רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 11 בדצמבר 2014

ראש השנה לאי-נֵיְטְרָלִיּוּת

מאת מ. פריד

גוט יום טוב! לשנה טובה בלימודה ובדרכיה תכתב ותחתם. כן, אתה - העומד כעת משתומם לפשר ה'טעות' שבכותרת, אחת משני האפשרויות:
1) אתה נמנה על אחרוני הצדיקים בסדום, שידיהם עדיין נקיות מאחיזת סמארטפון, או כל מכשיר סלולרי אחר שאינו נושא את חותמה של ועדת הכשרות. באם כך, אשריך וטוב לך וירבו כמותך בישראל. אל תדאג, נספר לך כל מה שפספסת.
2) אתה משתייך לקהילת מחזיקי הסמארטפונים, אבל, רחמנא ליצלן, עוד לא הורדת את האפליקציה 'רבי' ואפילו לא טרחת לפתוח את "הוידיאו היומי" של י"ב כסלו, שבוודאי הופיע באחת מקבוצות הוואטסאפ אליהם אתה מחובר...
לעומתכם, אנוכי הקטן נתקלתי בקטע הזה תוך כדי צפייה אקראית לחלוטין בקלטת 'פנינים מחלוקת הדולרים' שהופעלה במכשיר וידיאו ישן ומעלה אבק. רק לאחר מכן התוודעתי לפלאי הטכנולוגיה - שהפיצו אותו לכל עבר ולכל מסך-כיס. [כאן אמור להופיע סמיילי קורץ ומחייך...]

להמשך כנסו כאן:


