רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 29 בספטמבר 2014

החייאה מלאכותית מדומה

עצרת הכיפות השחורות הייתה ללא ספק הצלחה  שנובעת מהכישלון הטוטאלי שהייתה בעצרת הקודמת. אלפי בחורי ישיבות גדשו את ארנה למען כבודו של מרן זצ"ל שחולל בפעם הקודמת, בעצרת הריקה. הפעם נשארו עמך בית ישראל בביתם תוך שתיקה רועמת, מוזנחים, כועסים וכואבים. ההבדלים בין שני העצרות, אמורים לגרום לשולטים כיום בש"ס לחשבון נפש, לא לשמחה על הצלחתם הערב. ולמה הזכיר הפעם דרעי את ח"כ אלי ישי?

מאת: פעיל שס

אלפי בחורי ישיבות ואברכים גדשו אתמול את אלפי מקומות הישיבה בהיכל ארנה החדש בירושלים, בכנס ענק שארגנה תנועת ש"ס באמצעות "אל המעיין", במלאות שנים עשר חודשים לפטירתו של מרן הראשון לציון, הגר"ע יוסף זצ"ל. כמה שקשה לחשוב שחלפה כבר שנה מאז שמענו את ההודעה המצערת כל כך, ששברה לבבות כה רבים, כמה שקשה להיזכר שוב ושוב במסע הלוויה ההמוני של מרן זצ"ל, קשה עוד יותר לחשוב לאן הידרדרה המפלגה של מרן, מפלגת ש"ס. אם בהתחלה עדיין רצינו להאמין כי אכן מדובר בטעות מצערת שתוקנה, העובדה שאלי ישי לא כובד בעצרת השבעה לזכרו של מרן, אך כן כובד כראוי בעצרת השלושים, הרי שהתבדינו. מדובר בשיטת העבודה של ההנהגה הנוכחית של ש"ס (ההנהגה הפוליטית, כמובן). 
 והסיבה שדרעי לא זכה לתת לאלי ישי לדבר בעצרת הוא מהפחד הטמון בו שאלי ישי יסחוף את הקהל בנאומו

להמשך כנסו כאן:


בעצרת הקודמת בבנייני האומה לציון אחד עשר חודש להסתלקות מרן,  שכחו בש"ס להזמין שנים מבניו של מרן, הרב משה והרב אברהם, מה שהוסבר כטעות מצערת. ואכן לקראת העצרת הערב, הם אכן הוזמנו, ובכבוד הראוי להם.מסתבר, כי זו היא שיטת הפעולה של דרעי, מתעלמים, רומסים ומבזים, מתנצלים, מסבירים שטעו, ובעצרת הבאה מזמינים, אך רק את אלו שהוא חשב כי אי הזמנתם תעורר ביקורת, ולא באמת את כל מי שאכן צריך להזמין, וחוזר חלילה. יכול היה זה להיות העצרת שתוכיח לכולם כי יש אחדות בש"ס, כי אריה דרעי למד מטעויות העבר שלו, והזמין את כולם. אך היעדרותו של הראש"ל הגרש"מ עמאר שליט"א מהעצרת, לאחר שלא הוזמן אליה, העיבה על האווירה הטובה שמארגניה ניסו להשרות. וחבל. מי שכן הוכיח הערב את כוחו הוא מרן הגר"ע יוסף, אשר הוכיח כי גם אחרי מותו עדיין לא נס ליחו, וכי עוד הגר"ע חי. ההמונים שגדשו הערב את היכל ארנה, עשו זאת נטו לכבודו של מרן, שחולל בעצרת הריקה בבנייני האומה. רובם המוחלט של משתתפי העצרת, טרחו ועשו את כל הדרך למקום, לא כדי להשתתף בעצרת פוליטית כל שהיא, ולא כדי להוכיח כי הם תומכים במנהיגותו של אריה דרעי. הם עשו זאת מאהבתם הרבה למרן זצ"ל, ואם מאן דהו מרוויח מכך על הדרך, שיבושם לו.האופוריה שהשתלטה על ההנהגה הפוליטית של ש"ס עוד לפני העצרת כאשר התברר להם כי הפעם הם עומדים להצליח, עוד תעמוד בעוכריהם. עכשיו זה הזמן שלהם לחשבון נפש, ולא לפתיחת שמפניה ולחגיגות ניצחון. העובדה כי ההצלחה הערב נובעת מהכישלון הקודם, כאשר לכל ברור כי אילולי הסערה התקשורתית סביב הכישלון וחילול שם הגר"ע שנגרם בעקבות כך, ההמונים היו מצביעים גם הפעם ברגליהם, ונשארים בבתיהם.מי שהעניש את דרעי בפעם הקודמת, חס הפעם על כבוד ש"ס, ועל כבוד מקים ש"ס, והגיע לעצרת. אך אין זה אומר מאומה על מה שהרחוב השסי עדיין חושב על ההנהגה הפוליטית העכשווית בתנועה הקדושה.החשש מפני פילוג בש"ס עדיין על הפרק, יודע זאת גם דרעי שבחר בדרכו שלו להתמודד עם האיום עליו, שיטת בת היענה, הטמנת ראשו בחול, התעלמות, ותקווה כי אי הזמנתו של הגר"ש עמאר לאירוע, תעלים את שמו גם מזיכרון המשתתפים בה.במקום לקרב הוא מרחיק, במקום לבנות הוא הורס, במקום להכניס את הרב עמאר לחיק התנועה הקדושה הוא נלחם בו, אולי הוא חושב כי סופו יהיה כסופם של אחרים אשר יצאו נגד המפלגה, אך הוא לא. מרן כבר איננו, כך שאין מי שיצליח לדחוק אותו סופית, מלבד העובדה כי הגר"ש עמאר הוא דמות מוכרת, פופולארית ואהובה בציבור, הרבה יותר משאר הרבנים למיניהם אשר הריצו בעבר מפלגות ספרדיות נגד ש"ס.
אך גם אם לא, והרב עמאר אכן יריץ מפלגה שלא תעבור את אחוז החסימה (שעלתה משמעותית בשנה האחרונה), הרי אין חולק כי הדבר יגרע קולות רבים מהמפלגה בראשות אריה דרעי, ובכוונה איני כותב ש"ס, שכן קיימת אפשרות שאלי ישי יחד עם חמישה חברי כנסת נוספים יערקו עוד לפני הבחירות יחד עם שם המפלגה.וגם אם הגר"ש עמאר לא יריץ ולא יתמוך באף מפלגה אחרת, עצם העובדה שתככים אלו קיימים במפלגה, מבריחה מצביעים רבים מהתנועה הקדושה, ולהוכחה תתחילו לקרוא סקרים, המעניקים לש"ס של דרעי בין שמונה לעשר מנדטים.בואו נקווה, למענה של המפלגה ולמען מרן, כי באווירת הימים הנוראים, יהיה מי שיעשה חשבון הנפש שם למעלה בצמרת השס"ית, ויתחיל להתייחס בכבוד הראוי לכל מי שהדבר מגיע לו, ויתחיל לקיים את צוואתו של מרן, ולדאוג לאחדות בש"ס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.