רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 26 בינואר 2015

פרסטר או בעלז?

מאת בעלזער

לאחרונה הרבה מדברים על סיפור היציאה בשאלה של פרסטר מבעלז, וכמובן שסיפור זה הוא סיבוך אדיר לחסידות בעלז שלא יודעת איך לעכל את זה ומה לענות לחסידים העומדים תמהים ושואלים מה קרה לגרוייסר משפיע שחינך וגידל והדריך הרבה מאברכי בעלז.
אבל אצל כל מי שמכיר את בעלז ואת החינוך וההתנהלות שם מבפנים, יודע שאין פלא איך שזה קרה, בעלז עם החינוך הכוחני והאגואיסתי והאימפריאליסטי שלה מייצרת עוד הרבה כאלו בכמויות.
כל מי שקצת יודע איך שבבעלז מלעיטים ושוטפים את המוח לכל חניך וחניכה על הרבי שהוא קודש קודשים והוא יודע כל מה שאתה עושה והוא רואה אותך בכל רגע וכל כולך חייב להיות מסור אליו ואפילו להשפיל את עצמך מגיל הבר מצווה וכל בחור חייב לאסוף סכום מסויים למוסדות ולרוץ בכותל ממתפלל למתפלל ולקבץ נדבות ואתה רואה את הפחד בעינים שלהם שמא הם לא יקבצו את הסכום שחייבו אותם ואז כמובן הרבי יידע מזה.....(עד שהרבי יידע לבנתיים ראשי החסידות והעסקנים כבר משתמשים עם כספי ה"קודש" בשביל........)
לא תראה אף פעם איזה בעלזער מעיז ללכת לשמוע שיעור במקום תורה אחר שזה לא מבעלז, גם בחב"ד וגם בברסלב וגם בישיבות הליטאיות רואים היום הרבה זליגה והתעניינות אחד במקום השני ומכל סוגי החסידויות, אבל רק לא מבעלז!!!! שם טוחנים להם כל היום את המוח שבבעלז יש את הכל ואין מה לחפש בשום מקום אחר. הם גם רואים את הכוחניות שיש בכל קריות ומגורי הבעלזערס איך משתלטים על שטחים מכל הכיוונים בכוח הזרוע ובאיומי מאפיה נוסח ק"ק בעלז תובב"א.
ולא פלא שאחד שקצת רוצה לחשוב קצת יותר ממרשמי הקופת חולים ונמאס לו מטיש קוגל טשולנט הערינג וגידול כרס וחוזר חלילה......
וכמובן שאין לו חלילה מחשבה ללכת לשמוע עוד שיטה בעבודת ה' או ללכת לאיזה שיעור של רב או חכם שלא מבעלז חלילה כי הרי אין דבר כזה עוד ציבור חרדי ועוד יראי שמים חוץ מבעלז ומבעלז הרי נקעה נפשו מרוב גועל, אז לאיפה אפשר ללכת????
כמובן שלחזור בשאלה!!!!
ואז לרוץ לכל מיקרופון ולהגיד שהציבור החרדי מאמין באדמו"ר שאפילו לא יודע שיש לחסידיו אייפון בכיס בשבת, ואז היהדות לא שווה כלום כי האדמו"ר הרי לא יודע..........
אסיים בסיפור שקרה השבת במקווה של בעלז בבני ברק. ישבו שם כמה זקנים בעלזערס לפני עלות השחר, שהרי היו ערים עד אז, וראו שני בחורים מחסידות מסויימת מגיעים לטבול, ושאלו אותם למה הם טובלים עכשיו??? והם ענו להם שהם מתכוננים לתפילת הוותיקין, אמרו הזקנים אחד לשני : "וואס איז דאס וותיקין?? אין בעלז האט קין איין מאל נישט גינעצט" (מה זה וותיקין?? בבעלז הרי אף פעם לא היה נץ.
אין סיפור יותר טוב מזה כדי להמחיש איך מתכנתים שם את המוחות!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.