רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 13 באוגוסט 2014

ר' משה כהן מגלה ניגון חב"די אבוד וילד פלא חדש



מאת בעל מנגן

הקהל הרב שהשתתף בארועי פתיחת שנת התשעים לעיר התורה והחסידות בני ברק, הופתע כשעלה לבמה ילד פלא חדש אותו טרם הכירו. שירת הילד הרעידה את לבבות הנוכחים, ורישומן ניכר עוד שעות רבות לאחר מכן, יחד עם התהיות מי הוא אותו ילד פלא אלמוני.

ובכן, אנו שמחים לחשוף כאן לראשונה כי מדובר בילד ארי רייך. מי שגילה אותו הוא לא אחר מאשר ר' משה כהן מנצח מקהלת 'המשמחים' ובעל חברת ההפקות 'פריילאך'. כזכור, מדובר בתחביב ישן של כהן – לגלות ילדי פלא. בערב חג סוכות האחרון, גילה את חיים מרדכי אייזנבך אשר היכה גלים בכל עולם הנגינה החסידי, אך קולו שהתבגר בטרם עת, אילץ את ר' משה למצוא פלא חדש, ומסתבר שאכן מצא. 

בהשגחה פרטית מופלאה התגלגל לאזניו של ר' משה, ניגון חב"די עתיק שטרם ראה אור. כמי שדאג לפרסם את ניגון חב"ד האבוד הקודם, המיוחס לתלמידי הצמח צדק, דרך אלבומו של בערי וובער, החליט כהן לשלב בין שני התגליות. ארי רייך הוכנס לאולפני טנור יחד עם הזמרים אהרל'ה סמט ומנדי וייס, מקהלת פרחי שיר ושבח של חיים מאיר פליגמאן מארצות הברית וטובי הנגנים, שעל כולם מנצח המעבד שמוליק לוטרמן. על המיקסים הופקד חיים גוסטמן. התוצאה המוגשת לפניכם היא הלהיט הבא בעולם המוסיקה החסידית.

ארי רייך משתתף גם בקטעי סולו מרשימים בהקלטה חדשה של הניגון העתיק י-ה ריבון של שומרי אמונים שיצא בע"ה בקרוב, ויחד עם מקהלת 'המשמחים' נטל חלק במצגת שהופקה עבור ת"ת חכמת שלמה בירושלים וכן יופיעו במספר דינרים חשובים במהלך החודשים הקרובים. מוזמנים להמשיך ולעקוב.

3 תגובות:

  1. אני כחב"דניק מבטן ומלידה וצאצא לאדמו"רי חב"ד, מכיר את הניגון הזה מאז לידתי, גדלתי גם על הניגון הזה, אני כבר מכיר אותו כ-65 שנה,
    זה סיפור מהבוידעם.

    השבמחק
  2. שמעתי שכדי שקולו הערב לא ישתנה מתכוונים לסרס אותו עוד לפני סוף השנה.

    השבמחק
  3. חוץ מלהרוס ניגון חב"די יפה וידוע, אין כאן ולא כלום.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.