רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 10 בנובמבר 2014

כפיות הטובה של האדמו"ר

כבוד הרה"ח עוסק בצרכי ציבור רבי חיים שיחי'

יישר כח על העבודה העצומה שאתה פועל בגילוי האמת לאמיתה לעיני כל באי עולם, על כל אלו הרעים לשמים ולבריות הפושטים טלפיהם ואומרים טהור אני.  זוהי זכות גדולה, ובפרט שמזהיר הציבור ממעלליהם הרעים, לבל יבוא בשעריהם חלילה, ולא יינזק מהם ברוחניות ובגשמיות! על כל זה, שכרך רב מאוד לעלמא דאתי. ופירותיהם תזכה לאכול בעלמא הדין ברוב נחת ושמחה וכל טוב וברכה המשולשת.

לפני כשבוע הבאת סיפור מהבעל שם טוב על ריבוי האדמורי"ם בדורנו, ובכן, הסיפור במדוייק כפי שהופיע בהקדמה לספר בעש"ט עה"ת הינו כך: "שמעתי ממורי וחמי תלמיד מובהק מרבינו הקדוש והצדיק מוהר"ר רבי יחיאל מיכל מזלוטשוב. שפעם אחד נסע מרן קודש קדשים אור שבעת הימים רבינו ישראל בעל שם טוב על הדרך, והלך אל היער להתפלל תפילת מנחה, וראו התלמידים שמכה ראשו מאוד באילן, וצועק ובוכה בכייה רבה, והמה ראו כן תמהו, ושאלו פה קדוש מה זה ועל מה זה, והשיב שצפה ברוח קדשו על הדורות שיהיו סמוכין למשיח, וראה שיהיו רביים (=אדמורי"ם, רעבע'ס) כארבה לרוב, והם הם יעכבו את הגאולה". עכ"ל.

והנה אנו רואים שזה מתקיים, וכל בנש"ק שלא רוצה לעכב הגאולה, יזהר לא למלאת מקום אביהם שנפטר בכמה אדמורי"ם כי זה מעכב הגאולה, אלא רק ביורש אחד, כי זה מעכב הגאולה. והאדמורי"ם של היום, אלו שמעכבים את הגאולה, רואים במוחש שכל מעייניהם רק בכבוד וכסף, ועבודת ה' שלהם זה רק מה שמחייב התפקיד, והם עובדים את הרעביסטעווע, את האדמורו"ת, ולא את הקב"ה,  ורק מתעניינים לעשות תנועות בדיוק, אבל בדיוק, כמו שאבא שלהם עשה עם העיניים ועם הידים, ולומר לחיים לשורות הפארענצ'ס, שזה התחביב הכי גדול שלהם, לומר לחיים לכל כך הרבה אנשים, ולנופף להם בידיים, בדיוק כמו שאובמה מנופף בידיים לאוהדים במסיבת הניצחון שלו אחרי שהוא נבחר.

ובעצמי ראיתי אצל איזה אדמו"ר אחד, שלמדתי בישיבה שלו, שמלבד זאת שכל תנועותיו מדוייקות בחיקוי מדוייק כמו התנועות שאבא שלו היה עושה, הן איך שהוא רוקד, והן איך שהוא מדבר, והן איך שהוא אומר את התורה בטיש, והן איך שהוא אוכל והן איך שהוא הולך, ממש כמו קוף, שמחקה בני אדם. הנה מלבד זאת יש לו תחביב מיוחד, הוא מקבל דיווח מהמשגיחים בישיבה על מעשי הבחורים, ואחר כך כשהבחורים נכנסים אליו, הוא אומר להם מה שהוא שמע מהמשגיחים, תוך כדי שהוא מחייך חיוך ערמומי, והם בטוחים שיש לו רוח הקודש.. וכן כל מי שנוסע לאח שלו האדמו"ר, הוא מחרים אותו וזורק אותו מהחסידות, ופעם היה איש עשיר גדול שהיה תורם לו ומסיע אותו במכונית, ונסע לאח שלו, והוא ברוב חמתו זרק אותו מהקריה שלו, בלי להתחשב בכלל בכל הטוב שההעשיר ההוא גמל לו בכפיות טובה גדולה ונוראה ביותר.

בברכה
(השם שמור במערכת)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.