רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 17 בדצמבר 2014

ביילין: מינוי הנשים בש"ס אין גבול לבזיון מינויה של יפה דרעי היא השפלת נשות ישראל

מאת יוסי ביילין

לא הבנתי אם הקמת מועצת הנשים של ש"ס, בראשות יפה דרעי ועדינה בר־שלום, היא בדיחה פרטית של אריה דרעי או עובדה של ממש. משהו בתוכי אמר לי שעוד מעט יופיע מישהו ויכריז שהיה מדובר ב"מצלמה נסתרת". אבל לא. אחת הנשים היותר מרשימות ורציניות בחברה הישראלית ישבה לצד העבריין המורשע, שרק זמן קצר קודם לכן הכחישה כל קשר בינו ובין אביה המנוח, וגיחכה עצמה עם קבלת התפקיד של יו"ר משותפת של מועצת הנשים, לצד רעייתו של דרעי.
תארו לעצמכם, רק תארו לעצמכם, שראש הממשלה, בנימין נתניהו, או המועמד לראשות הממשלה, יצחק הרצוג, היו מכריזים על מועצת נשים במפלגותיהם, וממנים את שרה או את מיכל לעמוד בראשן. הרי היתה מתרחשת כאן רעידת אדמה! אבל לש"ס מותר. חלק מן הפטרונות שלנו והזלזול שלנו במפלגה ובתומכיה מאפשרים לנו לבלוע כל הבל כזה, מתוך הבנה שזהו המירב שהם יכולים לעשות. מה פתאום שנתבע מהם לבחור נשים לכנסת? זה הרי באמת יותר מדי. ואם הם ממנים את נשותיהם לתפקידים פוליטיים, זה הרי מקובל אצלם, ולא לנו לתבוע מהם לקיים בחירות או להביא החלטות שכאלו למוסדות המפלגתיים שלהם!
אז יושב לו אדם, שישב עד לא מכבר בבית הסוהר על קבלת שוחד והיום הוא ראש מפלגה, ויושבת לידו כלת פרס ישראל, שראויה הרבה יותר ממנו לתפקיד של נבחרת ציבור, ומשלימה עם המצב שבו היותה אישה מונע ממנה לכהן בתפקיד כזה, והיא נאלצת לחלוק תפקיד, שאיננו קיים, עם אשת ראש המפלגה. אין גבול לביזיון.
יכול להיות שדרעי הוא יונה, ויכול להיות שהיוניות שלו היא חלק מן האופורטוניזם שלו, בדומה לזה של ידידו הוותיק, אביגדור ליברמן. מכל מקום, אין הוא ראוי לשום איתרוג. מישהו צריך לקום ולומר שלא כל העולם מטומטם, שבמאה ה־21 אי אפשר לוותר על תרומת הנשים להנהגה, ושמועצת נשים היא השפלה ולא קידום. מפלגה המתנגדת לבחירת נשים לכנסת היא מפלגה חשוכה, שאין לה מקום בעולם הדמוקרטי. ההודעה על כך שהגברים החכמים בסיעת ש"ס בכנסת יואילו להאזין בקשב לדעות של הנשים, היא בושה וכלימה, וההכרזה על כך שאשת המנהיג תעמוד גם בראש המועצה היא משהו בין בדיחה גרועה לטרגדיה.
קשה לי להבין מדוע הלכה עדינה בר־שלום לקנוסה. יכולה היתה להחליט שאינה רוצה לרוץ לכנסת, ושאינה מצטרפת לשום מפלגה אחרת. יכולה היתה אפילו להודיע כי תצביע לש"ס בבחירות הקרובות, אבל הישיבה הזו, לצד דרעי, ונכונותה לקבל את התפקיד המבייש, לצידה של יפה, אינן מוסיפות לה כבוד. וחבל, כי במעמדה הייחודי ובתבונתה יכולה היתה, אולי, להביא למהפכה שעליה ויתרה השבוע

3 תגובות:

  1. יש שמועות שהשושבינים שהביא את עדינה בר שלום הוא החתן שלה משה שמעוני שככל הנראה קיבל הבטחה מאריה דרעי להכניס אותו ברשימה .ר' חיים לך יש את האפשרות לבדוק את נכונות הדברים.

    השבמחק
  2. יוסי ביילין ההומו, עוד אחד שמדבר, מי זוכר אותו בכלל?

    השבמחק
  3. יוסי ביילין ההומו, עוד אחד שמדבר, מי זוכר אותו בכלל?

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.