רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 25 במרץ 2015

משיחת כ"ק אדמו"ר פרשת צו תנש"א



הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שבת פרשת צו תנש"א ,
סימן א ,
תוכנו של חודש ניסן ,חודש הגאולה – שנקרא כך על שם ענינו המרכזי, חג הפסח, זמן חירותינו – מודגש במיוחד בשבת שלפני פסח ,ניסן הוא מלשון נס ,ויתירה מזו ,ניסן [בשני נונין] מורה על ניסי נסים – הנסים והנפלאות שהקדוש ברוך הוא עשה עם בני ישראל בחודש זה בהוציאם ממצרים ,שמסמלים את ההנהגה הנסית ,המיוחדת של חודש זה , וענין זה [ של נסי נסים ] בא יותר לידי ביטוי בשבת שלפני פסח [ שמיניה מתברך חג הפסח ] הנקרא שבת הגדול לפי שנעשה בו נס גדול , הנס של למכה מצרים בבכוריהם
 [ כפי שמבאר אדמו"ר הזקן בשולחן ערוך שלו באריכות ] וקבעו נס זה לזכרון לדורות בשבת וקראוהו שבת הגדול , ויתירה מזו , בשבת הגדול היתה התחלת הגאולה והנסים של יציאת מצרים [ שלכן אומרים בשבת זה עבדים היינו  וכולהו ], וצריך להבין מדוע דוקא הנס של למכה מצרים בבכוריהם נקרא [ א ] נס גדול [ יותר משאר הנסים ] , במה מתבטאת גדלות הנס ? ועד שזהו [ ב ] התחלת הגאולה והנסים דיציאת מצרים , דלכאורה הרי זה רק עוד נס בין כל הנסים שקרו במצרים , גם צריך הסברה בשייכות של נס זה עם יום השבת דוקא , שקבעו נס זה לזכרון לדורות בשבת וקראוהו שבת הגדול , דאף על פי שישנה סיבה על כך , מכל מקום צריך לומר [ על פי הידוע גודל הדיוק בכל דבר בתורה ובקביעות הימים על פי תורה ] שיש לזה גם שייכות פנימית עם תוכן השבת , עד כדי כך שהשבת נקראת שבת הגדול , ולהוסיף שהשייכות ד[ התחלת ] הגאולה והנסים עם שבת [ הגדול ] הוא בהדגשה יתירה בשנה זו ,שהיום הראשון של פסח [ שאז היתה הגאולה והיציאה ממצרים בפועל ] חל ביום השבת ,

להמשך כנסו כאן:


 סימן ב ,
 אחד הענינים העיקריים בגאולת מצרים המודגש בתורה הוא – זה שהגאולה היתה על ידי משה רבינו ,גואלם של ישראל , כפי שהתורה מספרת ובארוכה שהקדוש ברוך הוא בחר דוקא במשה כגואל ישראל ,עד שאפילו כשמשה בקש מהקדוש ברוך הוא שלח נא ביד תשלח ,לא קבל הקדוש ברוך הוא את בקשתו , כיון שהקדוש ברוך הוא רצה שדוקא משה יהיה השליח לגאול את בני ישראל , מזה מובן , שלמשה יש שיכות עמוקה לגאולה , ולכן יש בכחו דוקא לגאול את בני ישראל ,ועד שחז"ל אומרים על משה הוא גואל ראשון הוא גואל אחרון , משה נקרא גואל אחרון אפילו בנוגע לגאולה האמיתית והשלימה מגלות זה האחרון [ שתהיה על ידי משיח צדקנו ] שעליה נאמר כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות , ובפרט כידוע שגאולת מצרים היא הראש והשורש דכל הגאולות ,כולל גם הגאולה העתידה לבוא – כיון שגאולה [ כל גאולה ] באה דוקא בכח משה ,
סימן ג ,
 ונקודת הביאור בזה התכלית דגאולת מצרים היא ולקחתי אתכם לי לעם והייתי לכם לאלקים וידעתם כי אני השם אלקיכם המוצא אתכם מתחת סבלות מצרים , ואנכי השם אלקיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים ,זאת אומרת שהגילוי אלוקות למטה בגאולת מצרים הוא , כדי שבני ישראל , כפי שנמצאים בעולם , יראו זאת ויכירו וידעו את הקדוש ברוך הוא ,ויקבלו על עצמם [ אחר כך במתן תורה ] את התורה והמצוות של הקדוש ברוך הוא , ועל ידי העבודה שלהם – לגלות אלוקות באופן קבוע ונצחי בחייהם ובחלקם בעולם כפי שנפעל במשכן [ התכלית דיציאת מצרים ומתן תורה ] – ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם , ובקביעות יותר – בבית המקדש [ ראשון ושני ] ובתכלית השלימות שתהיה בבית המדש השלישי , מקדש אדונ- י כוננו ידיך , בית נצחי , בגאולה האמיתית והשלימה , ועל ידי זה – גם לגלות אלוקות בעולם באופן כזה , עד לשלימות בזה לעתיד לבוא , כשכל העולם וכל האנשים שבו יכירו ויראו אלקות בגלוי ובשלימות ,ונגלה כבוד השם וראו כל בשר יחדיו כי פי השם דיבר
המשך השיחה עיין דבר מלכות ה תנש"א
בברכת התורה משולם צפניה  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.