רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 18 בנובמבר 2014

הרבנים והאדמורי"ם העשירים בישראל

אקדים כאן הקדמה שלי לפני שאני מביא לכן מן הכתובים על עשירי האדמורי"ם והרבנים. מספרים על הרבי הבית ישראל מגור שפעם הגיע אליו אדמו"ר, אז הוא שלא אותו 'איך קוראים לך', הוא ענה 'בעלזער רבי', אמר לו הבית ישראל זה שם הביזנעס שלך, אני שאלתי 'איך קוראים לך'

כמה אמת הדברים, היום החסידויות והקהילות זה הפך הכל לביזנעס לא עוד אותן רבי'ס עניים מרודים, היום הם נוסעים על מכוניות ששוות מאות אלפי דולרים, וגרים בדירות פאר ובכל סוגי התפנוקים נוסעים רק במחלקה ראשונה, מי האמין לפני שנים שכך ייראו הרבנים והאדמורי"ם

אפילו אצל הספרדים זה לא היה כך. כותב שורות אלו גר עם הבאבא סאלי כמה שנים, הוא חי היה בפשטות בדירה עניה יחסית, הצאצאים שלו כבר שינו מן הקצה אל הקצה

ומכאן לרשימה:

הדת בישראל, מעבר לאמונה הפרטית של כל אחד ואחד, היא מערכת ממוסדת ומשומנת המגלגלת סכומי עתק מתרומות, עמותות, נכסים ועוד. כמו בכל מערכת ארגונית, ראשי המערכת הם העשירים ביותר ומחזיקים בהון רב. מדובר בתעשייה המגלגלת מילארדים בשנה וזוהי רק הערכה מצומצמת. הערכות אחרות מדברות על סכומים גבוהים יותר, שנעלמים מעין מס ההכנסה והציבור בכלל.אלה הם 13 אנשי הדת העשירים בישראלמנתונים שפורסמו באתר "פורבס ישראל".

להמשך כנסו כאן:




הרבנית ברוריה זבולוני אפרגן - בת 51, נשואה + 8.
הון מוערך: 20 מיליון ש"ח.
ילידת נתיבות ותושבת ירושלים היום. מוכרת כאחותו של "הרנטגן", הרב יעקב אפרגן מנתיבות. בביתה בירושלים, הקימה חצר ובה היא מקבלת ומסייעת לאנשים מהיישוב. אולם יותר מכל היא מוכרת כ"בוררת" המיישבת סכסוכים בין ראשי העבריינים וארגוני הפשיעה בישראל. מצד שני פונים אליה לייעוץ גם בכירי משטרה וקציני צבא. הפעילות הענפה זיכתה אותה בכינוי "המאמא ברוריה".

הרב יקותיאל אבוחצירא - בן 51, נשוי.
הון מוערך: 25 מיליון ש"ח.
נכדו של הבאבא-סאלי, נולד במרוקו ועלה ארצה בשנת 1966. כיום הוא מתגורר באשדוד, שם יש לו חצר בה הוא מקבל מזרחיים ואשכנזים כאחד. השנה פורסמו דיווחים הקושרים את שמו של הרב בחשד להעלמת מס, אולם מקורביו מסרו כי מדובר באי הבנה עם רשויות המס.

הרב אמנון יצחק - בן 69, נשוי + 8.
הון מוערך: 30 מיליון ש"ח.
יליד שכונת כרם התימנים, מתגורר כיום בבני ברק. הרב הקים ועומד בראש ארגון 'שופר' שמטרתו החזרה בתשובה, ומיוחסות לו אלפי החזרות בתשובה. בנעוריו התרחק מהדת ואף היה חילוני ושירת בצבא, אך בגיל 24 חזר בתשובה ומאז הוא פעיל מאוד בקהילה. הוא ידוע בעיקר בהרצאותיו הססגוניות וביטוייו המיוחדים שהפכו למטבעות לשון בקרב קהלו.

הרב יורם אברג'ל - בן 55, אב ל-5.
הון מוערך: 35 מיליון ש"ח.
תושב נתיבות שהקים ועומד בראשם של מגוון מוסדות חינוך ודת. בין היתר ייסד  כולל, מעונות יום, גני ילדים ובתי ספר יסודיים. הרב אברג'ל אף כתב מספר ספרים העוסקים בספר התניא. רבים מגיעים אליו לקבל ברכה ואף מייחסים לו יכולות לחולל ניסים.

