רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 16 בנובמבר 2014

ניר ברקת אוייב מסוכן

מאת ירושלמי

החרדים בישראל ובמיוחד בירושלים כבר התרגלו להלחם ולהתמודד עם אויבים מסוגים שונים. אויבים לאו דווקא ברמההאישית, אלא אויבים של כל דבר של קודשי ישראל. יאיר לפיד הוא לא הראשון וכנראה לא יהיה האחרון. כבר הספקנו כמעט לשכוח את אביו טומי, יוסי שריד שולמית אלוני וקצת אחורנית כאילו שכבר באמת שכחנו.
ניר ברקת, מתברר, שהוא אויב מסוג אחר, ואולי אף בעייתי יותר. כשטדי קולק נלחם בחרדים בירושלים כולם ידעו שהוא מנסה להיצר את החרדים. לא היה איכפת לו כלל מהם.
כיום החרדים בירושלים מתמודדים עם משהו אחר לגמרי. אדם שלא מעניין אותו כלום. רק שירושלים תהפוך להיות פריז. רק פריצות, חילולי שבת, וכו'. אבל מאידך יודעלתת פירורים ופינוקים לעסקנים חרדים ובכך להשתיק את כולם. הוא יכול להצטייר כאהוב החרדים. הוא יודע להצטלם עם עסקנים וראשי מוסדות חרדיים על מנת ליצור רושם שהוא אינו אויב. אבל באמת הוא הורס דברים שגם אחרים הבינו שלא עושים זאת.
יחד עם יועצים חרדים הוא יודע לגעת בבטן הרכה שלנו לקחת את הפינות הרגישות של מחלוקות עדינות ולנצל אותם למהלכיו האישיים.
דווקא בימים אלו של חזרה של מלחמות השבת, נראה בוודאי את ברקת מסתובב יחד עם יועציו בעוד מוסדות ובעוד ארגונים וגופים חרדיים. הוא יידע לנצל את התמונות ואת המתנות שהוא נותן על מנת להוריד ממנו את האשמה לכל מה שקורה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.