רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 7 באוגוסט 2014

קטין יהודי שר ונעצר מחוץ להר הבית, מאות ממשיכים לעלות למקום


מאת מקדשער

המוני יהודים ביניהם כמאה תלמידי ישיבות, ממשיכים גם היום לפקוד את הר הבית, לאחר שאמש בתשעה באב נסגר ההר בצהריים לכניסת יהודים. אחד התלמידים נעצר לאחר שירה מחוץ לשער השלשלת.

העולים דיווחו על המתנות ארוכות מאד בשער ההר, ועל המשך איסורי המשטרה על היהודים להתפלל ולהשתחוות במקום. גם גידופי המוסלמים נגד היהודים נמשכים, אם כי במידה פחותה מעט. לאור העובדה שהמשטרה מנעה עד הצהריים את הכניסה להר מהמגדפות המוסלמיות. בימים האחרונים המשטרה גם סגרה כליל כמה משערי הכניסה של המוסלמים לדילול המגדפים והמתפרעים.

בין העולים הרבים היו גם קבוצות מישיבות שיוצאות היום לפגרת הקיץ שלהם. בין היתר עלו היום תלמידים מישיבות מצפה יריחו, יחד עם הרב חיים גרינשפן, ישיבת הר ברכה עם הרב גור גלון, ומגדל העמק. תקדים מרענן היו תלמידי ישיבת בת יום שעלו לראשונה להר הבית, בברכת ראש הישיבה הרב דוד חי הכהן. גם תלמידי ישיבות עתניאל עם ראש הישיבה הרב ראם הכהן, וישיבת הר עציון יחד עם הרב יצחק לוי עלו להר הבית בערב תשעה באב, עם יציאתם לפגרה.

קבוצת תלמידים שיצאו מהר הבית, ושרו שירי כיסופים למקדש, כפי שנוהגים כל העולים להר הבית, נתקלו היום בהתנגדות חדשה. השוטרים אסרו עליהם גם את השירה מחוץ להר, הדפו אותם אחורה, ולאחר כמה דקות עצרו את אחד התלמידים ששר במקום.

תלמידים מישיבת מגדל העמק דיווחו כי האירוע החל לאחר שאנשי וואקף הביעו התנגדות לשירת התלמידים, וסגרו מולם את דלתות שער השלשלת, כדי שלא יוכלו לשיר כאשר מקום הקדש לנגד עיניהם.

יהודה גליק מתנועת הליבה שנוכח במקום, הביע תרעומת על הוראת המשטרה החדשה לאסור שירת יהודים גם מחוץ להר הבית. בנימה צינית הוא ציין שהמשטרה עוצרת את הקטין על שלא שר בתוך ההר, בעוד שאותה משטרה אוסרת זאת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.