***
הקטע בו נראה אותו 'פוילישער' המספר לרבי שהוא משמש כמשפיע בישיבה חסידית חדשה שנפתחה בבני-ברק ומבקש ברכה "שנוכל לחנך את הבחורים כמו שצריך". הוא טורח להדגיש כי זו ישיבה "ניטרלית", מכל החוגים. הרבי מתפלא ושואל "אבל מה אתה מדגיש כל-כך שאתה ניטרלי... הרי אתה צריך להיות חסיד!"
מרוב בלבול ומבוכה, הפוילישער מתחיל לגמגם ולומר לרבי משהו כמו "לא, אבל..." והרבי קוטע אותו מיד באומרו "מה לא? זה לא לא, זה כן!" וממשיך לברכו"תהיה חסיד ותלך מחיל אל חיל". אחרי עניית "אמן" מוסיף הרבי לומר לו "אל תפחד".
ולא במקרה פורסם קטע זה בשבוע ההכנה לחג הגאולה י"ט כסלו, בו אנו מרעננים מחדש את זהותנו החסידית ומשמעותה בחיינו. "כלל גדול בחסידות" מזכיר לנו הרבי בדברי קודשו: "חסיד" ו"ניטרלי" - לא רק אינם מילים נרדפות, אלא מילים רודפות. מושגים הופכיים המנטרלים זה את זה, כחומצה ובסיס.
חסיד חב"ד בדור השביעי - הוא בלתי-ניטרלי בעליל, וכי איך יתכן אחרת? הרי הוא בטוח כי דוקא חסידות חב"ד כפי שהנחילוה רבותינו נשיאנו - היא ולא אחרת ממשיכת דרכה של תורת הבעש"ט עליה נאמר "יפוצו מעיינותיך חוצה".
הוא גם מאמין באמונה שלימה שהרבי מליובאוויטש הוא "נשיא הדור" ראש בני ישראל - דרכו עוברת החיות מהקב"ה לכל הנבראים. כן, ממש ככה בלי להתבלבל. הוא באמת חושב שרק האדמו"ר שלו ובשום אופן לא אף אדמו"ר ורב אחר, חשוב ככל שיהיה - רק הוא מנהיג את עם ישראל והעולם כולו. או-הו, כמה שהוא בטוח בזה, הרי על כך גאוותו: הרבי שלי - מנהיג העולם, ושלך מה?...
אין לו ספק, לחב"דניק הזה - שבכל נושא ועניין, בכל תחומי החיים הפרטיים ובכל הסוגיות הציבוריות ואפילו העולמיות העומדות על הפרק: חשובה וקובעת אך ורק דעתו של הרבי שלו. ולא משנה מה יגידו כ-ו-ל-ם, מראשי-ממשלות ונשיאי-מעצמות ועד "מועצות גדולי התורה" ושאר עסקנים ומנהלי מוסדות חשובים. זה באמת לא מעניין אותו, הרבי אמר וזהו!  
***
עכשיו לך תסביר לחב"דניק הזה מה עֶרְכָּה של מעטה הנאורות והניטרליות בה הוא מתעטף לפתע בין-רגע, לשמע השאלה \ קביעה המופנית אליו מכל יהודי שרק שומע אותו אומר מילה על ביאת המשיח והגאולה הקרובה: "הרי אתם מאמינים שהרבי מליובאוויטש הוא המשיח, נכון?"
הפולישער מהוידיאו כבר מדבר יותר ברור מהגמגומים האלה... וכך זה נשמע: "אה, תראה, כלומר, תשמע זה לא פשוט, למה להיכנס לזה כרגע ובכלל זה ממש לא משנה, העיקר שיבוא וכבר נראה מי הוא, פחות חשוב להתעסק בנושא הזהות..."
אם ממש ילחצו אותו לקיר, כמו שעשו בראיון עם שליח בא' מעלוני השבת שפורסמו לאחרונה, הוא מצליח להגיד ש"בהחלט אם אני עוצם עיניים ומדמיין 'משיח' - אין לי ספק שזו דמות שדומה לרבי". מעניין מה חושב המראיין באותו רגע, כשהוא רואה מולו את השליח מתפתל ומלהטט בלשונו, מנסה לצאת מסבך השאלה מבלי שיאלץ להודות באמונתו הפנאטית.
לשבחו של השליח ייאמר, כי מתהום הנאורות אליה התדרדר, במילים הבאות הוא שב לאיתנו ומזנק היישר לפסגת הפנאטיות "מה שאני בטוח שאני מאמין זה שהמשיח קרוב מאוד. אם הרבי אמר שהוא יגיע בדור שלנו, בעזרת ה' הוא יגיע בדור שלנו". הופ, חזרת לשיגעון הקדמון - הרבי שלך אמר והוא יודע. ומה הועילו שלוחים בשפיותם הרגעית?... למשלח פתרונים.
***
לולי היה זה הניטרלי שלנו - היינו צוחקים. אבל איך אפשר לצחוק כשנגע הניטרליות הזה ממאיר ומתפשט גם לשטחים נוספים ומאיים לכלות את הכל: הפצת חסידות בלי רבי, הפצת חסידות הכללית ולאו דוקא חב"ד, וגרוע מכל - התעלמות מוחלטת מעבודתנו העכשווית בהכנת העולם לקבלת פני משיח, שזהותו היא בלתי-ניטרלית, ספציפית ומדויקת: נשיא דורנו ש"מנחם שמו".
הלוואי והתוועדויות י"ט כסלו השתא וזעקתו של הרבי אלינו מהוידיאו "דארפסטו זיין א חסיד!" יעוררו אותנו מהאשליה שאפשר להיות "חסיד ניטרלי" וכשנתחיל לגמגם "ניין.." שוב ירעים עלינו קולו של הרבי "וואס ניין? דאס ניט ניין, דאס יא!" ובכוח ברכתו של הרבי "ניט שרעקן זיך" יאזרו אומץ גם אחרוני ה'ניטרלים לדבר אחד' - בשורת הגאולה וזהות הגואל - ויצטרפו לפעילות פירסומה לכל אנשי הדור.
ובמקום שאין בלתי-ניטרלי הימנו: בית משיח 770 איסטערן פארקויי - ירד ויתגלה בית המקדש השלישי והרבי מלך המשיח שליט"א (ולא אף דמות שדומה לו...) יבוא ויגאלנו ויוליכנו קוממיות לארצנו, תיכף ומיד ממש. לחיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.