואף דחף את נציגו לרשימה, ויחד עם זאת ניהל מו"מ עם ש"ס אותה הקימו אז, והצביע לש"ס, הוא לא העלה על הדעת אפשרות של הימנעות שלא להשתתף בבחירות. איך יסביר עתה שמואת אויערבך את הכרעתו שלא להשתתף בבחירות, מדוע לא יכל לבחור ברע במיעוטו ולהורות להצביע למפלגה שלדעתו מכל שלשת הרשימות הכי פחות רעה ויאמר כי זו הוראה חד פעמית

ומה עם גופי תורה האם אלו כלי משחק פוליטי?
מי שלומד את מערכות הבחירות של החרדים במיוחד מה אומרים הרבנים, הדבר גורם לחולשה גדולה באמונה, מפני שעושים מכל שטות חוב קדוש ועל כולם 'ייהרג ואל יעבור', ומה שהכי מטריף הם ה'גופי תורה' שעליהם חוזרים הרבנים ואומרים כי השתתפות בבחירות וחיזוק המפלגה החרדית הרבה גופי תורה יש בזה, את הדברים אפשר למצוא כתובים במכתבי הרבנים התומכים ב'יהדות התורה', והשאלה היא, האם הגופי תורה הם כלי משחק או שהם באמת גופי תורה ואי אפשר לוותר עליהם. איך יסביר שמואל אויערבך את העבר כשזעק כי הרבה גופי תורה יש בהשתתפות וחיזוק רשימה זו או אחרת, ואילו עתה ה'גופי תורה' נעלמו ולא קיימים יותר, מפני שלא נתנו למפלגה שלך ייצוג?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.