רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 22 בדצמבר 2014

מעצר פעיל מרכזי בארגוני המקדש - המשטרה איבדה שליטה בחנוכה בהר הבית

מאת מקדשער

המשטרה עוצרת כבר 9 שעות ללא משפט את תום ניסני, מראשי "אם תרצו" ופעיל מרכזי בקבוצת הסטודנטים למען הר הבית באוניברסיטה העברית.

ניסני נעצר לאחר ששכירי המוראביטת המוסלמים התפרעו מולו בהר הבית. המשטרה מאשימה את תום שבנוכחותו בהר הבית ובישיבתו במקום גרם להפרת הסדר הציבורי.

להמשך כנסו כאן:




בסוף השבוע הפיצה קבוצת הסטודנטים לעמן הר הבית פלייר עם כתובת לתלונות על התנהלות המשטרה בהר הבית. לטענתם, נקמת המשטרה הגיעה מיידית.

גורמים בקרב אירגוני המקדש סבורים שמדובר בצעד נוסף של חנופה לגורמים איסלמיים. לאחר שהמשטרה השליכה מהר הבית את השרים וחברי הכנסת, ואת הפעילים המרכזיים גרשון סלומון, יהודה עציון ויהודה גליק, היא נפנתה להתנכל לפעיל מרכזי נוסף.

חבריו של תום ניסני מדווחים שהוא יובא לפני שופט רק מחר (ב) בבוקר. בשעה 8:30. בבית משפט השלום בירושלים.

חנוכה - התשת יהודים בהר הבית

מאות יהודים נהרו להר הבית בשלושת הימים בהם היה פתוח ליהודים. כולם מדווחים על מסכת התשה שעוברים היהודים המגיעים להר הבית.

המשטרה קוצבת את מספר היהודים המותרים להיות נוכחים בהר הבית, ולא מאפשרת למאות יהודים הממתינים בשער להיכנס להר עד שהקבוצה שבפנים תצא.

בתוך ההר אורבים ליהודים שכירים מוסלמים, חברי קבוצות המוראביטון והמוראביטת, שתוקפים בצעקות את היהודים העולים להר הבית. שוטרים המוצבים בהר, מגינים על המתפרעים המוסלמים, ואוסרים על היהודים אפילו לצלם אותם.

בעקבות התנכלויות המשטרה, נאלצים כל העולים היהודים להר הבית להמתין שעות לכניסתם. רבים מהם נאלצו לשוב על עקבותיהם ללא שנכנסו להר לאחר שהמשטרה הודיעה להם שתמו השעות המצומצמות לכניסת יהודים. רבים עוד יותר הוכנסו על ידי המשטרה ברגעי הפתיחה האחרונים ליהודים, והוצאו מייד מהשער הסמוך.

ארגוני המקדש מביעים תרעומת רבה על ראש הממשלה, השר אהרונוביץ והשר ליברמן, המאפשרים למוסלמים להתפרע בהר הבית, וכתוצאה מכך מונעים מיהודים את הכניסה להר הבית אפילו בימי החנוכה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.