רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 22 בדצמבר 2014

זעזוע - הרבנים דודו לאו ושמואליק רבינוביץ התירו לאשה (ציפי לבני) להכנס לעזרת גברים ולהדליק נרות חנוכה

מאת איש הרבנות הראשית

אתמול בכותל היתה מבוכה דקות מספר עד שבעל "היתר המכירה" הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו התיר לח"כ ציפי לבני להדליק את החנוכיה המרכזית בכותל.
אתמול הוזמן ח"כ הרצוג להדליק את החנוכיה בכותל המערבי, אך היה מי ששכח שהרצוג במערכת הבחירות לא עוזב את זוגתו שתחי' ח"כ לבני, ולא חשב לרגע שהוא יטרח להביא אותה לכותל. אבל הרצוג חשב אחרת והביא אותה לכותל. רב כותל שקיבל השנה לראשונה מכתב מנשות הכותל בו הם מביעים את רצונם להדליק חנוכיה בכותל וניתקלו בסירוב לא הבינו למה ח"כ לבני כן ונשות הכותל לא. אולי בשל העובדה שח"כ לבני כיהנה כשרת המשפטים וישבה בוועדה למינוי דיינים וועדה שמשפחות לאו רבינוביץ צריכים אותה ולכן התירו לה להדליק את החנוכיה.   
בתחילה סבר רב הכותל שלפי ההוראות שיש לו ממרן הגרי"ש אלישיב הוא צריך לאסור על ח"כ לבני להדליק נרות. אך הנציג החרדי מרן הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו אמר לו שיתן לה להדליק אנחנו עוד צריכים אותה בקדנציה הבאה וחבל סתם לריב איתה. הגר"ש רבינוביץ הסכים עימו וכך יצאה התמונה של ח"כ לבני מדליקה נרות בכותל.
מאוחר יותר צעד הגר"ד לאו יחד עם ח"כ מירי רגב מהתומכות הגדולות של עליה להר הבית להדלקת נרות פרטית בכותל הקטן.
 ועוד קשה להבין איך התירו לאשה להכנס לעזרת גברים, האם אין זה פתח לפירצות נוספות בכותל בהכשר הרבנים דו לאו ושמואליק רבינוביץ

תגובה 1:

  1. אני לא מבין על מה ההתרעמות
    כשהחרדים שחררו את הכתל מידי ירדן זה היה לטובת כלל ישראל כולל הנשים

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.