רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 2 במרץ 2015

האהרוני החליט להקים קהילה נפרדת באנטוורפן ופנחס קורנפלד משתולל

מאת אנטווערפענער

אמרנו לכם כבר פעם שכל ה'כפר' אנטוורפן לא מכיל יותר ממקסימום אלפיים משפחות, פחות מכמה רחובות בבורופרק או פלטבוש? הבלגיים עושים רוח כאילו שיש להם את הקהילה הכי גדולה ומכובדת בעולם אבל במציאות חוץ מ50 רבנים מובטלים, 600 משפחות חסרי פרנסה, ועשר כוללים (בגלל שאין תעסוקה) אין להם הרבה. בזכות כמה גבירים גדולים כל הציבור חי.... ובועט.

אנטוורפן קנתה לה שם של עיר של מחלוקת ולא מעט בזכות ראש הקהל הנודע הדיקטטור פנחס קורנפלד וחבר מריעיו שחושבים שהם יושבים בקרמלין ועדיין יש להם חשיבה קומינסטית של לפני מאה שנה. הם שכחו שהציבור הצעיר כבר מזמן לא קונה את הלושקין של 'הייליג אנטוורפן'.....

יותר מ 40 בתי מדרשים שרובם בקושי יש להם מנין או פשוט אין להם מנין (דעעש, בית לייזר-מרדכי, שפוקוב, מוריה, פרימישלאן, אהל יעקב, ויז'ניץ בעה"ב......) ובקרוב עוד ערלוי.....

עכשיו התור ל'קהילת ייטב לב אנטוורפן'. הקהילה של כ"ק מרן אדמו"ר מהר"א מסאטמאר שליט"א החליטו סוף סוף להקים קהילה נפרדת עם 'קהילה' מסודרת, חברי קהילה, מוצי"ם, ובית המדרש ומוסדות. לא רק בית המדרש אלא 'קהילה', כמו בעלז באנטוורפן.

הם גם הודיעו שמעכשיו רשות נתונה לחברי הקהילה לקחת למסדר קידושין את הדיין בסאטמאר, הגם שרבים יעדיפו עדיין את המרא דאתרא הרב אהרון שיף, שלא לפגוע בו.

בבעלז אף אחד לא לוקח את המרא דאתרא לסידור קידושין, רק את הדיינים בבעלז, וככה גם סאטמאר רוצים עכשיו להנהיג מעכשיו. בסאטמאר גם מדברים על מקווה חדשה לנשים.

פנחס קורנפלד שמע מזה ורותח מכעס. הוא בעיקר כבר כועס כמה שבועות על מודעות שונות של 'קהילת ייטב לב באנטוורפן' שחתומים עם 'הנהלת הקהילה'. סאטמאר לא ממש מתרגשים מהאגודיסט קורנפלד.

עכשיו שבעלז וסאטמאר שניהם ייחשבו קהילות נפרדות בכפר אז גם הכפר עצמו נהיה כפר נידח

ללא ספק קורנפלד לא יושן בלילה. ליהודים היתה אורה וששון ושמחה ויקר!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.