הרב ראובן אלבז - בן 68.
הון מוערך: 40 מיליון ש"ח.
יליד מרוקו המתגורר בירושלים. עומד בראש ישיבת 'אור החיים', שם לומדים חוזרים בתשובה. מזוהה עם מפלגת ש"ס וכמה מבכיריה. הרב אלבז מעביר שיעורים העוסקים בפרשת השבוע ומשודרים באינטרנט וברדיו, שמטרתם להחזיר בתשובה. בשנת 2008 הורשע הרב אלבז בתיווך לשוחד ובקשירת קשר לביצוע פשע. ערעורו בבית המשפט העליון נדחה.

הרב ברוך אבוחצירא - בן 71, נשוי + 3.
הון מוערך: 50 מיליון ש"ח.
"הבאבא ברוך", בנו ויורשו של הבאבא-סאלי, החל את דרכו בפוליטיקה כשכיהן כסגן ראש עיריית אשקלון. הוא ישב 5 שנים בכלא בגין עבירות של לקיחת שוחד, אולם סמוך למות אביו, החליט לשנות את דרכיו. לאחר מות אביו הכריז על עצמו כיורשו ובעיתוי הזה שוחררו לתקשורת מכתבי אהבה שלו לאישה איתה ניהל רומן מחוץ לנישואים. הוא עומד בראש רשת מוסדות חינוך מגני ילדים עד כוללים.

הרב יאשיהו פינטו - בן 38, נשוי + 3.
הון מוערך: 75 מיליון ש"ח.
הרב פינטו עומד בראש אימפריית "שובה ישראל", הכוללת מוסדות בארץ, בארה"ב ובאירופה. הוא מחלק את זמנו בין אשדוד למנהטן ומייעץ להרבה אנשי עסקים מהבכירים במשק. ידוע כאיש סודם של מפורסמים רבים בארץ ובחו"ל, ביניהם ניתן למצוא אפילו את כוכב ה-NBA, לברון ג'יימס. הרב פינטו כתב 10 ספרי דת.

[הרב יעקב (ישראל) אפגרן, "הרנטגן" - בן 46, נשוי + 4.
הון מוערך: 90 מיליון ש"ח.
אחד הרבנים המפורסמים ביותר בישראל, אשר זכה לכינויו עקב השמועות על יכולתו לאבחן מחלות ובעיות בעזרת מבטו בלבד. הרב קשור למפורסמים רבים הבאים לקבל את עצותיו. הוא פועל באמצעות מגוון רב של עמותות המחזיקות בעלות על מבנים, קרקעות ומפעלי צדקה. מקיים הילולות וטקסים מיסטיים, אשר עוררו הסתייגות אצל רבים מבכירי היהדות, שיוצאים נגד מה שכונה "הכשפים" שלו.

הרב ניר בן ארצי - בן 55, נשוי + 4.
הון מוערך: 100 מיליון ש"ח.
רב מאוד שנוי במחלוקת. בן ארצי טען בעבר ליכולות על טבעיות של חיזוי וגילוי ותומכיו אף מייחסים לו כוחות כאלו בעצמם. כמו רבנים רבים אחרים, גם הוא עומד בראש מוסדות חינוך דתי ועמותות שהקים. רבנים אורתודוכסים יצאו נגדו בגלוי בהאשמה שהוא מתחזה למשיח, מה שהגיע עד לבית המשפט שם נאסר עליו לעשות זאת. בנוסף לכך, הוא מעורב בפרשת היעלמות מפוקפקת, כאשר משנת 2005 עד 2008, נעלמו עקבותיו באורח מסתורי. הוא האשים את בעלי השליטה בכספים של העמותות בכך שחטפו אותו והם מצידם האשימו אותו במחלת נפש וסטיות מיניות.

