רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 11 ביולי 2014

ממתק לשבת פרשת פנחס תשע"ד

מאת חסיד

מסופר על נשמות של חסיד חב"ד וחסיד ברסלב שהגיעו לעולם העליון והושלכו לגיהינום החסיד ברסלב החל לצעוק "רבי נחמן תציל אותי", רבי נחמן מגיע תופס את החסיד בפאות ומושך אותו ישר לגן עדן, החבדניק רואה מה קורה ומיד מתחיל גם הוא לצעוק "רבי תציל אותי" הרבי מליובאוויטש מגיע ואומר לו "אם הגעת לכאן כנראה שכאן השליחות שלך, פתח כאן בית חב"ד..."
***
בפרשת השבוע אנחנו קוראים על חלוקת הארץ לשבטי ישראל, הדרך לחלוקה הייתה מאוד מעניינת מצד אחד כתוב "לרב תרבה את נחלתו ולמעט תמעיט" זאת אומרת שנותנים שטח גדול יותר לשבט שאוכלוסייתו גדולה יותר ושטח קטן יותר לשבט עם פחות אנשים ומצד שני התורה אומרת "אך בגורל ייחלק את הארץ", עשו הגרלה ובהגרלה יצא כל שטח כפי איך שמתאים לכל שבט,
***
השאלה היא למה, אם החלוקה היא לפי הגיון למה צריכים הגרלה ואם אנחנו הולכים לפי ההגרלה מדוע צריכה התורה להגיד לי להרבות את חלקו של השבט הגדול? הרי בהגרלה "מה שיוצא אני מרוצה".
***
אלא שכאן התורה מלמדת אותי, האדם צריך לחיות את חייו על פי ההגיון אבל לדעת שמשמים מכוונים אותו בכל צעד, אנחנו תמיד בטוחים שאנחנו בחרנו היכן לגור ובמה לעבוד וכו' והתורה באה ואומרת לנו דע לך שמעבר להגיון שלך יש את הגורל האלוקי שהוא זה שמכוון אותך,
***
אתה חושב שאתה בחרת לגור במקום מסויים או לטייל במקום מסויים בהגיון שלך, דע לך שמשמיים כיוונו אותך למקום המיוחד הזה כי השליחות שלך שם ועליך לפקוח עיניים ולהבין מה הייעוד והתכלית לשמה הגעת למקום זה.
***
בתאריך העברי היום ומחר י"ב וי"ג בתמוז אנו מציינים את יום גאולתו של הרבי הקודם רבי יוסף יצחק מהכלא הרוסי בעוון הפצת יהדות, הרבי היה זה שהחדיר בחסידיו את ההבנה שבכל מקום בו הם נמצאים עליהם להיות שליחים ולסייע ליהודים בגשמיות וברוחניות,
***
בימים אלו בהם כולנו מתפללים עבור חיילי צה"ל שיצליחו במשימתם וישובו הביתה בשלום ועבור כל עם ישראל בארץ שנמשיך לראות ניסים ולא ייפגע אף אחד מעמינו, זה הזמן של כל אחד להתבונן איך יוכל ליישם ביתר שאת את השליחות האישית שלו וביחד נביא גאולה שלימה בקרוב ממש.

שבת שלום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.