רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 18 בנובמבר 2014

יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל: "לא נוותר על עקרונות בשביל עוד מנדטים״.

יו"ר האיחוד הלאומי שר הבינוי אורי אריאל ואופיר סופר מנכ"ל האיחוד הלאומי נפגשו ברמלה עם כ 60 מראשי הגרעינים התורניים מכל רחבי הארץ. בפגישה הסביר השר אריאל לחברי הגרעינים את המציאות הפוליטית ואת עמדת מפלגת האיחוד הלאומי במו"מ מול הבית היהודי-מפד"ל החדשה להמשך ריצה משותפת.
לדברי השר אריאל: "צריך להגדיר בצורה ברורה מהם העקרונות שלנו שעליהם לא מוותרים. אני בעד לגדול ולהיות מפלגה גדולה שתוביל ותנהיג את המדינה אבל השאלה מה המחיר. האם המטרה מקדשת את האמצעים. האם המטרה היא להיות גדולים בכל מחיר גם במחיר של ויתור על העקרונות שלנו? התשובה מבחינתי היא לאו מוחלט. לבית היהודי יש רצון ללכת למרכז, ופחות להיות חזקים בענייני דת ומדינה ואנו חושבים שגם אם זה יוסיף מנדטים יש לזה גבול. לא צריך להתפשר בשביל להשיג יותר מנדטים. לא ייתכן שלא יהיו לנו קווים אדומים".
השר אריאל דחה את הפרסום על שריון מקום עבורו ומחיקת האיחוד הלאומי: "זה יותר מנלוז להגיד שמשריינים למישהו את מספר 2. זה לסמא את עיני האנשים. מפזרים סתם הבטחות. אף אחד לא רוצה את זה ואף אחד לא ביקש את זה. הבית היהודי יבחר את נציגיו איך שהוא רוצה. והאיחוד הלאומי יבחר את נציגיו על פי דרכו"
השר אריאל התייחס גם לפריימריז: "פריימריז זה דבר מושחת. זה הליך מושחת שכולם חייבים לפאר את עצמם ובמקביל להסביר למה האחרים פחות טובים. הנחתום כל הזמן חייב להעיד על עיסתו, כמה הוא טוב וכמה האחר לא. היום יותר מחצי מהמפלגות בכנסת לא משתמשות בפריימריז וזה ממש לא הליך קדוש".
"יש כאלה שרוצים למרוח זמן ולא באמת להגיע לאחדות. יש מריחת זמן מכוונת. זו לא השערה. אני אומר את זה מידיעה. הם אומרים נמשוך את הזמן ואז הציבור לא יזכור מה זה האיחוד הלאומי. כרגע בבית היהודי לא עומדים בסיכומים איתנו. זו לא טעות. זו שיטה".
לסיום הדגיש השר אריאל כי המטרה היא אחדות השורות אך הוסיף: "אנו נערכים לעמוד על רגלינו. אנו מפלגה חפצת חיים ויש לנו אידיאולוגיה ברורה שכולכם מכירים. כדי שהאיחוד יצליח האיחוד הלאומי צריך להיות חזק ואנחנו נדאג לכך".
נציגי הגרעינים הדגישו כי האחדות חשובה מאוד אך "מעבר להישג הגדול של מספר הכיפות הסרוגות שיש בכנסת, עיקר העניין הוא הדרך והכיוון שמובילים ולאן צועדים. אנו רואים חשיבות גדולה בדרך שלך האיחוד הלאומי, בדרך של הפצת תורה והשתרשות בארץ ישראל"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.