האדמו"ר מבעלז, הרב יששכר דב רוקח - בן 65.
הון מוערך: 180 מיליון ש"ח.
הרב רוקח הינו חריג בנוף החסידות האשכנזית. הוא החל את דרכו בעדה החרדית, אך פרש והקים את קהילת בלז, עיר מוצאם של רבים מקרובי משפחתו. כל המהלך הזה החל כאשר התייתם מאביו כשהיה תינוק ומדודו שנפטר ללא ילדים, מה שהביא להכתרתו כאדמו"ר בגיל צעיר מאוד. תחום נוסף בו חריג הרב הוא נטייתו הפוליטית השמאלית, כמו למשל תמיכתו הנלהבת בהסכמי אוסלו.

הרבי מגור, יעקב אריה אלתר - בן 73, נשוי + 9.
הון מוערך: 350 מיליון ש"ח.
האדמו"ר של החסידות הגדולה ביותר בישראל, חסידות גור, השייכת לחרדים האשכנזים. פעיל פוליטי וחברתי שתמך באחדות בין הפלגים השונים. אחד האנשים העשירים בישראל, אשר בשונה מרוב הרבנים ברשימה זו, רוב הונו לא הגיע מתרומות אלא מירושה. אביו השקיע בנדל"ן כשעלה לארץ ובנו מחזיק בקרקעות רבות, בין היתר ביישוב היוקרה ארסוף. למרות זאת, את רוב הזמן הוא מעביר בדירה צנועה בבניין בבני ברק. הוא אינו מוכר בציבור החילוני בשל צמצום פעילותו לחצרו בלבד ומניעה מפגישה עם מחללי שבת.

הרב דוד חי אבוחצירא - בן 70, נשוי +9.
הון מוערך: 750 מיליון ש"ח.
יליד מרוקו, נכדו של הבאבא-סאלי. בשנת 1976 מונה לרבה הראשי של נהריה, כשהוא בן 25 בלבד. הוא היה הרב העירוני הצעיר ביותר שמונה עד אז. הוא ייסד ישיבה בעיר ולאחר פטירת סבו, פרש מהרבנות והחל לכהן כאדמו"ר אשר לחצרו מגיעים מאמינים רבים.

הרב פנחס אבוחצירא - בן 36, נשוי + 5.
הון מוערך: 1.3 מיליארד ש"ח.
נינו של הבאבא-סאלי. הרב פנחס אבוחצירא עלה לכותרות לאחרונה בנסיבות קשות מאוד, כשאביו נרצח על ידי אחד מהאנשים להם ייעץ. במסע ההלוויה הוכרז על ידי הרב עובדיה יוסף כיורש אביו בהנהגה הרוחנית. הוא נחשב לתלמיד מצטיין ולעילוי בלימודי התורה. התחנך דווקא במוסדות העדה האשכנזית, אך מאוד מקורב למאמיניו המזרחיים.

3 תגובות:

  1. אוי לך רשע גמור על שכתבת את הפוסט הזה. קודם כל 90% מהדברים שכתבת הם לא נכונים, לא המצב הכספי, לא המצב המשפחתי, ובטח לא הקורות חיים של כל אחד.
    אוי לך מיום הדין על הדברים שכתבת על הרב אלבז, על הבבא ברוך, איך אתה מעיז לרשום שניהל רומן מחוץ לנישואין? מאיפה האומץ הזה?, איך אתה מעיז לרשום שהבבא ברוך הכתיר את עצמו, בזמן שהבבא סאלי זצ"ל לקח שתי עדים והכתיר אותו ליורש, תיפח עצמותך רשע גמור וכופר בכל התורה, אין רשע ממך, יהי רצון שלא תקום מחר בבוקר רשע תמחוק את הפוסט הזה מיד !!!!!!!!!!

    השבמחק
  2. תשובות
    1. בה
      איני יודע בעניינים והפרטיים של כל רב, כמו שנאמר יראת שמים ידועה רק בשמים,
      אך מעניין לדעת האם בזמן נתינת הצדקות לרבנים אלו, האם הנותן מתכוון לתתם כמתנה פרטית לרב, או עבור קרנות צדקה כוללים ת"ת וכו' שנמצאים ברשות הרב.
      ובאין מענה לתשובה זו נראה ונבדוק מה עושים עם כספים אלו והאם הכספים מגיעים הכן לת"ת כוללים ונזקקים וכו.
      את זה כולנו יכולים לבדוק ולדעת, כשמלה הפרוסה לפני החכמים. וד"ל.

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.