רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 12 באוקטובר 2014

ניסוך המים במקדש

מאת מקדשער

ביום ראשון (מחר) יקיימו ארגוני המקדש מעמד של תירגול ציבורי למצוות ניסוך המים במקדש. באירוע נרחב שיתחיל במעיין השילוח שבעיר דוד, וימשיך ברחבת בית הכנסת החורבה המחודש. יתורגלו שאיבת המים, ניסוך המים במזבח, הנפת ערבות במזבח, הקפת המזבח בארבעת המינים, תקיעות חצוצרות, ושירה בחליל כפי שנעשה במקדש.

בעקבות ההצלחה המרשימה במעמדי התירגול של קרבן הפסח, ושתי הלחם בחג השבועות. החליטו אירגוני המקדש להתקדם צעד נוסף בתירגולי המקדש ולתרגל במעמד ציבורי גם את מצוות חג הסוכות במקדש.

במהלך האירוע יתרגלו הנוכחים יחד עם כהנים לבושים בבגדי כהונה כשרים את שמחת בית השואבה במעיין השילוח. הכהנים ישאבו מים לניסוך על המזבח בבית המקדש תוך כדי תקיעות חצוצרות חגיגיות. לאחר מכן יתרגלו את מצוות ניסוך המים על דגם של מזבח שיוקם ברחבת בית הכנסת החורבה. מדובר במצווה ייחודית לחג הסוכות במקדש שהיה נעשה יחד עם ניסוך היין של כל השנה.

בנוסף יתרגלו הכהנים יחד עם רבנים חשובים רבני ערים וראשי ישיבות את הנפת הערבה במזבח. גם הציבור שיגיע לאירוע ישתתף בתירגולים, בהקפת המזבח עם לולבי ארבעת המינים, בתקיעות בנגינה ובשירה כפי שנעשה המקדש.

האירוע מקיף מגוון רחב בציבור הלאומי. בין היתר כבר הבטיחו את השתתפותם באירוע הכהנים והרבנים הרב ראם הכהן רבה של עתניאל וראש הישיבה, הרב דוד חי הכהן ראש ישיבת נתיבות ישראל בבת ים, הרב נחמן כהנא מחבר ספרי מי מנוחות, והרב ברוך כהנא ראש בית המדרש לכהנים. הרב ישראל אריאל, ממכון המקדש, הרב גדעון פרל רבה של אלון שבות בגוש עציון, והרב ג'פרי וולף מרבני בית הלל.

תזמורת ומקהלה של דוד וינרב תלווה ותנעים את הצועדים, בירידה ממרכז המבקרים של עיר דוד אל בריכת מעיין השילוח, וכן בעליה ממנו עד רחבת החורבה. 

ארגוני המקדש צופים להשתתפות ציבורית גבוהה באירוע. דוד שוורץ ממכון המקדש מסביר שהכוונה היא ללמוד וללמד את מסכת המצוות במקדש, ולחזור למסורת שאפיינה את חג הסוכות. פרופ' הלל וייס מסביר שמדובר כאן בשמחת בית השואבה אמיתית, ולא זכר בלבד, כפי שנהוג בתפוצות ישראל. לדבריו עם שיבתנו להר הבית אנחנו הולכים ומתקדמים גם למקדש. לא ייתכן שבכל העולם יחקו את המקור, והמקור יהיה דומם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.