רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 15 במרץ 2015

מדוע אצביע ג'

מאת חיים ולדר

1. אני אצביע ג' מפני שאינני טיפש!

בתוך עמי אנוכי יושב. אני חרדי, ילדי לומדים בישיבות ובכוללים, ובנותי בסמינרים. חשוב לי שיהיה מי שידאג לכך שבחורי ישיבה ישבו וילמדו ולא תונף עליהם גזירת הגיוס. חשוב לי שמערכת החינוך תהיה עצמאית ואיש (בוודאי לא חילוני ובוודאי שלא אחד כמו לפיד) לא יתערב בתכניה. חשוב לי שהישיבות והתתי"ם יתוקצבו, כי אם אין קמח אין תורה. חשוב לי שחוקי המדינה לא ינגדו את התורה ושמישהו ידאג לפחות לפרהסיה של שמירת השבת ומצוות אחרות. חשוב לי שיהיה מישהו שיגן על הציבור ועל היחיד מפני חוקים שעלולים לקפח אותו, וחשוב לי שיהיו עסקנים המקורבים לשילטון  שיעשו השתדלות במקרים בהם ישנה התנכלות לפרט ולכלל.

פגשתי חרדי שמכנה עצמו "חרדי מודרני". הוא הסביר לי בצורה פשוטה מדוע יצביע ג'.

"בסופו של דבר כל מי שאני מכיר שלח את הילד שלו למקום שמתאים לו, גם אם זה לא מה שהוא רצה מלכתחילה. גם אני רציתי לשלוח למקום אחר כיום אני מכיר בזה שהילד שלי היה סובל שם ואני הייתי מעביר אותו מפני שאני עצמי לא מתאים לשם. אבל יש משהו נורא פשוט שבגללו אצביע ג" הוא ממשיך ואומר: "אני אמנם עצמאי ולא מקבל משכורת משום גוף חרדי, אבל אני עצמאי שמוכר מוצרים, ו-50 אחוז מהלקוחות שלי הם חרדים . אם יקצצו תקציבים לישיבות, הקונה שלי יצטרך לשלם מכיסו כדי לממן את הלימודים של ילדיו, במקום לקנות את המוצרים שלי. כלומר בשבילי להצביע ג' זה לדאוג לפרנסה שלי, לא צריך אפילו להיות חכם בשביל להבין את זה. מספיק לא להיות טיפש.


להמשך תכנסו כאן:



2.  אני אצביע ג' מפני שאינני רשע!

מכיוון שרוב בני האדם הם חכמים ובודאי שאינם טיפשים, הם מבינים היטב היטב את מה שנכתב לעיל, הסיבה היחידה שיכולה להיות יהודי חרדי שלא להצביע ג' זו רשעות.

כלומר,  אתה יודע שעולם התורה והישיבות יפסידו מזה, אתה יודע שיהיו ניסיונות להתערב בתכני החינוך בתתי"ם, וגם אם נתנגד לזה (ונתנגד לזה) תהיה לזה משמעות כלכלית ואם אין קמח אין תורה.

אתה גם יודע שבאופן אישי אתה תצטרך לשלם מכיסך את מה שלקחו מהישיבות מהקצבאות מהביטוח לאומי ומהמעונות, כלומר אתה תהיה במצב כלכלי עוד יותר גרוע ממה שהיית.

אתה יודע שיחוקקו חורים הנוגדים את התורה וביניהם כאלה שממש מעמידים בסכנה את כלל ישראל כמו בנושא הגיור . אתה יודע שהשבת נמצאת בסכנה, והכשרות והחינוך והפרנסה שלך, ואתה יודע שלהצביע ג' זה לתת כוח למי שעשה עושה ויעשה הכל כדי למנוע את הרע ולהביא רק טוב ועדיין מעז שלא להצביע ג'? אתה חייב להיות רשע.

3. אני אצביע ג' מפני שהמועמדים מוצאים חן בעיני.

אני לא אשקר לומר שתמיד היה ככה. אני לא אשקר לומר שאם לא היו מוצאים חן בעיני לא הייתי מצביע ג'. הייתי מצביע גם אם היו שם שמונה אנשים שאני ממש לא סובל. אבל מה לעשות, בקדנציות האחרונות, המועמדים של ג' ממש מוצאים חן בעיני. אני אוהב אותם. הם עובדים קשה, הם עובדים נכון, הם חרוצים, הם קוצרים הישגים והם מביאים לי המון גאווה. אני פשוט גאה להסתובב ולומר שהחבר'ה האלה מייצגים אותי.

וזה לא רק אני חושב ככה. גם החילוניים חושבים. קחו למשל את הרב גפני. אין חבר כנסת כזה. הוא חרוץ, הוא נמצא בדיוק בסדקים הנכונים ולא פחות מזה, חשוב אהוב ונערץ על ידי רוב החכי"ם. חוץ מלעשות הוא יודע גם לדבר, לייצג אותנו, כאשר לשונו החריפה מתחילה להתגלגל נאלמים פיות משטיננו ומקטרגנו. אם עיתונאים חילוניים בכירים רוצים אותו בתור שר אוצר אז מה אני אומר?

