רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 11 בינואר 2015

הרב מצגר והקלטות

מאת מרדכי גילת

אחרי החרפה של שני הרבנים הראשיים שהזכרתי כאן, אחד מכהן ושני לשעבר, אני מגיע אל חרפה נוספת: הרב הראשי האשכנזי המושעה, יונה מצגר, החשוד בעבירות של קבלת שוחד, קבלת דבר במירמה, הלבנת הון, הפרת אמונים ומה לא.
מצגר יושב ספון בביתו כבר יותר משנה, מגיח פה ושם לאירוח חגיגי, מתאמץ לשדר עסקים כרגיל. לעיתים הוא מצליח, כמו בטקס הכתרת הרב האשכנזי של נתניה, שלמד איתו בישיבת כרם ביבנה, לעיתים לא. אנשים שראו אותו מזהים אצלו מצוקה, דאגה, חשש גדול מכתב האישום שבתוך כחודש יוגש נגדו.
נכון לשבוע הבא עומדת הפרקליטות לקיים לו שימוע, לשמוע מה טוענים פרקליטיו, עוה"ד דוד ליבאי ואלעד רט, ולקבל החלטה סופית בתיק. טיוטת כתב האישום הושלמה כבר אחרי שהמשטרה ביצעה שורה ארוכה של השלמות חקירה. 
מהתיק הזה דלף מעט מאוד חומר, למעט דברים שנחשפו בעת הארכת מעצרו של הרב, וכאשר הוא יוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים - יוכו רבים ממקורביו, כמו כלל הציבור, בתדהמה. לא רק מהיקף התיק וממספר הפרשיות שבהן נמצאה תשתית ראייתית נגדו, לא רק מסכומי השוחד, לא רק ממעשי המירמה הסדרתיים - כי אם גם ובעיקר מההקלטות המדהימות שבידי המשטרה.

"כשהחומר הזה ייצא החוצה", אומר גורם משטרתי, "ייחשף הרב בקלונו בצורה לא פחות מבישה מזו של ראש הממשלה לשעבר. הקלטות האלה הן מסמך שמקפיץ כל מי שנחשף אליהן. הרב נשמע בהן עוסק בשיבוש החקירה, בתיאום גרסאות, בשיחות חשובות עם מי שהקליט אותו בחשאי. אני לא בטוח אבל עד המדינה בתיק הזה מאיים על הכתר של שולה זקן".
- כששופט השלום האריך את מעצר הרב, וכתב כי "החומר שהוצג בפניי הוא מסמך יחיד בחריגותו ובחומרתו וכל מי שמעיין בו תצלינה שתי אוזניו", הוא הגזים? 
"בפירוש לא. הרב מצגר קיבל על פי החשד שוחד במיליוני שקלים, דיבר חופשי עם עד המדינה, המשיך לשבש חקירה על פי החשד גם כשנדלקו כמה אורות אדומים. הוא לא האמין שהאיש הזה בגד בו וחצה את הקווים".
השבוע ניסיתי לשוחח עם הרב על הפרשה לצורך קבלת תגובה. הוא סירב. "לא אומר מילה", אמר, "גם לא במסגרת שיחת רקע. מצטער".
- בכל זאת?
"אתם עושים עבודה טובה", אמר, "ואני מעריך זאת. אבל לא אומר אפילו מילה. אין סיכוי שאתייחס לתיק הזה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.