רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 9 בינואר 2015

אנאליז בידערמאן

מאת מעורר

קודם כל אני שמח לשמוע שאתה לא מהקבוצה שמגיע לבלות את השבת עם הקבוצה המשונה שמגיע השבת הזאת, שחוץ מזה שזה בושה גדולה לנו, אבל אליבא דאמת אין לזה שום שייכות עם כוונה רצינית או מין התעלות ממשית, רק א עכטע פאברענג אן די ווייב און נאך ביי רבי שמעון...
אתה צריך להבין ר' מיילעך בידערמאן טוב לשני סוגי אנשים או מגידים ובעלי דרשנים שרוצים לדלות מבארו המלא פנינים ואמרות יקרת, [אשר בלי שום ספק שהוא חידוש גדול בזה, ואפילו כשהוא חוזר מאות פעמים על אותן בדיחות וסיפורים של דער בער מיט דעם לייב מיט יענער אראבער וכדומה, אבל אין ביהמ"ד בלא חידוש], 
או מגיעים אליו אשכנעזישע חצאי בעלי תשובה שרוצים קצת טערעפי על המח, ואותם כבר רק משעשע רק מי שרוקד על השולחן מלא בחבית שכר וזורק מנעליו ומעיף כובעים, וכמובן שאם שומעים עוד באמצע סיפור מרבי מאטיל סלאנימער זה כבר משהו ענק, והוא מסביר שלא צריך כלום ואפילו דו ביזט גארנישט, דו שטינקסט, דו סראחעסט, אבער דער אייבישטער האט דיר ליב אזוי ווי דו האסט ליב דיין קינד אפילו ער האט געמאכט אין פעמפער, און דער עיקר איז די פינטעלע אמונה אין הארעעעעעעעעץ, אבל זה באמת לא מחייב שום דבר, הנהירה והסחף אליו הוא מאותה סיבה שכל הבעלי עבירות והבעלי תשובות מתחברים דייקא לברסלב ולחב"ד, כי שניהם אין מחייב שום דבר, אתה יכול להסתובב עם האייפאן ולזלול מאכלים בלי הכשר באמצע דיזנגאוף ולהיקרא חבדני"ק, ואתה יכול שלא ללמוד חודשיים ולהסתובב עם קדירה על הראש ונעלי קראק"ס על ווייסע זאקן מיט א רויטע קאפל ולצחוק כגלי הים, ולהגיד שאתה מחובר לרבינו נחמן ועובד על שמחה.
ה"ה כן כל הר' מיילעך בידערמאן, הכל ריגושים של שטויות, ועל כן אין כאן בארץ ישראל בני עליה או אברכים עובדי ה' מאף חצר שבעולם שמסתובבים אצלו רק או מגידים וסקרנים, או אנשים שאינם שבעים וממלאים בטנם בדברים של ממש, ואינם נהנים מלהיות נארמאל.
אבל לבני אמעריקא זה ממש מוציא מיט האניג, כי שם יש תאווה גדולה להנות מטל השמים ומשמני הארץ יחדיו כרוכים מן השמים, לחטוא ולשוב בתשובה בכפיפה אחת, ורק ע"י שניהם ביחד הוא מרגיש את גודל התענוג בזה שהוא חי, די אידן וואס לערנען א בלעטל גמרא אבער מיט א גלעזל ווייסע הייניקען ביר, לערנען א שיעור גמרא אויפן וועג צום ביטש, שבועות זינגען די פלאנטשע אהבה רבה דייקא מיט לאנגע רצועות של בשר ולשונות בחרדל, זיי קומען צו הרב עפגי'ן פון ראש העין אויף יום כיפור אין זינגען דעם רבינ'ס ונתנה תוקף, ראש השנה פארן קיין אומאן אבער דאווענען מיט א מנין וואס זאגט צוויי מאל 'יביא יביא'  ביי בראש השנה יכתבון און עסן מיט אידן וואס שטעלן צו חריין צו די פיש, און לעם פלייש די צווייטע נאכט ראש השנה, פארן וויינען קיין ווילעדניק און שלאפן אין די גרויסע האטעל אין קיעוו, פארן קיין סיגעט און מאכן א ווידיא ווי אזוי זיי זענען זיך משתטח אויפן ציון צו קענען גראד שיקן פאר זיין יענטע אין מעי"ל, זיי ווילן באקומען אין וואטאצאפ די בכיות פון ר' יוסף חיים גריננואלד אין ראדעשיץ, און סקולענער רבי ביים אנגרייטן די קנויטלעך.
פאר די מענטשן מיין איך אז עס גייט גוט געלונגען דעם שבת, ווייל אזוי ווי עס שנייט אין מירון, איז די פלאן ווי פאלגענד:
מ'וועט פארן אויף שבת קיין נירוואנע נעבן ים המלח, מ'וועט אריבער ברענגען דארטן אין חצר רבי שמעון בר יוחאי מיט נפתלי פרידמאן מיט די בגדי לבן, און ר' מיילעך וועט דארט דרשענען און ווארפן די שטריימל, יואלי קליין וועט דארט זינגען אפילו בהסתרה, און מוטי שטיינמעץ וועט קוויטשען ויהו רחמיך מתגוללים, מאיר אדלער וועט שפילען אמר רבי עקיבא רבי מיילעך וועט אנצינדען א ציגרעטל,
פרייטיג וועט מען ברענגען הרב אבוחצירא אויף חכמת הפרצוף, און הרב משי זהב אויף חכמת היד, מ'וועט מעביר סדרה זיין אין סווימינ"ג פאל, און פארלערנען אור החיים הקדוש ביים טועמיה פון יענקל אטיק פון אלע חלקי הבהמה צלי אש על ראשו ועל כרעיו ועל קרבו, ביים שפאציר על שפת הים וועט ר' מיילעך פארזינגען די שירה, מ'וועט דערציילן סיפורי צדיקים ביים אנשמירן די שוועבל און מ'וועט זיך אונטער זינגען דעם קאלובער ניגון פון גלות גלות, שלש סעודות וועט זיין פרישע שטיקער בשר בהמה אנאיינעם מיט זינגען די ד' בבות און די נענועים ניגון, מ'וועט טיילן מטבעות פון רבי יעקב מאיר שעכטער און פשעווארסקער קנאבל, מוצאי שבת וועט מען מתפלל זיין ביי לוט'ס ווייב, און מ'וועט פארענטפערן די אור אלטע קשיא פון אברהם אבינו אולי יש חמישים צדיקים בתוך העיר.   
שיין זעהן מיר אויס....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.