רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 11 בינואר 2015

דרעי ומצגת השווא (א')

מאת מרדכי גילת

ימים ספורים אחרי שעמית סגל מערוץ 2 חשף את הקלטת שבה נראה ונשמע הרב עובדיה יוסף מציג את דרעי כגנב, כמורשע בקבלת שוחד, כאחד שהחזרתו להנהגת ש"ס תגרום נזק למפלגה - ביקש ממני עו"ד אבינועם מגן, שעוסק בהגנה על מתריעים בשער, לפרסם מטעמו כמה שורות של בקשת סליחה מהרב המנוח.
"למרות שזה מאוחר מדי", כתב, "אני רוצה לבקש סליחה ולהתנצל בפני הרב עובדיה יוסף על השנים שבהן השמצתי אותו. טענתי כי מי שתומך בעבריינים, גנבים ולוקחי שוחד אינו רב אלא שותף לפשע. כעת מתברר כי הרב, בעת שהיה חד וצלול, בחר להרחיק ממנו את אריה דרעי מהסיבות הנכונות. 
"אז באמת סליחה: הקלטת אינה פוגעת במורשתו אלא בדיוק להפך. היא פוגעת בדרעי עצמו ומכאן הצעקה הגדולה שלו".
דברים ברוח דומה שמעתי גם מאחרים. מסקנתם: הרב יוסף, שנשמע לעיתים מגדף יריבים, אומר דברים הזויים, מסית ומה לא; הרב שהשתלח בשולה אלוני, ביוסי שריד ובאחרים בעליבות נוראה; הרב שקשר לראשו של דרעי את "הוא זכאי, הוא זכאי" - ידע בשורה התחתונה, ברגע האמת, מי האיש שעמד שנים בראש התנועה.
הוא קרא לילד הזה בשמו האמיתי: עבריין, גנב, מורשע בשוחד. הוא הבין שהאסיר המשוחרר הוא נטל ולא נכס. שצריך להתרחק ממנו.
מה עולה מהקלטת? שמבחינת המרן, שנשמע מדבר ישר ולעניין ובאופן הגיוני, לא כל התומכים בש"ס מגיעים מעולם הפשע והדמדומים. יש להערכתו 30 אחוז ואפילו יותר שאינם מוכנים לתמוך בתנועה שהעומד בראשה הוא עבריין מורשע. החזרת דרעי להנהגה, הבהיר הרב בצדק, תבריח את האנשים האלה מהתנועה.
נכון לעכשיו הרב צדק כבר אז. נכון לעכשיו לא כולם ולא רובם מוכנים להיות מזוהים עם תנועה שהיתה חממת פשע, יצאה מזה בעמל רב והנה עכשיו מונהגת בידי מי שמעל בשליחותה: הוא דאג לעצמו ולחבריו, אלה עם החליפות ורסצ'ה שלושה חלקים, לא לעניים ולבני עניים.
הוא וחבריו התעשרו. האנשים שלמענם הוקמה בעצם ש"ס, נשארו למטה. הם לא מעניינים אותם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.