רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 10 במרץ 2015

דוד לאו מציג את מהפכת הכשרות שלו

מאת איש הרבנות הראשית

"הנציג החרדי" לרבנות הראשית לישראל דוד לאו הרב הראשי לישראל עומד היטב בהבטחות שלו לבוחריו החילונים למשרת הרב הראשי לישראל, ופועל במופגן נגד בוחריו החרדים למשרה הרמה. זו אינו הפעם הראשונה שדוד לאו "החרדי" מיישר קו עם הציבור החילוני. הוא הצטרף למהפכת הכשרות של שר הדתות נפתלי בנט. ובשבוע שעבר הוא יזם מהפכת כשרות עצמאית משל עצמו כך לפי הדיווח באתר וואלה דוד לאו ביטל את האיסורים על הצבת עץ אשוח, צילום והשמעת מוסיקה בשבתות וקבלת כסף בידי יהודים.

הרבנות הראשית התנתה עד לאחרונה את מתן תעודות כשרות למלונות ברשימת דרישות ובין היתר, אסרה הצבת עץ אשוח או סמלים מסוג זה, ודרשה שקליטת אורחים, עזיבה ותשלומים יבוצעו רק על ידי "פקידים גויים ובצנעה". נוסף לכך, דרשה פיקוד שבת בכל מעלית במלון. הרבנות איימה לשלול תעודות כשרות ממלונות שלא עמדו בתנאים.

מועצת הרבנות הראשית (שם להרב דוד לאו יש רוב בזכות אביו, חמיו, הרב יצחק יוסף, אחיו הרב אברהם יוסף,) אישרה שורה של שינויים בנהלים. בין השינויים: בוטל האיסור על השימוש במכשירי וידאו, אודיו וכלי נגינה בשעת אירועים הנערכים בבתי המלון בשבתות. בוטלה גם החובה שקליטת אורחים, עזיבתם וקבלת תשלומים יתבצעו רק על ידי לא יהודים ובצנעה. מעתה יחול הכלל הזה רק על פעולות הקשורות בהזמנת מזון ותשלום עבורו.
כמו כן, בוטלה החובה להתקין מערכת פיקוד שבת בכל מעלית. ובוטל גם האיסור על השימוש בסמלי חג נוצריים, דוגמת הצבת עץ אשוח בכריסמס ובסילבסטר. האיסור הזה הוסר גם מנוהל אולמי השמחות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.