רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 11 ביולי 2014

עצה טובה לעורכי 'יתד נאמן' - תתקנו ותודו כי טעיתם החלפתם שמות זה קורה - העתון 'דער איד' התקיף אותי על רשימה שלא אני כתבתי וכך פרצה המלחמה בת עשרות השנים ביני וסאטמאר

בימים אלה שיגר עורך דין של הרב שטרן מכתב ל'יתד נאמן' בטענה כי כל מה שצוטט בשמו לא הוא אמר אלא אחד אחר שנושא את אותו שם, אם זה אמת, לא יהיה בכך שום דבר רע אם יכתבו ויפרסמו כי מדובר בשגגה מפני שזה נשא את אותו שם ומודיעים שהכוונה לא היתה אליו

אני חלילה לא בא לטעון שתכשירו אותו, לא חסרים לו עבירות עם מה להדוף אותו, ובכל זאת, בענין הזה הוא צודק, ואם זה אכן לא הוא אלא מישהו אחר, לא יקרה אסון אם תכתבו כי היתה זו שגגה

וכאן אספר לכם קצת היסטוריה איך פרצה המלחמה הגדולה ביני ובין סאטמאר ואיך התחלתי להוציא עיתון באידיש דבר ששבוע קודם לכן לא חלמתי שזה יקרה אי פעם

באחד הימים 'דער איד' הסאטמארי יצא בהתקפה קשה עלי, העורך סנדר דיישט תקף אותי קשות על מאמר שכתבתי ב'המודיע', הוא הפשיט אותי לאורך ולרוחב בטענה כי כך כותב אפיקורס ורשע, וכו' וכו'

הייתי המום, מפני שזה שנים לא כתבתי ב'המודיע' ואיך הוא כותב שאני כתבתי, לא התעצלתי בדקתי ומצאתי כי זעמו יצא על מאמר שכתב אחד בשם 'חיים שמואלזון' וסנדר דיישט שבאותן הימים כנראה היה חולה בעיניו לא הבחין בין שאולזון לשמואלזון ותקף אותי

היתה לי אז את הברירה להגיש נגדו תביעה על מיליונים, אבל ידעתי שזה יהיה משפט שיקח שנים, והחלטתי שאני ילמד אותו בצורה כזו שלא ישכח את זה לעולם והודעתי על פתיחת עיתון באידיש, תחילה כמה עמודים בתוך 'פנים חדשות' ומיד נערכתי לעיתון שהחל להופיע בכל שבוע שמו היה 'די אידישע וואכנשריפט' שבה הפשטתי את סאטמאר ערומים ממש, מידי שבוע הכיתי בהם מכות כאלו שעד היום הם עדיין לא נרפאו מן אותם פצעים

וכל זאת בשל הגאוה המסריחה של סנדר דיישט שלא הסכים לפרסם מודעת התנצלות שהוא חוזר בו ממה שכתב וכי הוא טעה לא אני זה שכתבתי את הרשימה על מה שהוא התבססס וכתב עליה

ראו מה דבר כזה יכול לגרום, לכן אל תיפלו בידי מי שצודק במקרה זה, מדובר בטעות אנוש, ואפשר לתקן על ידי פרסום מכובד ששגגה יצאה ובזה נגמר הסיפור

2 תגובות:

  1. מצטער, אבל זו לא מעידה מקרית של יתד נאמן. זו השיטה של חריצת דינו של אדם מבלי לתת לו להשמיע את דבריו, זו השיטה של לרוץ ל"גדוילים" עם סיפורי לה"ר והוצאת שם רע על אנשים ואז לפרסם פסק בשמם שה"איש מסוכן וכופר וכו' וכו'".

    רוצים לכתוב "כתבת היכרות" על הגר"א שטרן? בבקשה! תספרו על רבותיו: הגר"א שפירא, הגר"א בורודיאנסקי זצ"ל ואחרים. תנו תיאור של מפעל הלכה ברורה וצטטו מהסכמותיהם של הגרח"פ שיינברג, הגר"מ אליהו, הגר"ע יוסף ויבל"א הגרז"ן גולדברג. ספרו על מאות תלמידי החכמים שהעמיד במרכז הרב ובישיבות נוספות על ההערכה העצומה לה הוא זוכה בעולם התורה.

    אחרי זה גם מותר להוסיף שדעתו בענייני שמיטה וגיור (הנסמכת על גדולי עולם) אינה הדעה המקובלת בעולם החרדי. כדאי גם לשאול אותו האם הוא ינהג לפי הפסיקה שלו בגיור למעשה ויגייר באופן שלא יוכר על ידי העולם החרדי (התשובה היא חד משמעית לא!!!) וגם לזמן אותו לפגישה בביתם של גדולי ישראל.

    במקום זאת עושים חיפוש בגוגל, מוצאים "ציטוטים עסיסיים" נכונים ולא נכונים ורצים לשפוך דם של בן אדם.

    לכן התנצלות של יתד נאמן בהקשר זה לא תפתור את הבעיה כי תהיה בכך רק הודאה בפשעים הנעשים דבר יום ביומו כנגד בעלי מחלוקת בהלכה ובהשקפה.

    השבמחק
  2. ב"ה

    "לא חסרים לו עבירות?! אתמהה! המדובר בצדיק קדוש, גם אם דרכו האמונית אינה זהה לדרכו של מר שאולזוןם

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.