רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 3 בספטמבר 2014

דרמה: עקב השחיתות החצרית, כסף שתורמים נתנו לכולל הועבר בערמה ל'הפלס' רשת הכוללים "משמר הלוי" מתנתקת סופית ממחנה המחבלים ומסירה את פירסומיה מן העיתון

מאת בן תורה

בימים האחרונים הודיע ראש רשת הכוללים "משמר הלוי" ע"ש הגרמ"מ שולזינגר זצ"ל, הרב חיים הכט ממודיעין עילית לתלמידי הכוללים, על ניתוק הקשר עם מחנה הפלס. זאת עקב "שחיתות אנשי החצר" כהגדרתו.


ראשית ייסודה של הרשת לפני כ3 שנים סמוך לחלוקת "כולל חב"ד" הזכורה לכל, אז הוחלט ע"י מתנגדי מרן הגראי"ל שליט"א כי יש להקים רשת כוללים "מתחרה" שבניגוד לרשת "עטרת שלמה" של הגרש"ב סורוצקין שליט"א, תהיה ב"השקפה הנכונה" (תזכורת: חלוקה זו אושרה ע"י מרן הגרי"ש זצוק"ל, ולהבחל"ח מרן הגראי"ל שליט"א).

לאחר תקופה לא ארוכה, בה לא הצליח המייסד הרב אברוצקי לממש את ההתחייבויות שניתנו לו, ומשכך לא הצליח לעמוד בהתחייבויותיו לאברכים ולספקים, הודח הרב אברוצקי מראשות הכולל, כאשר את מקומו תפס הרב חיים הכט, הרב הכט צימצם את רשת הכוללים, דאג למקורות הכנסה נוספים, והציב בנשיאות הכולל את הר"ש אוירבך באופן רשמי.

בפתיחת ה"זמן" בשבוע שעבר הודיע ראש הכולל לאברכים כי מעתה הכוללים אינם נתונים תחת נשיאות הר"ש אוירבך, ושמו הוסר ממודעות ומיפרסומי הכולל (א"צ לומר שבעקבות כך המודעות הוסרו ע"י נאמני הרב אויערבאך). כן הודיע הרב הכט לאברכים כי "אין להכניס את עיתון הפלס לכולל, ואין לצאת להפגנות המחאה השונות המאורגנות ע"י מחנה הפלס" הודעה זו היכתה בתדהמה את לומדי הכוללים, הנמנים ברובם הגדול על מנויי הפלס והמסתעף. כאשר ע"פ הנהוג עד עתה בכוללי משמר הלוי ההפגנות הן חלק בלתי נפרד מסדרי הכולל. בכך גם יתבטל ה"סדר" הייחודי שהיה נהוג עד עתה בכולל משמר הלוי, "סדר הפלס", בו התפלפלו והתעמקו לומדי הכולל בגליוני הפלס דבר יום ביומו.

למקורביו סיפר הרב הכט כי תורמים שהביא להתברך אצל הר"ש אוירבך הפקידו תרומות בידי הרב אויערבאך, והסכומים לא הגיעו לידיו בטענות שונות ומשונות, ובמקרה מסויים סכום שניתן לו כבר בהמחאה נלקח ממנו בעורמה, כאשר הכניסה לבית הר"ש אוירבך נאסרה עליו, ואין הוא יכול לברר טענותיו עם הר"ש אוירבך.

בעקבות כך כאמור, הסיר את פירסומי הכולל הקבועים מהעיתון, והודיע לתלמידי הכולל כי הכולל אינו שייך יותר למחנה זה.

יצויין כי הרב הכט מחפש בתי מדשות חדשים לכוללים שבראשותו, זאת לאחר שכוללי האברכים שלו ממוקמים בבתי מדרש המזוהים עם אנשי הפלס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.