רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 1 בינואר 2015

המשיחיות העיוורת של המטורף דרעי

מאת ש"סניק

להלן אגדה על שבט  שסנה חסר אונים, פרימטיבי ונחשל.
(כל דמיון בין אגדה זו לבין נפשות חיות ומתות במציאות שנת 2014 הינו מקרי לחלוטין ועל אחריות הקורא בלבד)

היו היה שבט במעמקי יערות הסוואנה ושסנה שמו, ובשבט רק יליד נבון אחד, דרענה שמו, קוסם בלעדי, הוא היודע קרוא וכתוב ושפת סימני החכמים הלבנים והוא הוא אשר ביכולתו לתקשר עם העולם החיצון, הוא בלבדו ואין בלתו. 

לא זו אף זו, בכוחו של דרענה בלבד הקסם להשביר בר לפיות צאצאי עדתו, הוא ואין זולתו ביכולתו להביא הילה וכבוד לשבט, אין דומה לו עלי אדמות, לפניו לא היה ואחריו לא יהיה מביט ונביא כדוגמתו.

ויהי היום ותימצא אבן עליה חקק זקן השבט הקדמון , אב כל בני השבט אהבתם ומוראם שהלך לעולמו, ציורים המלמדים כי חפץ ביקר מקשר ודובר אחר לעולם הנאור ולא זו בלבד  אלא עוד זאת שירבט הענק הראשון, כי הקוסם הכל יכול - דרענה רשע נחשב בעיניו.

ויתחלחל כל שומע ותיצלנה אזני העם ויחשך עולם ומלואו. שמע זאת הקוסם הגאון הגדול כל יכול ואין דוגמתו, ויחר אפו ויאמר אסורה נא מאהלי האנשים האלה ונראה נא מה יהיו חלומותיהם.

חיל ורעדה אחזה בכל זקני, חכמי וציידי השבט,  ויבעתו מאד על נפשם ומזונם, וחרדתם על פניהם פן ינטשם דרענה הגדול אשר לו לבדו החכמה להשמיע קולות, לחשוב מחשבות ולפעול נצורות מול האיש הלבן.

ויתקבצו ויבואו כל זקני שבט השסנה ויכתתו רגליהם ויכרעו על ברכיהם ויחרדו חרדה גדולה ומרה לפני דרענה  בתפילה ותחינה בל ינטשם לאנחות שכן לולא קסמיו מי יודע אם תזרח השמש ותצא מנרתיקה עם אור הבוקר ומי ישיח לשבטנה עם משיב הרוח ומוריד הגשם לחוס על שסנה ולכלכלו ברחמים רבים.

אף יוצאי חלצי האב הקדמון כפפו ראשם לפני הקוסם גאון עוזם נותן פיתם, ויענו ויאמרו לא אותך ביזה אבינו בדברו כי אם עצמו חילל וסגנונו בילבל.

אואז באו כל ציידי ולקטי השסנה ויכרעו אף הם לפני מרנא דרענה ויפלו על פניהם ויענו ויאמרו באם לא תצא לפנינו אף אנו לא נצא ללקוט ולצוד כי מה אנו בלעדיך, כקליפת השום אנחנו חדלי אישים, רק לך לבדך חכמת תבל ומלואה וכל חיותנו בידך ובאורך נראה אור.

והנה נקבצו ובאו גם כל פוחזי ותנזי שבטנא השסנה ויתקעו יתד ויקימו אהלם למרגלות פאר היכל דרענא  ויקראו אף הם בקול ניחר, עפר אנו לרגליך קומה מלכינו גואלנו, למה זה ימותו פגרינו ופגר בנינו במדבר, היה לנו לפה ולעיניים כי אין בלתך גואל ומושיע לשבטנא.

ושם נער קטון מביט צופה ונדהם, איך קמו הכל לסתור דבר אביהם הקדמון ולא חשו ולא חלו. הדא דאמרינא בקהלתנא - טוב הכלב החי מן הארי המת....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.