רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 11 בינואר 2015

בין ליברמן לדרעי

מאת מרדכי גילת

מבחינת אזרחים החרדים לשלטון החוק, הבחירות האלה הן הזדמנות להיפטר משתי מפלגות סקטוריאליות, מיותרות כיום, שבראשן עומדים אנשים מפוקפקים: אביגדור ליברמן ואריה דרעי. 
ליברמן ודרעי הם חברים אישיים בעלי אינטרס משותף: לעשות כמה שיותר לביתם; להלום בשלטון החוק; לפתוח את שערי הכנסת והממשלה בפני עבריינים; למוטט את המשטרה ואת הפרקליטות; להחליש את בתי המשפט; להציף את השירות הציבורי באנשים בלתי ראויים. להפוך את שומרי הסף של השירות הציבורי לבובות.
האזרח הקטן, זה שהמדינה צריכה לשרת אותו, לא ממש מעניין אותם. בדיבורים כן, במעשים - שלא נדע. התלונות הנערמות על שולחני ועל שולחן עמיתיי עוזי דיין ומיכל שבת מלמדות ששני הפוליטיקאים הציניים האלה מתייחסים אל בוחריהם, במיוחד המבוגרים והמזדקנים, כאל עדר מטומטמים. הם בזים להם בדרכם.
דרעי טיפח שנים את סיפור בקבוקי המים 
הקדושים, הקללות, המרן אמר, המרן פסק - ועכשיו התחזה למתפטר מראשות ש"ס. עוד מצגת שקרים עלובה שבהמשך אדרש אליה. ליברמן מצידו עשה ועושה זאת באמצעות הצגת עצמו כאדם נאור, רגיש לזכויות הפרט, לוחם אמיץ בכפייה החרדית. 
הייתי השבוע עם עוזי דיין בסיור בערד שבדרום ושאלתי תושבים מה הם חושבים על ליברמן. הם צחקו. למה, שאלתי, ואחד מהם השיב: כי הוא לא רציני. כי הוא לא מבין שרבים מאנשי העלייה הרוסית ההיא מתו כבר ויש דור חדש. כי אנשים כבר לא מאמינים לו.
בשיחות האלה הציעו לנו כמה מהתושבים לחפש בערד את עיר הסרטים. לא הבנתי על מה הם מדברים. גם דיין לא שמע על העיר הזאת. הם דיברו איתנו כאילו סינית. 
מתברר שלפני יותר משנה, לקראת הבחירות לעירייה, כשליברמן חיפש דרכים להבטיח את בחירת טלי פלוסקוב ממפלגתו לראשות העירייה בפעם השנייה - נחת הליקופטר באיצטדיון הכדורגל העירוני וירדו ממנו מפיק הסרטים ארנון מילצ'ן והשר ליברמן. ליברמן היה אז איש בשורה לתושבי ערד: באזור השיפוט שלה תוקם עיר סרטים. הוליווד מגיעה לערד.
הבשורה פרצה לכותרות, עיתון הבית של ליברמן הקדיש לסיפור שני עמודים, רבים וטובים הלכו שבי אחרי יו"ר ישראל ביתנו. הם האמינו לו.
רק שבערד יש קבוצה גדולה של יוצאי רוסיה שלא קנו את הסיפור, התפכחו ולא תמכו בבחירת טלי פלוסקוב. היא איבדה שלושה מנדטים מתוך שבעה שהיו לישראל ביתנו ונבחרה בעזרת קולותיהם של אלפי חרדים מחסידות גור. ליברמן היה שוב האיש שרקם את הדיל המסריח הפוגע בתושבים החילונים - יש כבר סימנים שערד עומדת להפוך לבית שמש.
זה באוויר. נוגעים בזה, מריחים, מדברים. החילונים מתמעטים, כולל יוצאי רוסיה, כולל הצעירים שבורחים. החרדים מציפים את העיר. במקום להקים עיר חרדית, נפרדת, פוגעים בעיר הקיימת. שופכים שמן למדורה.
מה הפך לבדיחה בערד? צדקתם: תעלול עיר הסרטים של ליברמן. אין עיר כזאת, אין תוכניות, אין אפילו נייר עמדה. נכון לעכשיו כלום. יו"ר ישראל ביתנו שוב זרה חול בעיניים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.