רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 18 ביולי 2014

על פרשת השבוע מטות

מפי ראש ישיבת נחלי נצח הגאון הגדול הרב שמואל שטרן שליט"א:

למי שייך הניצחון ?עם ישראל למוד מלחמות ולמוד ניצחונות, כמו בפרשת שבוע שלנו, שניצחו את מדין. הנצחון של עם ישראל הוא הנצחון הנצחי, כי "נצח ישראל לא ישקר", וגם אם לא רואים את הניצחון באותו רגע, אבל בסוף הניצחון הוא של עם ישראל, כי זו הבטחה מהקב"ה לנו, העם הנצחי, שאנחנו נהיה בסוף המנצחים.בימים אלו אנחנו רואים את ה' עין בעין, עד עכשיו ברוך ה' יש לנו ניסים ונפלאות, אבל עדיין אנחנו צריכים ישועות גדולות. העיקר זה שלא לחשוב "כוחי ועוצם ידי עשו לי את החיל הזה". היום כולם רואים שה' מציל אותנו. כי גם טילים שכיפת ברזל לא הצליחה לפוצץ, הרבה מהם לא התפוצצו במקום שהם נפלו, ובזכות זה ניצלו חיי אדם, כי "אם ה' לא ישמור עיר, שוא שקד שומר", אבל עלינו מוטל להמשיך ולהתפלל.מובא בזוהר הקדושם (פר' פינחס, דף רי"ט) שאם עושים חטאים מצד החסד, שזה עניין של אהבות נפולות ופגמים שמצד מידת האהבה, אז נופלים לגלות אדום. ואם פוגמים בחטאים שהם מצד היראה, שהם יראות נפולות, שפוחדים מדברים שבדרך הטבע, כגון: משר או משוטר וכדומה, ואין אמונה בה', אלא פחד ממאורעות שבאים בדרך הטבע, אז נופלים לגלות ישמעאל. נמצא על פי זה, שעכשיו שישמעאל מנסים להזיק לנו ח"ו, עיקר התיקון שלנון הוא להתחזק באמונה ולא לפחד מאף אחד, רק מה' בלבד, כי הוא יכול להכניע את האויבים באמת. וזו הנקודה העיקרית, שעלינו לדעת שאין כלום חוץ מהקב"ה, והכל תלוי בו, והוא עשה, עושה ויעשה לכל המעשים. עלינו לדעת שאין לנו שום כח חוץ מהקב"ה, ואין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים בלבד! נכון שהדברים האלו ידועים לנו, אבל אף על פי כן היצר הרע מטעה אותנו, כי אפילו אחרי שאנחנו מתפללים ומבקשים מה' שיעזור לנו, אנחנו הרבה פעמים חושבים כך: נכון שהקב"ה עזר לנו, אבל יש לנו הרגשה ש'אני עשיתי את זה', כי ה' נתן לי כח לעשות, אבל מי עשה? אני!...ובאמת עלינו לדעת שאנחנו לא עושים כלום - הכל ה' עושה - ואין אדם נוקף אצבע אם לא מכריזים עליו מן השמים, ואת ההרגשה העצמית הזו ש'אני עשיתי גם כן' צריכים לבטל, כי כאשר יש לאדם יצר הרע, הוא באמת לא יכול להתגבר עליו בלי שה' יעזור לו... כל אחד יודע בעצמו עד כמה לפעמים הוא לא מצליח להתגבר על היצר הרע, על האהבות הנפולות שלו ועל היראות הנפולות שלו, על ה'עשו' וה'ישמעאל' שבתוכו.הרבה אנשים שואלים את עצמם, מדוע אני לא מצליח להתגבר על התאוות שלי ואני עוד פעם נופל ועוד פעם נופל, פעם על ידי ישמעאל ופעם על ידי עשו. התשובה היא, שאתה חושב שאתה יכול להתגבר, ואפילו אחרי שאתה מתפלל, אתה לא משליך את עצמך על ה', אלא התפילות שלך זה להגביר את ה"כוחי ועוצם ידי" שלך, שאתה הוא זה שמתגבר ומנצח, ולכן כאשר אתה לא משליך את עצמך על ה', ואתה לא יודע באמת שהכל זה ה', ושגם ההתגברות שלך היא מה', כמו שאמרו חז"ל 'יצרו של אדם מתגבר עליו בכל יום, ואלמלא הקב"ה עוזרו - אינו יכול לו'. ולכן, בכל פעם היצר הרע מתגבר עליך, כי אתה לא נותן את מלוא ה'קרדיט' לה' יתברך, אלא אתה לוקח אתה'קרדיט' אליך, שאתה 'הצלחת'...אבל אם היית יודע שאין לך שום הצלחה, אלא מי שנותן לך את ההצלחה זה הקב"ה, אז כאשר בא היצר הרע אתה מיד פונה לה' ואומר לו: 'רבונו של עולם, לי אין שום כח לעמוד מולו, ולכן אני נופל בכל פעם. אנא, תן לי כח, ולו רק הפעם הזאת, לעמוד מולו!', ואז תקבל כח מיוחד שלא היה לך, כי אם אתה מתפלל וחושב: 'זהו, אני גיבור ואני הולך לנצח, כי ה' נתן לי כח', אתה עדיין במצב של "כוחי ועוצם ידי". אבל אם תאמר לעצמך: 'לי אין שום כח כלל לנצח את היצר הרע. כל צעד שאני עושה לנצח אותו זה יחד עם ה', כי אני כלום, ואני מבקש ממך ה', תציל אותי בינתיים, רק הפעם, כי חלש אני ואין בי כח לעמוד מולו', אז תראה איך אתה מתגבר, כי זה לא אתה. זה הקשר שלך עם בורא עולם - הוא זה שנותן לך את הכח.גם במלחמה שיש לעם ישראל עם האויבים צריכים להרגיש כך, שאנחנו מתפללים וה' נותן לנו כח, אבל לא אנחנו מנצחים - אלא ה' מנצח! ה' הוא עושה את המלחמה באמת, ואנחנו רק שליחים שלו. ואז יתבטלו קליפת ישמעאל, קליפת היראה הנפולה, ונגיע למצב שלא לפחד מאף אחד - רק מה' לבד, כי הוא הנותן לנו כח לעשות חיל, והוא המנצח היחיד, והמיוחד.שבת שלום ומבורך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.