רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 9 בדצמבר 2014

זה לא הרבי, זה לא חב"ד!

מאת חב"דניק

שטף של מודעות צבעוניות, ואירועים גרנדיוזיים, הופעות, יריד, תערוכה ומה לא, שוטף אותנו בימים האחרונים מטעם שני ארגונים, הראשון עורך סדרת אירועים לקראת י"ט כסלו בבניני האומה, והשני עורך סדרת אירועים על סיום "הרמב"ם היומי" באולם נוקיה בתל אביב, שזה ככל הנראה קשור עם התקנה שמחוללה הוא הרבי, אני כותב "ככל הנראה", כי בפרסומים על האירוע דאגו למחוק את שמו של הרבי לגמרי. למי שתוהה מיהו מחולל תקנת הרמב"ם לפי המארגנים, מוזמן להביט על הפרסומים הקודמים של ארגון 'הרמב"ם היומי' , "תקנת לימוד הרמב"ם יש לה שלושה 'מייסדים/מחוללים' הרב קוק, הרב מרדכי אליהו והרבי"..
"שמור אותי מאוהבי" אומר הפתגם.
עם אויביך הגלויים לא קל להתמודד אבל דבר אחד ברור, אין חשש שתהפוך להיות חלק מאויבך - שלך, הבעיה הגדולה היא עם אלו הנראים כאוהביך, טשטוש הזהויות המסוכן מוביל אותך לכך, שתשרת בכל הכוח את המטרה ההפוכה בדיוק ממטרתך ומזהותך-אתה.
את תקנת לימוד הרמב"ם תיקן הרבי, אין מקום להסתיר זאת! ובשונה מיוזמות שונות אותן הוביל הרבי בצורה כזו שניתן לחשוב היה לחשוב שאין זה קשור עם הרבי ממש (חוק מיהו יהודי ועוד), סיומי הרמב"ם היו ועודם בדגש על מחולל התקנה - הרבי, וכך גם הפרסומים שיצאו על פי הוראת הרבי, שכל כולם בנויים ומיוסדים (אלבום 'תקופת הרמב"ם' שיצא ע"י הרב אברהם שם טוב, אלבום סיומי הרמב"ם שיצא ע"י צא"ח באה"ק וכן האלבום שיצא בניו יורק ע"י הרב בוטמן ועוד) על מחולל התקנה. כל סיומי הרמב"ם היו ועודם (מלבד חיזוק 'תקנת לימוד הרמב"ם') מעמדים לכבודו של הרבי מייסד התקנה. ואין להאריך בדברים הידועים.
כפי שהיטיב להגדיר זאת הרב מולע אזימוב ע"ה לתלמידיו, צינור ההתקשרות לרבי בדורינו, הוא לימוד הרמב"ם על פי תקנת הרבי. וכעת עושים הכל בכדי להסתיר זאת ולטשטש?!
אומרים המארגנים, אתה לא מבין, זו אסטרטגיה בכדי להחדיר את התקנה לחוגים רחבים יותר, אבל זה בודאי לא מופנה לחב"ד, כך גם כל אותם אירועים אינם לחסידי הרבי אלא לציבור מגוון יותר...
מלבד הטעות היסודית בכך שבחוגים הללו יש בעיה לקבל 'תקנה של הרבי' (כנראה שלמארגנים יש בעיה כזו...)

א. הרבי עצמו, לא ראה לנכון לייסד את התקנה יחד עם "גדולים" שונים בכדי לחבב את התקנה על ציבורים נוספים, אלא דאג לכך שיעודדו בכתב ובעל פה גדולי ישראל האמיתיים להצטרף ללימוד התקנה שייסד הרבי.
ב. אם אכן כל היוזמות הפרסומים והאירועים הנ"ל אינם מופנה לחסידי הרבי, ולכן 'מסתירים' את הרבי, ראוי אם כן לפרסם שאירועים ופרסומים אלה אינם עבור חסידי חב"ד! ואם כן למה ממלאים את ריכוזי חב"ד במודעות אלה? מדוע בעיתוני כפר חב"ד מופיעים מודעות וכתבות על אירועים אלה?! האם רוצים שאנ"ש והתמימים יגיעו למקומות בהם הרבי מודר באופן מודע ובמזיד?
אותם מארגנים אחראיים על הטשטוש הנ"ל גם באירועי י"ט כסלו. אומנם מגיעים לאירועים אלה הר"ר יואל כהן שליט"א ר' שבתאי סלבטיצקי ועוד אך חשוב להבהיר זהו לא אירוע חב"די, ולא אירוע לחסידי חב"ד!! וזאת כפי שהופיע הראיון (שאורגן ע"י מארגני האירוע) בעיתון "עולם קטן" חלק מהמתוועדים השקפתם בנויה על השקפתו של הרה"ג הרב קוק ע"ה כבודו במקומו מונח, אבל חסידי חב"ד – אנ"ש והתמימים אין מה לחפש בהתועדויות אלו.  והפרסומים בריכוזי חב"ד על אירועים אלה הם חלק מאותו טשטוש גבולות..
חשוב להבהיר היוזמות האלה אולי טובות ומשובחות, אבל זה לא חב"ד!!!
כשם שהיה ברור עד היום שעל אף שילדיהם של הרבנים החשובים: יצחק דוד גרוסמן, הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ והרב גינזבורג, למדו בישיבות חב"ד, ויתכן ואותם רבנים קיבלו קירובים והדרכות מהרבי כל אחד בדרכו, והם לומדים ומלמדים את תורת הרבי להמון העם, אך היה ברור כשמש בעבר וגם היום שיוזמותיהם ומוסדותיהם (על אף שגרמו לרבי נחת רוח רב) אינם של חב"ד, ויש לומר שביושר אף לא התיימרו להיות כך, כך גם צריך להיות ברור כשמש שיוזמות (הברוכות צריך לומר) הנ"ל אינן יוזמות של חב"ד! והרוח הנושבת מהן לא מתאימה כלל לחסיד של הרבי! כי לחסיד הדברים ברורים, אם זה לא הרבי, זה לא חב"ד!

2 תגובות:

  1. תאריך ימים ותתפצץ מקנאה בהצלחתו של האיש שהצליח לקרב המוני יהודים לתורת חב"ד. הוא לא מתיימר לעשותם חסידי חב"ד אלא שיהיו מה שהם יותר טובים כי ילמדו חסידות...לרבי יש נחת גדול מפעולותיו של הרב משה שילת והוא לא זקוק להסכמה שלך ...תמשיך לקנא, אך תתחיל גם לעשות משהו, לא רק לקטר...

    השבמחק
  2. קנאי נאלח!
    במקום להתעסק בעשייה, אתה מתעסק בחיפוש של הרפש.

    ועוד אתה קורא לעצמך חבדניק.

    ברור כשמש. שהרבי נהנה מפעולתיך הנלוזות, מהפעולות המבורכות של שילת.

    חתיכת מטומטמניק!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.