רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 27 בינואר 2015

הערות על מכתב בית הדין המיוחד לענייני קברים שע"י אתרא קדישא

מאת עדה'ניק

בהיותי ברחוב ראיתי מודעות ענק מאיזה בית דין מיוחד שהוקם על ידי אנשי אתרא קדישא במטרה לאסור את העבודות במתחם שנלר ובכל מקום שאין לארגון אתרא קדישא דריסת רגל, וזאת למרות שרבותינו חברי בד"ץ העדה החרדית שליט"א יושבים ודנים ממש בימים אלו בכובד ראש כדת מה לעשות כדת של תורה עפ"י ההלכה הצרופה, והיום אף הטריחו את עצמם לבוא אל השטח עצמו ולהתרשם בעצמם מהנעשה במקום, כדי לראות ולשמוע באופן בלתי אמצעי את כל צדדי ופרטי הענין.

להמשך כנסו כאן:


ואם אמנם שהחותמים על המכתב הנ"ל, בחלקם אלמוניים שהוצגו כעת לרחוב לצורך בית הדין החדש, ועם כל כבודם ברובם אינם מהיושבים על מדין ועד היום לא נשמע מאותו בית דין מיוחד שום הוראה ופסק בעניני איסור והיתר, אך מחמת יחידים שיכולים לחשוב שיש משהו בכל דבריהם, כאשר בכל מכתבם סמכו בעינים עצומות רק על עדי שקר הנוגעים בדבר מאתרא קדישא, חשבתי להביא כמה הערות על מכתבם והוראתם שפרסמו ברבים, כפי שקיבלתי מאחד הפקחים בשטח שמתמצא ורואה את כל הנעשה במתחם במו עיניו.
באו לפנינו עדים נאמנים – כפי שתווכחו יתברר עד כמה נאמנותם מוצקה.
יש שם הרבה מערות – במקום יש שתי מערות בלבד.
מליאים כוכים של הקברים ... (וכמובן שבכל המערות) – במערה אחת יש שישה כוכים ובשנייה יש רק כוך אחד.
וגם ראו במו עיניהם איך שמוציאים ומפנים כל היום עפר מתוך המערות -  במערה הגדולה כמעט ולא היה עפר ובסה"כ פונו משם כעשרה דליים שרובם היו אבנים מעט עפר והרבה בקבוקים שבורים ופסולת שהושארו שם ע"י החיילים שהשתמשו במקום. המערה נמצאת במקום נמוך שלא ניתן בשום צורה לראות את פתחה ולכן העדים לא יכלו לראות כלום. בכל מקרה במשך כל העבודה במערה ישב בתוכה המשגיח הרב אמנון תווינא. דרך אגב נמצא במקום ראש וכמה עצמות של חתול. ניתן להעבירם לאנשי אתרא קדישא שיעבירו אותם לקבורה.
שהמקום הוא בית קברות – אף אחד לא טען בשום זמן שהמקום אינו בית קברות. כל המשגיחים בזמן עבודתם הכניסו את הציציות בעת שהותם במקום. העבודה שנעשתה היא בדיקה של כל השטח לצורך בירור האם נשארו במקום עצמות. כאשר לאחר מכן אמורים הדברים לבא לעיונם של גדולי ישראל על מנת להחליט כיצד לנהוג.
כל הדירות באם יבנו שם, הן באזור שנלר בירושלים, והן בכל מקום שהוא – הרבנים כותבי המכתב אוסרים את כל הדירות בשנלר ובכל מקום אחר... דרך אגב מה דינם של כל הבנינים הסמוכים ברחוב עובדיה? האם לא צריך לבדוק את המקום היות והוא סמוך לשכונת קברות? את זה הרבנים המוממחים שכחו.

הדבר שהופך את כל מכתבם של "הרבנים המומחים" לחוכא ואיטלולא הוא סיום המכתב וז"ל "נ.ב. המקום היה פעם שייך לערל (מסיונר ידוע) והוא פתח א' מהמערות והוציא משם העצמות של המתים ועשה מזה מוזאון, ואח"כ אחרים מלאו את המערה עם כלי נשק, אמנם עתה בשעת החפירה נתגלו (ע"י בדיקת הארכיאולוגים באלה הימים) עוד הרבה מערות שהיו מכוסים וסתומים, ולא נגעו בהם ידי אדם ע"ע." עכ"להרבנים חברי בית הדין המיוחד מודים שאחת המערות נשדדה ונגנבו העצמות ע"י ערל ועשה מזה מוזיאון, היות ויש במקום רק שתי מערות האחת עם שישה כוכים והשניה עם כוך אחד, והמערה עם השישה כוכים היא המערה שהצבא השתמש בה, ברור שכוונתם למערה עם השישה כוכים. וא"כ לפי דבריהם המערה עם הששה כוכים פונתה ולא היו בה עצמות. וא"כ נשארה רק מערה אחת לדון עליה לדבריהם. דבר נוסף האנשים שהעידו ראו איך שמוציאים הרבה עפר מהמערות, הרי ממערה אחת כתבו הרבנים שהערלים כבר רוקנו אותה והשתמשו בה הצבא נשאר רק מערה אחת עם עפר, אז כיצד ראו העדים הנאמנים פינוי של הרבה עפר מהמערות?

כדאי גם לציין כמה נקודות מהביקור היום של הרבנים הגאונים חברי הבד"ץ במתחם שנלר המעידות על "מומחיותו" של ישראל אייזנבאך מאתרא קדישא בעניני קברים:
א. בזמן הבדיקות בשטח נעמד שרוליק אייזנבאך ושיקר לעיני חברי הבד"ץ על כמה מערות שהם מזמן בית ראשון, אחד היזמים נכנס יחד איתו לתוך המערה והראה לו באצבע על הכוכוכין המוכיחים למעלה מכל ספק שלא מדובר בכוכין מזמן בית ראשון, ופני השקרן שרוליק אייזנבאך חפו.
ב. במהלך הבדיקות נעצר שרוליק אייזנבאך באיזה מקום והסביר שהנה כאן יש עצמות... הגרא"י אולמן שליט"א ביקש ממנו אולי יואיל בטובו לגלות לחברי הבד"ץ היכן נמצאים העצמות, אמר שרוליק אייזנבאך הנה כאן, ותיכף הרים גוש עפר מהקרקע, ופניו חפו כאשר חברי הבד"ץ ניסו לראות מה יש לו ביד..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.