רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 30 במרץ 2015

תירגול זבח הפסח: הרב ריסקין מצטרף למברכים, ארגוני החיות זועמים ומסיתים

מאת מקדשער

שוחרי המקדש מקבלים חיזוק רבני נוסף לקראת תירגול זבח הפסח שיתקיים מחר בירושלים. הרב שלמה ריסקין רבה של אפרת מברך על התירגול

הרב ריסקין כתב ש"חיוני לנו להתחיל להתרגל למצווה הגדולה הזאת שהיא עיקר קדושת זמן חרותנו". את הדברים כתב הרב באיגרת למארגני התירגול החי במאור התורה מיימון בקרית משה.

לדברי הרב ריסקין אין שום מניעה להקריב את קרבן הפסח כבר כיום למרות שבית המקדש עדיין לא בנוי. "אפילו בראשית צמיחת גאולתנו אפשרי להקריב קרבן פסח כמו שצריך, אפילו בלי בית שלישי, שיבנה במהרה בינינו". 

אירוע זבח הפסח זוכה השנה להתעניינות שיא של רבנים מכל החוגים. רבה הראשי של ירושלים, הרב אריה שטרן אף ישתתף באירוע וישא דברים. רבה של צפת הרב שמואל אליהו שלח ברכה מצולמת, עוד ישתתפו באירוע הרב יעקב מדן ראש ישיבת הר עציון, והרב שבתאי רפפורט ראש המכון הגבוה לתורה באונ' בר אילן, הרבנים ישראל אריאל, דניאל סטבסקי, ויהודה גליק איש הר הבית.

ההתעוררות הציבורית הרחבה לחידוש הפסח, מעוררת זעם רב בקרב ארגוני בעלי החיים. פעיליהם זועמים ומפיצים קריאות הסתה ברחבי הרשת נגד היוזמה. דף פייסבוק מיוחד שהוקך לצורך גך בשם "מתנגדים להעלאת קרבן בהר הבית" כלל קללות ונאצות קשות נגד תומכי קרבן הפסח. הדף הוסר ככל הנראה על ידי הנהלת פייסבוק נוכח ההסתה הקשה שהתחולל בו.

גם דף הפייסבוק של תומכי קרבן הפסח בשם "במועדו- לחידוש קרבן פסח" שכולל תמונות רבות של אזרחים שמצטלמים עם שלטי "גם אני תומך בחידוש קרבן הפסח" מלא בנאצות וקללות נגד המצטלמים. לדברי מנהלי הדף הם חסמו כבר מאות מגיבים, שחלקם אף מתכוונים להגיע להפגין במקום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.