רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 26 במרץ 2015

מה מתרחש בקצביות של רשת המרכולים "אושר עד"?


"אושר עד" היא רשת מרכולים שמיועדת בעיקר לציבור שמחפש מזון זול, חילונים, דתיים וחרדים כאחד. דווקא מהסיבה הזו הזלזול והחשד להטעיית הציבור בצילומים שהגיעו לידינו ושנוגעים לתברואה אך גם לכשרות, מקומם במיוחד.

בתיעוד שצילם מקור מתוך הרשת בסניפים בתלפיות ובגבעת שאול שבירושלים, ניתן לראות כיצד באטליז של אחד מסניפי "אושר עד" מערבבים בשר טרי עם בשר קפוא. כיצד מאוכסן בשר ישן במקררים, וגרוע מכך עדות לכך שטוחנים בשר שפג תוקפו.

אבל לא רק בתברואה עסקינן, מהתיעוד עולה השאלה אם מה שעושה כאן משגיח הכשרות מטעם קהילות זה בעצם לערבב כשרויות? "עטרה" הוא בשר תחת השגחתו של בד"צ בית יוסף, של הציבור הספרדי. "קהילות" הוא מותג כשרות אשכנזי, חסידי. כל אחד מהציבורים הללו אוכל רק מה שמושגח על ידי הרבנים שלו ואילו בתיעוד, מאותו נתח בשר - בהוראתו של המשגיח - נחתכות חתיכות גם ל"קהילות" וגם ל"עטרה". המשגיח אינו עובד של "אושר עד" אלא נמצא בסניף מטעם בד"צ קהילות, וכל הערבוב הזה נעשה מבלי שלקונים יש מושג על כך.

תגובת בד"צ בית יוסף: משאלותיכם עולה כי אינכם מודעים לדבר בסיסי ביותר בתחום כשרות הבשר. ברמה גבוהה של כשרויות יתכנו שחיטות על ידי צוותים משותפים לכמה בדצ״ים, ולפיכך המוצרים הנמכרים מאושרים על ידי יותר מבד"צ אחד.

תגובת "עטרה": מוצרי עטרה מגיעים לרשתות השיווק ארוזים וחתומים בחותמות הכשרות המהודרת "בית יוסף" תוך הקפדה מרבית על הכשרות בכל תהליכי הייצור. למיטב ידיעתנו בסניפי הרשת פועלים משגיחי כשרות האמונים על ההשגחה. אנו סמוכים ובטוחים כי במידה שאכן יתגלו חריגות מהנהלים בסניף, הן יטופלו באופן מידי ע"י מנהלי הרשת.

תגובת "אושר עד": לעניין התברואה - אנו נמצאים בפיקוח וטרינר צמוד מטעם הרשויות, במידה שאכן יתברר כי יחידים חרגו מן הנהלים יטופלו הדברים במידת החומרה הראויה. לעניין הכשרות - לעתים קרובות השחיטה של כשרויות מהודרות בהשגחת ועדי הכשרות השונים מתבצעת במשותף בנוכחות צוותים של שתי הכשרויות. בשר שהגיע בכשרות כפולה ניתן לשיווק תחת כל אחת מהכשרויות הנ"ל. צורת הפיקוח וההשגחה הנה בסמכות ושיקול דעת הכשרויות, בלי מעורבות של הרשת.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.