קחו את הרב אורי מקלב.

אני מכיר מישהו שעשה טעות במספר ומקלב חזר אליו...

תמצאו לי מישהו שהתקשר אליו ואורי לא חזר עוד באותו היום. ולחזור, זה אומר לטפל ולטפל זה אומר להצליח. הוא תסלחו לי, העבד השחור של הציבור, וראוי להיות אחד משליחיו.

קחו את הרב יעקב אשר.

זה לא חכמה. אני לגמרי לא אובייקטיבי בעניין שלו. עבדתי תחתיו בעיריית בני ברק. הוא זה שבנה את הבניין היפה של "המרכז לילד ולמשפחה". כך שבאופן אישי אני חייב לו חוב ציבורי... הוא זה שהוביל את העיר משממה לשגשוג. איש עשייה, חכם ,נבון, עוצמתי. יודע לעבוד. להפעיל. זה הבן אדם היחיד שאני מכיר ש"נחטף לגדולה". הוא היה מלך כאן. מלך. כעת לקח את כל הבולדוזריות שלו בכיוון הארצי.

4. מטבע הדברים הזכרתי ראשונים את החכי"ם המייצגים את דגל. אך גם החכי"ם המייצגים את הצד החסידי של ג' ראויים ומוצלחים לא פחות.

בראש ובראשונה הרב יעקב ליצמן. כמו הרב גפני הוא משלב פיקחות וחביבות כובשת שהופכה אותו לדמות אהודה בכל רחבי הכנסת ,לבין עשיה ציבורית בלתי רגילה, אם כשר הבריאות ואם כח"כ. לרב ליצמן יש לשכה משומנת של עוזרים שפועלים כמו הרב אורי מקלב למען הפרט. זה אדם שגר בדירה של 56 מ"ר ומוסר את נפשו למען הציבור. אני מאד אוהב את הפשטות שלו, את הישירות שלו ובעיקר את העשייה שלו.

ויש את הרב אייכלר שנחשב לאחד הדוברים הרהוטים והמוצלחים של הציבור החר די, ומשלב זאת עם עבודה מאומצת למען הציבור. את הרב מוזס שהעביר את חוק סימון הגלוטן, ומצליח בשתדלנות יהודית טיפוסית להשיג דברים רבים למעננו. ואחרון אחרון חביב, הרב מאיר פורוש, בן למשפחה שיודעת כבר כמה דורות לעשות רק דבר אחד –עסקנות למען הציבור. מר' משה לר' מנחם לר' מאיר ולר' ישראל. הם יודעים איך לעשות את זה ומייצגים חסידויות רבות שהתאגדו סביבם.     

5.  אני מצביע ג' בגלל שזה נותן לי כוח, גאווה ותחושת שייכות.

מי שהיה בעצרת ביום ד' הרגיש את זה בכל רמ"ח אבריו.

מאה אלף איש, כאיש אחד בלב אחד, דבוקים מאוחדים מתרגשים ושמחים.

דבריו הקצרים של מרן ראש הישיבה החסירו בי פעימה. בנאומו של הגאון הגדול רבי ברוך אזרחי שליט"א דמעתי, ולאחר העצרת כשרחובות רבי עקיבא והשומר הפכו לרחבת ריקודים ענקית הרגשתי שיהדות התורה היא המפלגה הכי עתיקה והכי צעירה  במדינה. (וגם היה לי פיצוי על עצרת המיליון שהפסדתי בשל חתונת בני בדיוק לפני שנה).

להיות שייך, זה חלק חשוב בחיים. ולהיות שייך למורשת מפוארת שמתחילה ממשה רבינו דרך מעתיקי ההשמועה עד לגדול דורינו, זו משמעות לחיים.

6. אני מצביע ג' בגלל מרן.

זקן הדור, מרן הגראי"ל שטימן שליט"א שמחזיק אל כתפיו הצנומות את היהדות החרדית בארץ ובגולה.

לאחרונה פורסם סירטון ובו נראה מרן החפץ חיים זצוק"ל ואין כמעט מי שלא מצא את הדרך לראות אותו.

חשבתי על כך, שהדור המסכן והיתום שלנו, זכה למנהיג בסדר גודל של החפץ חיים זצוק"ל, ואם תחשבו קצת תעלו מהר על הדמיון, לא רק הפיזי. המנטאלי.

שניהם הביאו הנהגה של תורה ומצוות מוסר ודרך ארץ. שניהם הסתפקו במועט ולא החזיקו טיבותא לנפשיה.

מרן הישיש הגראי"ל שטיינמן כתב להצביע ג'. מאחוריו עומדים מעתיקי השמועה מכל הדורות עד משה רבינו ממש, שהעבירו את ההנהגה מדור דור. תעזבו את כל מה שכתבתי עד עכשיו. רק בגלל זה כולנו נצביע אי"ה השבוע ג

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.