רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 14 בינואר 2015

מי ממתמודדי הבית היהודי יסייעו ליהודים בהר הבית

מאת מקדשער

ארגוני המקדש קיבלו תשובות מעניינות ואף מפתיעות מכמה מתמודדים בפריימריס של מפלגת הבית היהודי.

המטה המשותף של ארגוני המקדש הפיץ שאלון בין המתמודדים בפריימריז בבית היהודי. השאלון עוסק ביחס המועמד להר הבית ולפעילותו בעבר למען ההר. במטה הבטיחו שתשובות המועמדים יפורסמו לטובת המצביעים בפריימריז לרשימת מועמדי המפלגה לכנסת.

אסף פריד הפעיל במחלקת המחקר במטה ארגוני המקדש מדווח על מתמודדים שנענו בחיוב לדווח על פעילותם בעבר למען הר הבית, ועל תוכניותיהם לקדם בעתיד את מצב היהודים במקום הקדוש. בהתאם לתשובות המתמודדים העלה המטה המשותף גליון ציונים, שמוצג לציבור בדף הפייסבוק.

חברת הכנסת שולי מועלם סיפרה כי "בכנסת היוצאת הייתי אחד מחברי הכנסת הפעילים בנושא הר הבית. המחוייבות שלי להר והעליה שלי להר הבית התחילה לפני שנבחרתי ובע"ה ממשיכה ותמשיך לאורך כל הזמן". מועלם הוסיפה כי "בע"ה הקדנציה הבאה אמשיך בפעילות ובשיתוף פעולה של חברי הכנסת והתנועות השונות להרחיב את שעות עליית היהודים להר, להוסיף שער כניסה נוסף שדרכו יוכלו יהודים להיכנס ולהמשיך ולפעול למנוע את המציאות שבה הר הבית הוא המקום היחיד שליהודים אסור להתפלל בו".

דני דיין הצהיר כי הוא מתכוון להמשיך לעלות להר הבית לאחר שיבחר לחבר כנסת להעלות הצעות לסדר היום, ושאילתות, ואף ישקול חקיקה בנושא.

שמעון ריקלין הידוע בשורות העולים להר הבית כפעיל ותיק בענין טוען ש" אפשר וצריך לעשות יותר בכל הנוגע למצב כיום, שהוא פשוט לא נורמאלי!". לדבריו ניתן לפעול בענין הן בהפעלת לחץ והן בחקיקה כדי לבטל את האפלייה הקיימת כיום בהר הבית.
,
יובל מורגנשטרן מתכוון לפעול לכך שהריבונות תשוב להר הבית. "שנוכל להניף דגל ישראל בהר" ושיהודים יהיו חופשיים במקום, על ידי חקיקה ושיח ציבורי.

מתמודד נוסף יאיר אנסבכר מביא זוית מבט משלו לענין. לדבריו הוא מתכוון לפעול באמצעות "יצירת שיג ושיח בין מנהיגים יהודים ומוסלמים, ותוך חיזוק המחנה המתון והסובלני וכיסוח המחנה הקיצוני אצל המוסלמים". אנסבכר מוסיף ש"חלק מהעניין הוא שלפי הבנתי, ולפי פסיקת הרב יעקב אריאל, אפשר לבנות את בית המקדש ולידו ישאר לעמוד אל אקצה (לא כיפת הסלע אלא המסגד שהוא הקדוש למוסלמים). חשוב שיבינו שהמקום קדוש ושייך לנו .וההתרפסות בעניין היא אסון". אבל אנסבכר ממשיך שהוא "מודע לרגישות הנושא ולכן אני מבין שיש כאן מקום לתהליך. אמשיך לנסות לקדם את התהליך לא כל דבר זה זבנג וגמרנו "מעט מעט אגרשנו מפניך..."

לעומת זאת, מציג שמעון אור, המתמודד על ראשות הבית היהודי מול נפתלי בנט, עמדה מפתיעה. "נושא הר הבית מעסיק אותי מאוד, אולם אני מתבונן עליו מזווית אחרת לגמרי ועל כן השאלון ששלחתם אינו רלוונטי לגבי". אור ממשיך ומסביר ש"על פי תפיסתי כיוון שהתרבות הישראלית היונקת את תוכנה מן התורה והתרבות האסלאמית במקורה, הינן תרבויות בעלות בסיס משותף (ראה במאמר שצרפתי לך – אבן השתיה ואבן הכעבה). לא אמור להיות לעם ישראל קונפליקט ביחס להר הבית מול האסלאם. הקונפליקט כולו מתחיל מכך שאנו זנחנו את התרבות המשותפת לנו ולהם ודבקנו בתרבות המערב. מתוך כך נולדה התנגדות האסלאם לעליית היהודים להר ולמעשה למדינת ישראל כולה. מתוך כך את הדרך להר אני רואה בחזרת מדינת ישראל אל התרבות המקורית שלה. ולכך אני מקדיש את כל זמני ומסיבה זו בלבד הצגתי את מועמדותי מול נפתלי בנט על ראשות המפלגה".

לגלריה כנסו כאן:






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.